Gå till innehåll

NLT - Trn, QQ tidigt i turnering.

Recommended Posts

Postad

Expekts $5000 guarantee

Blinds: 15/30

Min stack: 1210

Har fått en dålig start och gått från 1500 till 1210. UTG limpar, fold, fold, texpk höjer till 180, nakah call, fold, och det är min tur och jag sitter med Q :diamond: Q :heart: på knappen. Har nyss bytt bord så jag har ingen större koll på spelarna. När det blir min tur så ligger potten på 405 och här finns det ju bara tre alternativ fold,call eller all-in. Höjningen var ganska stor så jag väljer att syna och ställa in på floppen ifall inget ess eller kung kommer då jag ogärna vill ta en coinflip mot AK så tidigt i turneringen+ att jag är lite rädd för vad UTG kan ha. Sb och bb lägger sig och UTG synar. Så vi blir fyra stycken som ser floppen.

Skulle jag ha tryckt in allt direkt då potten var så stor??

Pott 765

Flop J :heart: 8 :spade: 10 :heart:

Inget ess eller kung kom iallafall men nu är jag också slagen av JJ,TT och 88.

UTG checkar, texpk drar ett mesbett på 120, nakah call, när texpk drar ett sådant litet bett så är jag ganska säker på att han inte har ett överpar eller har träffat floppen, nakah och UTG kan ha i princip vad som helst.

Potten är då på 905 när det är min tur och jag trycker in allt, dvs 1030, då jag tror att jag leder och vill ha bort alla möjliga steg och färgdrag. Om jag får syn så kan jag ändå få in settet, stegen eller runner runner färgen.

Utg foldar, texpk foldar, nakah tänker ett tag och synar 910 till med 3 :diamond: 3 :spade:

Pott 2945

Turn 9 :club:

Pott 2945

River 5 :heart:

Vilken tomte säger jag bara.

Eftersom jag inte gick all-in innan floppen var det rätt att göra det på floppen när man inte har några reads på motståndarna och dom visar extrem svaghet??

///Beerick

Postad

Jag skulle ställt in preflop. I de flesta fall ligger du en liten eller bra bit före, i de fall fi har AA eller KK kommer du ju ändå att betala av om floppen inte innehåller A eller K.

Genom att ställa in sätter du dessutom ett jävla tryck på mörkarna och limpsynarna, vilket innebär att du inte behöver ta något grissvårt beslut om floppen exempelvis är parad och någon bettar ut.

här finns det ju bara tre alternativ fold,call eller all-in.

Nej. Foldar du i det här läget kan du lika gärna gå och lägga dig.

Postad
Jag skulle ställt in preflop. I de flesta fall ligger du en liten eller bra bit före, i de fall fi har AA eller KK kommer du ju ändå att betala av om floppen inte innehåller A eller K.

Genom att ställa in sätter du dessutom ett jävla tryck på mörkarna och limpsynarna, vilket innebär att du inte behöver ta något grissvårt beslut om floppen exempelvis är parad och någon bettar ut.

här finns det ju bara tre alternativ fold,call eller all-in.

Nej. Foldar du i det här läget kan du lika gärna gå och lägga dig.

Bara för att man är en idiot om man foldar gör inte det att det inte är ett alternativ. ;)

Postad

Jag hade kunnat tänka mig att slå om till 400 eller 500 preflop. Har nån av de andra AA-KK kommer du ändå torska hela stacken på floppen, så du kan lika gärna locka fram en all-in bluff från AK, AQ, AJ ,QQ, JJ och kanske TT. Potten är dessutom tillräckligt stor för att vilja vinna den direkt om de skulle folda och får du syn följer du planen du hade att folda om floppen Kommer med A eller K och nån annan visar intresse. Skulle du bli tvungen att lägga dig på floppen har du ändå runt 800 kvar och det räcker gått och väl för att hitta ett uppdubblingsläge igen.