jackbalsam Postad 21 November , 2004 Rapport Postad 21 November , 2004 Expekt 0.5/1 NL 10manna. Jag har $96 ungefär, fi har mig täckt. Sitter i BB och får AA på handen. 4st innan mig limpar in. I det här läget brukar jag raisa till 7bb i alla fall om jag har en bra hand. Men tänkte att AA är mindre sårbar än andra bra händer och så ville jag få lite action på handen så jag raisar till $5 (5bb). Tyvärr så foldar bara en så vi är tre stycken som ser floppen i en pott på $21, jag actar först på floppen. Floppen kommer skapligt: 3 10 Q I det här läget kan det vara någon som hittat två par eller set men jag räknar med att dom har ganska bra händer eftersom dom synade 5bb. Bettar hur som helst nästan pott ($20). En callar. Potten på $61. Turn: 3 10 Q K Sätter honom på top par eller drag. Därför kan han ha träffat stegen med J9 (om han inte callat gutshot med AJ). Kan även vara slagen av KQ eller triss. Bestämmer mig för att kasta iväg ett till bet för att kolla vad han har. Bettar $35, tänker att han borde raisa nu om han har någon ordentlig hand. Han callar bara. Potten på $131. River: 3 10 Q K 10 Eftersom han bara callat är det svårt att sätta honom på en hand. Tror inte han slowplayat ett monster eftersom det va så många drag ute på turn plus att jag visade styrka i en stor pott så han inte behövde slowplaya. Om han slowplayat skulle det vara om han satt sitt drag på turn. Tänker att jag är ganska commited till potten (har $38 kvar och potten är på $131) så om jag tänker calla kan jag likaväl betta. I det här läget är jag hyfsat säker att jag är slagen så det är väl lite av en tiltbet på rivern. Hur som helst, han visar K10, kåk. Han callade pottbet med 2nd pair på floppen och jag vet inte riktigt hur jag skulle kunna lista ut det. Kommentera gärna hur vi spelade, vem var tomten? skulel gärna höra lite sunpunkter på hur man spelar AA ur första position i en så stor pott med många i potten. Jag kanske gjorde det helt galet, vad vet jag... Citera
Blado Postad 21 November , 2004 Rapport Postad 21 November , 2004 kanske var tom efter att du körde över oss i fredags Citera
jackbalsam Postad 21 November , 2004 Författare Rapport Postad 21 November , 2004 kanske var tom efter att du körde över oss i fredags Vem är tom och vem är du? Citera
Blado Postad 22 November , 2004 Rapport Postad 22 November , 2004 jag satt till vänster om dig. "kanske var tom efter att du körde över oss i fredags". "Din turpåse" skrev jag som rubrik Citera
Fadeh Postad 22 November , 2004 Rapport Postad 22 November , 2004 Båda ni spelade rättså tomtigt. Att raisa mindre än vanligt med AA är som att be om att bli utdragen och att ge ifrån sig hela sin stack. Att han sedan spelar second pair och lyckas dra ut dig var väl i och för sig otur. Men jag hade antagit han satt med set när han callar dig på floppen och efter det kan du inte räkna med mer än 2 outs. Citera
Ekenstar Postad 22 November , 2004 Rapport Postad 22 November , 2004 Mina tankar om ditt spel: Jag tycker du gör fel som inte raisar mer preflop eftersom: 1) Din position är väldigt dålig 2) folk som limpar in är mycket mer benägna att syna en raise ifrån sb och bb Raisa minst 7bb om du i vanliga fall raisar 7bb Helt okej spel på floppen, skulle inte oroa mig så mycket för att nån har tvåpar Vad tror du han har för hand på turn egentligen? Enda händerna som han rimligen kan ha där du ligger före är KJ och AT (möjligen även händer som 98, 99, K9 och andra rena skithänder). Bättre att checksyna på rivern då många passiva spelare bettar sin stora händer väldigt svagt Citera
jackbalsam Postad 22 November , 2004 Författare Rapport Postad 22 November , 2004 jag satt till vänster om dig. "kanske var tom efter att du körde över oss i fredags". "Din turpåse" skrev jag som rubrik Tar den slut bara för att man sätter nötstegen på floppen 14 gånger en kväll? Citera
jackbalsam Postad 22 November , 2004 Författare Rapport Postad 22 November , 2004 Tack för kommentarerna. Borde nog ha saktat ner lite på turn från dålig position, men framförallt inte hamnat i den positionen från början på grund av den mesiga preflop-betten. Om dom vill se floppen får dom betala för det. Citera
Blado Postad 22 November , 2004 Rapport Postad 22 November , 2004 Man kan ju alltid hoppas Bara mina kort kommer online så blir jag glad Citera
Recommended Posts