Klyka Postad 19 April , 2006 Rapport Postad 19 April , 2006 Texas Hold'em $0.10-$0.10 PL Relevanta stackar: Hero ($18.95 in chips) UTG ($9.80 in chips) Övriga har under 10, snitt ca 5-6. Hero på knappen med ANTES/BLINDS SB posts blind ($0.10), BB posts blind ($0.10), UTG+2 posts blind ($0.10). PRE-FLOP UTG calls $0.10, UTG+1 calls $0.10, UTG+2 checks, UTG+3 calls $0.10, UTG+4 calls $0.10, UTG+5 folds, UTG+6 calls $0.10, Hero bets $1, 2 folds, UTG calls $0.90, 5 folds. När turen kommer till mig ligger $0.8 i potten och jag vill få bort lite spelare. Hoppas på en syn och får det. FLOP (2 spelare, potten = $2.7) UTG bets $2.70, Hero bets $5.40, UTG bets $6.10 and is all-in, Hero calls $3.40. Den allmänna känslan om denna spelare är att han mkt väl kan bluffa på den brädan. Jag slänger in en minraise för att se var jag står, och när han re-raisar så är jag ändå rätt committed, så synar.. Vet inte om jag kan sätta honom på nåt specifikt eller annars känna mig slagen... Vad jag tror är att jag, med tanke på hans stack, borde ha bestämt mig redan vid min re-raise för om jag har bästa eller sämsta handen och antingen lagt eller tryckt.. Men frågan är - vilket? Citera
brut Postad 19 April , 2006 Rapport Postad 19 April , 2006 Antingen leder du ganska knappt mot ett i genomsnitt bra drag säg 10 outs eller (oftast)så ligger du sannolikt under stort (tvåpar), set, stege, färg. Därför bör du folda på floppen. Citera
kfluffie Postad 19 April , 2006 Rapport Postad 19 April , 2006 Bra Pre-Flop Bet. Sen på Floppen så är det Fold som gäller troligtvis. Om du gör Mini-Raise, som du gjorde i det här fallet, så måste du nästan syna med QQ. Visserligen kan han sitta på AKo varav ena är hjärter så ligger du ändå under. Fold på Floppen. Vad är han för spelare? Tight? Folda och spara pengarna istället till en mer "säker" hand ... MVH //KF Citera
Recommended Posts