Gå till innehåll

FL7CS - (AJ)A blir Aces & jacks vs parat dörrkort


Recommended Posts

7 Card Stud High ($0.50/$1), Ante $0.25, Bring-In $0.25 (converter)

 

3rd Street - (3.50 SB)

 

Seat 6: xx xx 3:spade: ___brings-in___calls

Hero: A:club: J:spade: A:heart: ___completes

Seat 1: xx xx T:club: ___folds

Seat 2: xx xx 8:club: ___folds

Seat 3: xx xx 4:heart: ___folds

Seat 4: xx xx 9:club: ___folds

Seat 5: xx xx Q:spade: ___calls

 

Standardhöjning

 

4th Street - (6.50 SB)

 

Hero: A:club: J:spade: A:heart: J:diamond: ___bets

Seat 5: xx xx Q:spade: 7:heart: ___calls

Seat 6: xx xx 3:spade: 6:diamond: ___calls

 

Självklar bet med Aces up

 

5th Street - (4.75 BB)

 

Seat 6: xx xx 3:spade: 6:diamond: 3:club: ___bets___calls

Hero: A:club: J:spade: A:heart: J:diamond: 8:heart: ___raises

Seat 5: xx xx Q:spade: 7:heart: 6:heart: ___folds

 

Parade dörrkort gillar vi INTE. Frågan är dock hur vi skall tolka hans spel och läsa hans hand här. Så här tänkte jag.

 

Fi är bring in och har därför odds att syna med nästan vilken spelbar hand som helst på tredje. Han synade dock igen på fjärde så rimligtvis borde han ha startat med ett par, träffat ett par i sexor eller möjligtvis ha förbättrat ett drag (i så fall ett lågt stegdrag).

 

Resonerade dock som så att det rent statistiskt är troligare här att han träffat ett tvåpar än en triss allt annat lika. (För så är det väl?) Altså kan jag inte folda i en hyffsat stor pott.

 

Och med tanke på den tredje killen kan ha något slags marginellt drag väljer jag därför att höja och försöka få handen heads up.

 

6th Street - (8.75 BB)

 

Seat 6: xx xx 3:spade: 6:diamond: 3:club: 7:diamond: ___checks___calls

Hero: A:club: J:spade: A:heart: J:diamond: 8:heart: 6:spade: ___bets

 

När han checkar väljer jag att betta med avsikt att checka bakom på river om jag inte förbättrar. Detta borde väl vara bästa sättet att ta betalt av sämre tvåpar utan att betala av hans trissar och kåkar?

 

River - (10.75 BB)

 

Seat 6: xx xx 3:spade: 6:diamond: 3:club: 7:diamond: xx___bets___raises___calls

Hero: A:club: J:spade: A:heart: J:diamond: 8:heart: 6:spade: J:heart: ___raises___raises

 

Minst sagt trevligt läge när jag förbättrar och han bettar ut. Alldeles oavsett vad han hade borde ju hans troligaste hand här vara en sämre kåk så det är ju bara att cappa hela vägen till banken. (Skulle han mot förmodan ha Kings/queens full eller quads är det väl bara att betala?)

 

/Bjorn

 

Total pot: (18.75 BB)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5th Street - (4.75 BB)

 

Seat 6: xx xx 3:spade: 6:diamond: 3:club: ___bets___calls

Hero: A:club: J:spade: A:heart: J:diamond: 8:heart: ___raises

Seat 5: xx xx Q:spade: 7:heart: 6:heart: ___folds

 

Parade dörrkort gillar vi INTE. Frågan är dock hur vi skall tolka hans spel och läsa hans hand här. Så här tänkte jag.

 

Fi är bring in och har därför odds att syna med nästan vilken spelbar hand som helst på tredje. Han synade dock igen på fjärde så rimligtvis borde han ha startat med ett par, träffat ett par i sexor eller möjligtvis ha förbättrat ett drag (i så fall ett lågt stegdrag).

 

Resonerade dock som så att det rent statistiskt är troligare här att han träffat ett tvåpar än en triss allt annat lika. (För så är det väl?) Altså kan jag inte folda i en hyffsat stor pott.

 

Och med tanke på den tredje killen kan ha något slags marginellt drag väljer jag därför att höja och försöka få handen heads up.

 

Med en höjning får du också reda på om Seat 6 sitter med triss eller ej. Om han gör det lär han höja här, alternativt check-raisa på sjätte. Hade seat 5 synat din höjning hade seat 6 definitivt reraisat med trissen.

 

Mest troligt att seat 6 satt med tvåpar på 5:e och förbättrade till kåk på rivern. Har han högre kåk är det bara att betala av, finns ju inget som skulle antyda att han har det (som ett fullt bring-in på tredje med KK3 eller QQ3).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mest troligt att seat 6 satt med tvåpar på 5:e och förbättrade till kåk på rivern. Har han högre kåk är det bara att betala av, finns ju inget som skulle antyda att han har det (som ett fullt bring-in på tredje med KK3 eller QQ3).

 

Teoretiskt sätt kan han ju ha fyra treor också antingen redan på femte (om han har slöspelat en triss) eller på rivern men man kan ju inte gå runt och oroa sig för fyrtal, i så fall blir det ju monster under sängen syndromet.

 

Nu hade han som väntat en låg kåk vilket jag för ovanlighetens skull kände att jag hade en rätt solid read på redan då jag spelade handen.

 

Results:

Main Pot: $18 | Rake: $0.75

 

Seat 6: [ 2d 2c 3s 6d 3c 7d 2s ] [ a full house, Twos full of threes -- 3s,3c,2d,2c,2s ]

 

Hero: [ Ac Js Ah Jd 8h 6s Jh ] [ a full house, Jacks full of aces -- Ac,Ah,Js,Jd,Jh ]

 

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...