Ekenstar Postad 9 Februari , 2005 Författare Rapport Postad 9 Februari , 2005 8/2 Kör efter samma upplägg som igår, 2 7cs/8 bord samtidigt. Första sessionen går rätt bra, plus på båda borden. Den andra går inget bra, har inget flyt. Blir lite frustrerad och tappar helt fokus och spelar riktigt dåligt, backar sammanlagt 45 dollar på de 2 borden innan jag slutar. Borde naturligtvis tagit in längre paus efter den session, känna sig frustrerad över att inget funkar och fortsätta spela är ingen bra idé. Men jag sätter mig vid ett 7cs bord på Interpoker, har ju bara 30 raked hands kvar att spela innan jag får 90 dollar bonusen. Naturligvis går det inget bra och jag backar rejält. Har ett öppet stegdrag på 4th i 2 händer men får inte in nån stege. Backar så mycket att jag blir tvungen att köpa in ytterliggare 20 dollar till bordet. Då vänder det uppåt lite grann, får äntligen in en stege när jag har öppet stegdrag på 4th (får in den på rivern). Slutar på -18 dollar vid bordet när jag fått tillräckligt med raked hands för att få bonusen. Gick bara 10 dollar plus på 7cs spelandet, backade 90 dollar under de 2 sista timmarna där. Är inte så nöjd med det resultatet, spelade för dåligt där i slutet. Gick 100 dollar plus med bonusen som tog lite drygt 13 timmar att spela in, 7.5 dollar per timme, får väl kanske vara nöjd ändå. Fortsätter sen med Empirebonusen när dom kommit igång efter sitt avbrott. Dåligt med bord igång så jag sätter mig vid ett 1/2 bord(6-max) trots att jag inte gillar dom borden. Sätter mig även vid ett 1/2 8-mannabord som kommer igång strax efter 6-max bordet. Går nästan som väntat på 6-bordet, backar 30 dollar där. Plus 32 vid det andra bordet så det blev lite plus ändå Spelar sen 2-7 3-draw turneringen på 24h. Går inget bra i början, blir tvungen att göra ett rebuy: I en hand bettar en kass spelare direkt till vänster om mig ut efter sista bytet, jag raisar med min Q-Låga hand för att försöka sno potten men han reraisar med sin 9-låga, han ska ju för fan lägga sig där, fattar han inte det? Får min revansch på honom lite senare. Han står pat efter första bytet, jag byter ett kort i andra och får in nötterna, 75432. Jag checkar till honom och han bettar givetvis ut, 2 spelare i tidig position synar och jag reraisar. Han reraisar mig, båda de andra synar (en av dom hamnar all-in) och jag cappar. Efter sista bytet synar han bara mitt bet och den andre spelaren som har chips kvar hamnar all-in. Tar hem en stor pott där och tror jag tog chipleaden där. Flyttas dessvärre till ett annat bord lite efter det. Inget större flyt där, ligger 3:a-4:a vid pausen. Efter pausen sjunker jag som en sten i placeringslistan, ligger 22/22 ett tag. Men sen vänder det upp ganska snabbt, ligger 7/20 innan det vänder ner igen, slutar på en 15:e plats. Spelar lite mer 7cs/8, två 0.5/1 bord. Vid det ena bordet backar jag 5 dollar. Vid det andra blir det plus 25, scoopar en fin pott med tvåpar i ess och femmor samtidigt som jag har en 7-låg. Fick ihop 200 raked hands på empire och har nästan kommit halvvägs på bonusen på 2 dagar. 8/2 +68.62 Dollar (3,5 timmar) Februari: +183.67 Dollar
Ekenstar Postad 12 Februari , 2005 Författare Rapport Postad 12 Februari , 2005 Inte kommit in på pokerforum.nu på några dagar. Trodde siten var nere, men det berodde på mitt skitnät (allt annat på internet funkade dock) 9/2 Spelar på som vanligt på empire. Har inget större flyt, scoopar inga större potter men backar inget ändå. Men under en timme får jag nästan ingenting på de två bord jag spelar på, ett 0.5/1 och ett 1/2 bord. Backar 27 dollar vid 0.5/1 bordet och ca 20 på 1/2 bordet. Kunde ha backat mer på 1/2 bordet men fick in en kåk på 5th i näst sista handen vid bordet. Tyckte inte jag spelade dåligt under den timmen, fick helt enkelt inga bra kort. Avslutar dagen med lite 2-7 3-draw på ub. Går ganska bra, går 10 dollar plus på ett 0.5/1 bord. Vann en ganska stor pott med ett par i femmor: jag och två spelare byter ett kort var i sista bytet, 5-6 dollar i potten. Båda checkar till mig. Potten är ganska stor och jag lär inte vinna en showdown så jag bettar ut och båda lägger sig 9/2 -9.95 dollar (250 raked hands, drygt 3 timmars spel) 10/2 Ca 300 händer kvar på Empire. Inget större flyt, men lite tur har man, vinner High i en pott med "aces over eights with a nine kicker", nån annan som hade samma tvåpar men sämre kicker. Lyckades få in ett fyrtal i sjuor samtidigt som en spelare fick kåk: 0.5/1 SevenStudHiLoGameTable (Limit) - 0.25 ante ** Dealing ** Dealt to showdownjsa [ 5d ] Dealt to TONY_008K [ Qd ] Dealt to ladyluck720 [ 6s ] Dealt to pdw17 [ Kh ] Dealt to mikeber [ As ] Dealt to Ekenstar [ 7h, 2c ] [ 7c ] -----par, tvåfärg och babykicker, den handen är klart spelbar Dealt to moveebuff [ Td ] showdownjsa bring-ins (0.25) TONY_008K calls (0.25) ladyluck720 calls (0.25) pdw17 calls (0.25) mikeber folds. Ekenstar calls (0.25) moveebuff calls (0.25) ** Dealing Fourth street ** Dealt to showdownjsa [ 5d ] [ Ah ] Dealt to TONY_008K [ Qd ] [ 3s ] Dealt to ladyluck720 [ 6s ] [ 8c ] Dealt to pdw17 [ Kh ] [ 4c ] Dealt to Ekenstar [ 7h, 2c ] [ 7c ] [ 6d ] Dealt to moveebuff [ Td ] [ 6h ] showdownjsa checks. ------inte parat esset, skulle ha bettat då TONY_008K checks. ladyluck720 checks. pdw17 checks. Ekenstar checks. moveebuff bets (0.5) --------högt dolt par? showdownjsa calls (0.5) TONY_008K folds. ladyluck720 calls (0.5) pdw17 calls (0.5) Ekenstar calls (0.5) ** Dealing Fifth street ** Dealt to showdownjsa [ 5d ] [ Ah ] [ Jh ] Dealt to ladyluck720 [ 6s ] [ 8c ] [ 9s ] Dealt to pdw17 [ Kh ] [ 4c ] [ 3d ] Dealt to Ekenstar [ 7h, 2c ] [ 7c ] [ 6d ] [ 7s ] -------får in trissen Dealt to moveebuff [ Td ] [ 6h ] [ 3c ] Ekenstar checks. ------checkar med avsikt att reraisa, de andras bord ser ganska ofarliga ut, rätt säker på att moveebuff ska betta ut, bettar man med T6 på 4th bettar man även här. Även rätt säker på att jag har bästa handen moveebuff bets (1) showdownjsa calls (1) ladyluck720 calls (1) pdw17 folds. Ekenstar raises (2) to 2 moveebuff calls (1) showdownjsa calls (1) ladyluck720 calls (1) ** Dealing Sixth street ** Dealt to showdownjsa [ 5d ] [ Ah ] [ Jh ] [ 2h ] Dealt to ladyluck720 [ 6s ] [ 8c ] [ 9s ] [ 8s ] Dealt to Ekenstar [ 7h, 2c ] [ 7c ] [ 6d ] [ 7s ] [ 7d ] ------fyrtalet kommer Dealt to moveebuff [ Td ] [ 6h ] [ 3c ] [ Ts ] ---------------parar sitt dörrkort Ekenstar bets (1) -----bettar ut då jag checkraisade på 5th, ingen mening med att slowplaya fyrtalet moveebuff raises (2) to 2 ------triss i tior? kåk? eller fyrtal? showdownjsa folds. ladyluck720 calls (2) ------ingen låg än, borde reraisat Ekenstar raises (2) to 3---- jag reraisar, dumt att vara rädd för ett högre fyrtal moveebuff calls (1) ladyluck720 calls (1) ** Dealing River ** Dealt to Ekenstar [ Th ] --------perfekt kort att få, "hans" tia, moveebuff kan inte ha en bättre HI hand än mig ekenstar bets (1) moveebuff raises (2) to 2 ladyluck720 folds. Ekenstar raises (2) to 3 moveebuff calls (1) ** Summary ** Main Pot: $27.75 | Rake: $1 Ekenstar balance $41.75, bet $9, collected $27.75, net +$18.75 [ 7h 2c 7c 6d 7s 7d Th ] [ four of a kind, sevens -- Th,7h,7c,7s,7d ] moveebuff balance $23.53, lost $9 [ 6c Tc Td 6h 3c Ts Jc ] moveebuff satt med tvåpar på 4th och fick in kåken på 6th. Jag hade inte spelat hans hand (T6T) på 3rd street. Spelade lite 2-7 på ub, gick några dollar plus. Forsätter sedan på Empire, inget större flyt, plus/minus 0 men får ihop de raked hands som jag behöver. Gick ganska fort att spela in bonusen då jag spelade 2 bord samtidigt. Gick bara 40 dollar plus på spelet men +190 tack vare bonusen. Det tog nästan exakt lika lång tid som Interpokerbonusen att få ihop tillräckligt med raked hands, 13,3 timmar, vilket gav en timlön på 14.3 dollar, ganska hyffsat . Tror jag tappade lite genom att köra 2 bord samtidigt. Ett bet här och ett där blir ju pengar i slutändan. Var vid nåt bord jag hade ess hög färg och jag trodde jag även hade en 8-låg. Hade egentligen en 7-låg som jag missade, om jag hade sett det hade jag reraisat han som raisade mig, han hade en sämre låg. Vid nån hand fick jag ett synligt tvåpar på 6th, ess och åttor. Missade att en som jag visste hade par i kungar på 3rd även han hade fått sitt andra ess och hade ett bättre tvåpar. Spelat lite pot-limit Omaha på pokerstars 0.01/0.02 bord och gått några dollar plus (på 2 sessioner, en den 9:e och en den 10:e). Hade egentligen tänkt att vänta lite med att lära mig att spela Omaha eftersom det verkar svårt, massor med olika möjligheter då man har 4kort och har 6st tvåkortshänder på en gång. Men när jag läst Omaha poster här på forumet så har jag blivit lite lockad till att försöka. Blir till att läsa PLO avsnittet i Supersystem 2. 10/2 +164.09 Dollar (300 raked hands, drygt 4 timmars spel) Februari: +337.81 Dollar
Ekenstar Postad 13 Februari , 2005 Författare Rapport Postad 13 Februari , 2005 11/2 Läst halva stycket om PLO i super system 2. Läsa är väl sådär, spela är roligare. Tänkte spela lite på ett microbord på paradise men dom hade inga. Satte mig vid ett $50max PLO bord (0.25/0.5 blinds) och köpte in mig för 20 dollar, är ju nybörjare och vill inte riskera att förlora så mycket som 50 dollar. Spelar ganska löst, ser ca 80% av flopparna, lite för löst skulle jag tro. Spelar även väldigt passivt och försiktigt, foldar ett bottomset på turn i en hand, tror jag var lite för feg där. Har backat ca 10 dollar vid bordet när mitt internet går ner mitt i en hand. Ingen all-in protection på paradise så jag fick folda mitt stegdrag på turn, vilket var lika bra då det ändå inte gick in. Sätter mig vid ett nytt bord när nätet funkar igen. Vinner en pott med AA i handen: K92 på floppen, alla checkar. En 6:a på turn. Det checkas till mig som gör ett pottbet, mina AA kanske är bäst? Får syn av ett par spelare. En till 2:a kommer på rivern och jag checkade efter att dom hade checkat till mig. Tänkte lite på den handen lite senare, kanske borde ha bettat på rivern där, kan ju ha dragit ut nån som satt med tvåpar på turn. Får lite senar den här handen: [ 7c , 7h , Td , Jc ] ---------Tycker min hand ser spelbar ut och jag blir den andra spelaren som limpar in yomstcha: Call ($0.50) Ekenstar: Call ($0.50) goldeye : Fold Muchrod : Call ($0.50) reggie o: Call ($0.25) wneonrick: Raise ($2) bb slår om och höjer till 2, inte så skraj för honom, jag har position på honom och jag har sett honom reraisat preflopp med KK72 tidigare (tror alla hans kort var av olika färg då) så jag synar, vi blir tre spelare som ser floppen yomstcha: Call ($2) Ekenstar: Call ($2) Muchrod : Fold reggie o: Fold *** FLOP *** : [ 7s 9c Ks ] wneonrick: Bet ($8.50) yomstcha: Call ($8.50) bb bettar pot, inte så skrämmande, yomstacha synar. Jag tycker jag har floppat ganska bra, ett set och stegdrag, så jag slår om och går all-in, båda synar Ekenstar: Raise ($21.50) wneonrick: Call ($13) yomstcha: Call All-in ($10.25) *** TURN *** : [ 7s 9c Ks ] [ Qs ] *** RIVER *** : [ 7s 9c Ks Qs ] [ Qh ] *** SUMMARY *** wneonrick lost $24 (showed hand) [ 2s Ah 5s Ad ] (a flush, king high) yomstcha lost $21.25 (showed hand) [ Ts Kh 9h 5h ] (two pair, kings and queens) Ekenstar bet $24, collected $67.25, net +$43.25 (showed hand) [ 7c 7h Td Jc ] Tar hem min första stora pott i PLO . Tror jag spelade ganska hyffsat, hade ca 50% vinstchans när pengarna åkte in på floppen. Hade känts lite surt om wneonrick hade vunnit med färgen han fick med 5s 2s. Blir inte så mycket mer spel efter den handen, blir istället till att fortsätta att läsa i supersystem 2. Stycket om "playing aces" kändes bekant, många som verkar spela dom dåligt, för aggresivt. Inte bara spelaren i handen ovan utan jag har även sett andra spelat dom för aggresivt, och då har jag ändå inte spelat så mycket än. Själv höjer jag inte med några händer alls före floppen, ska tydlingen vara bra när man är nybörjare läste jag i nån tråd på forumet. 11/2 +35.25 (drygt en timmes spel) 12/2 Dags att jaga lite bonusar igen, William Hill betalar £5 i timmen dom fem första timmarna i månaden (ingår i cryptonätet, samma nätverk som Interpoker). Spelar 7cs 1/2 i en dryg timme, samtidigt som jag läser PLO avsnittet i "PL&NL poker" av Reuben & Ciaffone. Går ganska bra i början, ligger +30 dollar efter en kvart. Vänder sedan ner men slutar på plus (14.5) efter första timmen. Kollar kontot och den första timbonusen har kommit in, drygt 9 dollar. Massa bonus på Paradise att spela in också. Sätter mig på ett PLO bord och köper in mig för endast 20 dollar även denna gång, täcker dom flesta ändå. Första handen får jag ATTx i bb. Floppen kommer KKT och jag får kåk. Bettar pott och får syn av två spelare. Kommer nåt lågt hjärter på turn. Bara hoppas på att ingen av dom spelade en kung tillsammans med det låga kortet, jag bettar ut. Två hjärter på brädan så jag sitter även med nötfärgsdraget. Som om en nötfärg skulle slå en kåk, kom jag på några händer senare, fan vad korkat man tänkte där. Bara en av dom synar, han har 3 dollar kvar sen. Kommer inte ihåg vad som kom på rivern (ett till lågt kort eller om det var ett ess). Jag bettar ut och sätter honom all-in och får syn. Han satt med K99y, träffade inte någon av de 5 outs han hade så jag tar hem potten. Får en kåk till sen. Sitter med AT73, tror jag satt i nån blindposition, A och nåt kort i samma färg. Floppen kom TT3. Jag bettar pot och får syn av en shortstack. På turn kom en 7:a vilket var ett av de bättre korten som kunde kommit då jag tror att han sitter med med en tia. Jag sätter honom all-in och han synar med QJTx och får ingen hjälp på rivern. Fortsätte att spela tills jag kom upp i 100 bonuspoints och jag fick ut den första 10 dollars bonusen. Spelade lite tightare idag, såg ca 50% av flopparna, tänkte lite mer på starthänderna och vilka kombinationer jag hade. Tänkte spela en timme till på William Hill men efter 10 min kände jag mig jäkligt uttråkad så jag slutade där. Kanske får ta och döpa om dagboken snart. När jag började skriva spelade jag bara texas NL och trodde jag skulle fortsätta med det, men så blev det inte, spelat allt utom texas NL senaste tiden. 12/2 +64.29 dollar (knappt två timmars spel) Februari: +437,35 Dollar
slampen Postad 13 Februari , 2005 Rapport Postad 13 Februari , 2005 Måste bara säga att den är dagboken är mycket intressant läsning.
Ekenstar Postad 14 Februari , 2005 Författare Rapport Postad 14 Februari , 2005 Tack slampen 13/3 Spelade lite PLO på paradise och 7cs på William Hill. Omahan gick väl sådär. Första sessionen gav lite plus. En hand där man kan fråga sig va fan jag sysslar med: Dealing... Dealt to Ekenstar [ 7c Kc Ac Js ] -------tycker min hand är spelbar så jag limpar in NoLuCkNeeD: Call ($0.50) 123lucky: Call ($0.50) Ekenstar : Call ($0.50) Ashworth: Fold freemen : Fold gemmvienna: Fold Pit Boss 05: Fold jfluh : Call ($0.25) ruff_ruff: Check *** FLOP *** : [ 5c Jd 4s ] jfluh : Check ruff_ruff: Check NoLuCkNeeD: Bet ($1) 123lucky: Call ($1) Ekenstar : Call ($1) jfluh : Call ($1) ruff_ruff: Fold Floppar bara par i knektar men synar, borde ha lagt mig *** TURN *** : [ 5c Jd 4s ] [ Kd ] jfluh : Check NoLuCkNeeD: Bet ($4) 123lucky: Call ($4) Ekenstar : Call ($4) jfluh : Fold Får in högsta tvåparet, men synar bara, kanske borde ha slagit om då jag tror att dom drar till stege (eller färg) *** RIVER *** : [ 5c Jd 4s Kd ] [ 9s ] Båda checkar, tror dom har missat sina drag så jag bettar 5 och båda lägger sig. Konstigt spel i den här handen. Förlorar sedan ett inköp, har postat en HH här, kommentera den gärna. Förlorar ytterliggare ett inköp på 20 dollar vid ett bord. Floppar en K hög färg, alla checkar till mig som sitter sist, jag bettar halva potten och får syn av en spelare. Bordet parar sig på turn och den andra spelaren bettar ut och jag synar bort hela mitt inköp, han hade fått in kåken där. Riktigt skitspel från min sida, synade bort totalt 15 dollar på turn och river Backade ca 26 dollar på Omahan idag. Gick betydligt bättre med 7cs spelet på William Hill. Spelade ett par timmar och fick ut två timbonusar, samtidigt som jag gick +58 dollar på själva spelet. Riktigt lösa och korkade spelare vid borden. 13/3 +50.79 dollar (3 timmars spel) Februari: +488.14 dollar
ades_va Postad 14 Februari , 2005 Rapport Postad 14 Februari , 2005 Dealt to Ekenstar [ 7c Kc Ac Js ] -------tycker min hand är spelbar så jag limpar in Har följt din dagbok ett tag nu, kul läsning. Måste bara fråga, varför spelar du en sån här hand?! Du har inget par och du förstör dina egna färgchanser.
slampen Postad 14 Februari , 2005 Rapport Postad 14 Februari , 2005 Får man rekomendera sin egen dagbok ?
Ekenstar Postad 15 Februari , 2005 Författare Rapport Postad 15 Februari , 2005 Dealt to Ekenstar [ 7c Kc Ac Js ] -------tycker min hand är spelbar så jag limpar in Har följt din dagbok ett tag nu, kul läsning. Måste bara fråga, varför spelar du en sån här hand?! Du har inget par och du förstör dina egna färgchanser. Sabbar väl kanske mina färgchanser lite med tre av samma färg (men nog inte så mycket, bara en out mindre). Jag har ju även AKJ som jag kan få stege med. Får man rekomendera sin egen dagbok ? Jo, jag läser din och alla andras dagböcker. Och nästan alla andra trådar som postas i forumet som den pokerforum.nu-junkie jag är 14/2 Börjar dagen med lite 7cs spel på William Hill, går riktigt dåligt, vinner bara 2 händer på 50 min och backar 50 dollar. Dom andra vid bordet hade astur och fick in sina händer. Fick börja med par i kungar och par i ess i ett par händer. Inga favorithänder direkt, man blir utdragen hela tiden då dom andra spelarna är så jävla lösa. Spelar lite PLO sen, testade ett bord på multipoker för att kolla in hur spelet var där. Får kåk i en hand: Dealt to Ekenstar [ 8c, Kd, 9h, Qc ] ----limpar med den här handen i ganska sen position orangoorvar folds. Ominous_Man folds. andruw25 calls (0.5) spiderxi4 calls (0.5) Ekenstar calls (0.5) langdon007 folds. F___ingCrazy folds. MOOBEAGLE folds. Tuubi calls (0.25) mshotbox checks. ** Dealing Flop ** : [ 6h, Qd, Qh ] Får triss, en spelare bettar pott och jag synar Tuubi bets (2.4) mshotbox folds. andruw25 folds. spiderxi4 folds. Ekenstar calls (2.4) ** Dealing Turn ** : [ 9d ] Lyckas få in nötkåken, han bettar in i mig och jag sätter honom all-in. Kom en 2:a på river. Han satt med [ Qs 7h 4h Ad ] och hade en triss med högre kicker på floppen, lyckades dra ut honom på turn Går över till paradise och spelar lite PLO där. floppar en nötstege i en hand när jag sitter UTG: Dealt to Ekenstar [ 6h 8h 7c Th ]-----blir ett par höjningar men jag synar ändå, min hand har lite stegpotential Ekenstar: Call ($0.50) wezec_ : Call ($0.50) JEG50 : Call ($0.50) -Otis- : Raise ($1) crazychicken: Raise ($1.50) Helluva Elk: Fold *d-rock*: Call ($1.50) VelJones: Call ($1.25) CTDR55 : Fold Ekenstar: Call ($1) wezec_ : Call ($1) JEG50 : Call ($1) -Otis- : Call All-in ($0.50) *** FLOP *** : [ 9d 5s 6c ] floppar nötstegen, bra position att checkraisa i så jag checkar och slår sedan om VelJones: Check Ekenstar: Check wezec_ : Check JEG50 : Bet ($2.50) crazychicken: Call ($2.50) *d-rock*: Call ($2.50) VelJones: Fold Ekenstar: Raise ($20) wezec_ : Call All-in ($15.75) JEG50 : Fold crazychicken: Fold *d-rock*: Fold *** TURN *** : [ 9d 5s 6c ] [ Qs ] *** RIVER *** : [ 9d 5s 6c Qs ] [ As ] Han som synade satt med [ 5c 3c 4s 5h ] (three of a kind, fives). Jag var nog kanske lite för aggresiv på floppen, kanske skulle väntat till turnen med att ha checkraisat? Sitter vid ett bord som blivit rejält shorthanded. Jag sitter ändå kvar vid bordet, när det är SH kan man inte sitta och vara alltför passiv och jag kan behöva öva på min Omaha-agressivitet. Bara 3 spelare i den här handen: Seat 3: Tessai ($62.25 in chips) Seat 4: Ekenstar ($19.50 in chips) Seat 6: bhogan ($36.00 in chips) bhogan : Post Small Blind ($0.25) Tessai : Post Big Blind ($0.50) Dealing... Dealt to Ekenstar [ 6h Js Jd 7h ]-----får den här handen på knappen, höjer pott Ekenstar : Raise ($1.50) bhogan : Call ($1.25) Tessai : Fold *** FLOP *** : [ 5d Jh Kh ] Floppar set i knektar bhogan : Bet ($3.50)------han gör ett pottbett. Tror inte han sitter med KK, är väldigt säker på att han hade slagit om innan floppen då. Mest oroad för att han sitter med nötfärgdraget, men då har jag två blockers. Jag slår om pott och han sätter mig all-in. Ekenstar : Raise ($14) bhogan : Raise ($31) Ekenstar : Call All-in ($4) Han satt med [ 5h 2h Ad 5s ] och jag fick in hela min stack som 95% favorit och vann potten då jag fick den högsta färgen med 6h7h, kom ett par hjärter på turn och river. Spelar lite mer 7cs på William Hill, missflytet håller i sig, backar 16 dollar på en halvtimme men får ut den fjärde timbonusen på 9.29 dollar. Spelar lite mer PLO på paradise, går lite plus. Testar lite PLO 0.5/1 på William Hill. Gör ett superkorkat misstag som kostar mig rätt mycket, backar 33 dollar på sessionen. Gjorde high-low split quizet i "PL&NL Poker" boken igår och fick näst högsta betyg så jag tänkte testa lite PLO Hi/Lo eight or better (PLO/8). Spelar lite på Multipoker och Paradise. Nån dollar plus på multipoker och några minus på Paradise. Spelar lite mer PLO 0.5/1 på William Hill, vill få ut den sista bonusen och är lite trött på 7cs. Går några dollar plus på mitt otroligt tighta och passiva fegspel. 0.5/1 är nog lite för högt för mig, för rädd för att förlora. Klar med månadsbonusen på William Hill nu, gick back på spelet men slutade +31 tack vare bonusen Tänkt ta ut lite pengar genom Multipoker, blir till att spela lite där så dom inte blir sura. Tänkte spela PLO men satte mig vid ett PLO/8 bord. Upptäcker att jag sitter vid ett Hi/Lo bord först när jag sitter i BB och får ** Dealing down cards ** Dealt to Ekenstar [ Ad, Ac, Kd, 4d ] --------Skulle ha varit en fin hand i vanlig Omaha high Hair3point14 folds. ArmourOfGod folds. japook raises (1.75) to 1.75 marshal7 folds. kfine149 folds. chiovare folds. luckytom111 calls (1.5) Ekenstar calls (1.25)-----------Synar en potthöjning ändå med min hand ** Dealing Flop ** : [ 2c, 8h, 6h ] luckytom111 checks. Ekenstar bets (3) -------har en låg, tar och testar preflopphöjaren med ett bet och han lägger sig japook folds. luckytom111 calls (3) ** Dealing Turn ** : [ 5d ] luckytom111 checks. Ekenstar checks.-----------Här checkar jag, känns mest som jag sitter med en sopig Lo hand ** Dealing River ** : [ As ] luckytom111 bets (10.7) Ekenstar calls (10.7)--------Jag får ett set. tom gör ett potbett. Jag är en alltför kass spelare för att kunna folda här så jag synar. luckytom sitter med [ Qd 6c 5c 5h ], triss i femmor och en sämre låg så jag scoopar hem potten Några händer senare, jag sitter på knappen Dealt to Ekenstar [ 3d, 6d, 6c, 5h ] -------lite halvkass hand kanske. japook folds. marshal7 folds. kfine149 folds. chiovare folds. JustForeFun raises (1) to 1 luckytom111 folds. Minihöjning är ganska vekt i potlimit tycker jag, så jag slår om med ett potbet, bara han som höjde som synar. Ekenstar raises (3.75) to 3.75 Hair3point14 folds. ArmourOfGod folds. JustForeFun calls (2.75) ** Dealing Flop ** : [ 7s, 9c, 2d ] Lite halvkass flopp för mig, mest ett kasst lågdrag JustForeFun bets (4) Ekenstar calls (4) Han bettar 4 dollar, ganska vekt bett som jag tycker tyder på svaghet. Har egentlign inget men synar ändå ** Dealing Turn ** : [ 3s ] JustForeFun checks. Han checkar till mig, sitter han med ett lågdrag med A2 kanske? Jag bettar pott, tror att det inte kan vara så kul för honom att sitta med A2 och mötas av ett potbet och riskera alla sina pengar med en sån hand (han har drygt 16 dollar kvar i sin stack). Ekenstar bets (15.45) JustForeFun folds. Han foldar . Gillar dom grunda stackarna på partynätet, gör att jag kan gambla lite mer, förlorar man ett inköp förlorar man bara 25 dollar. Några händer senare, sitter UTG; Dealt to Ekenstar [ Ah, 2s, Ad, 4c ] ------ fin hand, nästan så man skulle kunna höja med den. Men då jag sitter UTG så limpar jag bara in. Ekenstar calls (0.5) pokertip folds. Hair3point14 folds. ArmourOfGod raises (2.25) to 2.25 japook calls (2.25) marshal7 folds. kfine149 folds. chiovare folds. JustForeFun folds. luckytom111 folds. En spelare höjde pott och japook synade, han har en ganska stor stack. Tycker min hand är rätt bra så jag slår om med ett potbett, båda synar. Ekenstar raises (9.25) to 9.75 ArmourOfGod calls (7.5) japook calls (7.5) ** Dealing Flop ** : [ 6c, Td, 7d ] Halvtrist flopp, drag till nötlågen, alla checkar ** Dealing Turn ** : [ 4d ] Får in nötlågen, gör ett litet försiktigt bet, vill inte bli kvartad på för mycket pengar om nån annan också sitter med A2 Ekenstar bets (10) ArmourOfGod folds. japook folds. Båda lägger sig och jag tar hem potten på 40 dollar Går rejält plus i ytterliggare en hand: Dealt to Ekenstar [ Ts, 7d, 3s, 8h ] ------ganska kass hand i PLO/8 kanske, men jag ser lite stegpotential med 78T, dom flesta brukar ju spela för LO delen av potten, jag limpar in chiovare folds. JustForeFun folds. luckytom111 calls (0.5) Ekenstar calls (0.5) turtis calls (0.5) Hair3point14 folds. ArmourOfGod calls (0.5) japook folds. marshal7 calls (0.25) kfine149 checks. ** Dealing Flop ** : [ 5c, 7s, 7h ] Får triss och gör ett potbett, låta Low dragen få betala marshal7 checks. kfine149 checks. luckytom111 checks. Ekenstar bets (2.85) turtis calls (2.85) ArmourOfGod folds. marshal7 folds. kfine149 folds. luckytom111 calls (2.85) ** Dealing Turn ** : [ Td ] Får in näst högsta kåken, hade först tänk att betta typ 8, men tänkte att det kanske blev för uppenbart vad jag hade, så jag gör ett potbett för att försöka maskera handen (och låta ev. Lo drag betala). En spelare hamnar all-in luckytom111 checks. Ekenstar bets (11) turtis raises (11.3) to 11.3 turtis is all-In. luckytom111 folds. Ekenstar calls (0.3) ** Dealing River ** : [ Kh ] turtis satt med [ Qs Ah Jc 2s ] och hade drag till nötlågen. En av anledningarna till att jag gillar Hi/Lo poker, massa idioter som tror att spelet går ut på att få en så bra låg hand som möjligt och är beredda på att jaga för att få den och då enbart få vinna halva potten. Får en liten lyckotripp av session, går nästan +60 dollar på 20 minuters spel 14/2 +21.33 dollar (nästan 6 timmars spel) Februari: +509.47 dollar
Ekenstar Postad 17 Februari , 2005 Författare Rapport Postad 17 Februari , 2005 15/2 Kände egentligen inte för att spela nåt idag (Kanske spelade lite för mycket igår) men det blev dessvärre lite spel ändå. Satte mig först vid ett PLO/8 bord på multipoker, spelade dåligt som fan och backade ca 30 dollar innan slutade. Skulle gett fan i att spela då jag inte kände för det. Fortsätta att spela lite ändå, på ett micro PLO bord (0.01/0.02) på pokerstars, gick ett par dollar plus. Spelade 2-7 turneringen på 24h. Gick ganska bra i början men tappade sedan, spelade ganska oinspererat. Hade ca 800 kvar vid första pausen men gjorde inget rebuy eller add-on där. Hade bara gett mig 2800 i stacken och jag hade ingen större lust att spela. Åkte ut i första handen efter pausen, nån hade fått en 8-låg innan första bytet, jag hade 752 och lyckades inte dra ut. Lusten att spela kom tillbaka lite senare, efter att jag hade kollat WSOP-avsnittet där de spelade PLO. Satt vid ett PLO bord på paradise i en timme, backade ca 20 dollar, fick heltenkelt inga kort. Fick däremot ut en 10 dollarsbonus. Spelade lite PLO/8 gick bra i början, tryckte in hela stacken i den här handen, jag sitter UTG: Dealt to Ekenstar [ Ah, Ac, 5s, 2d ] -------fin hand, men att höja till 1.75 skrämmer inte iväg någon, bättre att limpa in och hoppas på att nån höjer Ekenstar calls (0.5) Duckfan12345 folds. Seymore_Ass folds. sneaky3 calls (0.25) mattrim_c raises (1.5) to 2 Jaha bb höjde till 2, jag höjer tillbaka Ekenstar raises (6) to 6.5 sneaky3 folds. mattrim_c raises (18) to 20 Han höjer tillbaka pott mot mig och jag går all-in Ekenstar raises (18.45) to 24.95 Ekenstar is all-In. mattrim_c calls (4.5) mattrim_c is all-In. ** Dealing Flop ** : [ 4h, Ks, 3c ] ** Dealing Turn ** : [ 8c ] ** Dealing River ** : [ Jd ] bb satt med [ As 2s 8h 2c ] och blev kvartad, fick bara tillbaka halva sin stack (25% av potten) Tappade lite sen och slutade sessionen på minus. Spelade sedan en 5+0.5 NL texas turnering med 5 min levels på pokerstars, varför slänger jag iväg pengar på sån skit? åkte som 774 av 1579 efter en halvtimme 15/2 -57.32 dollar (2,5 timmar) 16/2 Kände mig trött och seg när jag vaknade, kände inte alls för att spela nån poker, precis som igår. Lärde mig nåt av gårdagen iallafall: "ge fan i att spela om du inte känner för det". Men efter midnatt kände jag för att spela poker, började med att köra 2 PLO bord samtidigt på paradise, tror jag kan spela lite tightare då, ser ju dubbelt så många starthänder. På det ena bordet går det rätt bra floppar set med 9933ds och får in en kåk på turn då en spelare får in sin triss plus att han har färgdrag. Backar dessvärre lite senare när jag gör en idiotbluff i en hand. Vid det andra bordet backar jag, blir utdragen i en hand. Jag hade tvåpar på floppen, fick stege på turn, bettade pott då och en spelare synade och hamnade all-in, enda han hade var färgdrag som han givetvis satte på rivern. Går tillbaka till mina gamla jaktmarker, $25max Texas NL på multipoker. Spelarna vid bordet är ganska passiva av sig, lyckas sno lite småpotter men får annars inga roliga kort och ligger på +/-0 när jag får AA: Dealt to Ekenstar [ Ad, Ah ] nycsnake raises (2) to 2------tomten i UTG höjer, han kom in med 5 dollar på bordet som han dubblade upp i första handen när han hamnade all-in innan floppen med AQ mot KQ, jag hade AT och hade klått båda om jag hade sett floppen. NutOnTheTURN folds. GLI05 folds. ric1000 folds. bman22222 folds. Ekenstar raises (5.5) to 6---------sitter i bb höjer till 6 dollar kanske borde höjt mer, tomten går all-in med TT i handen nycsnake raises (17.3) to 19.3 nycsnake is all-In. Ekenstar calls (13.3) Creating Main Pot with $36.95 with nycsnake ** Dealing Flop ** : [ 9h, 5h, Js ] ** Dealing Turn ** : [ 7s ] och va fan kommer inte på rivern om inte: ** Dealing River ** : [ Td ] turtomten träffar sitt set på rivern. Blir tvungen till att sluta efter den handen, bli utdragen är inte kul. Ligger 50 dollar back för dagen dessutom Fixar lite käk och tänker på Texas session, fan vilka nötter som satt vid bordet, borde nog spela lite mer texas. Får försöka se det positiva i att få in hela stacken preflopp med AA mot TT istället för att gnälla över att jag blev utdragen. Finns många tomtar som håller till vid de borden, den första handen jag såg när jag satt mig vid det bordet så limpade knappen in, sb gick all-in med 12 dollar och knappen synade efter ha varit tvungen att fundera ett tag. sb satt med A7 och knappen satt med KK, rätt illa spel av båda. Sen hamnade en spelare på tilt, han som dubblade upp nycsnake, förlorade ca 20 dollar när han gick all-in med A2 när floppen var 34K. Hade tänkt att fortsätta spela NL texas efter att jag hade käkat, men så blev det inte, PLO kändes mer lockande, satte mig vid 2 PLO bord på Multipoker. Vid det ena dubblade jag upp då jag floppade set: Dealt to Ekenstar [ Ad, Jc, Ts, Tc ] -------okej starthand, limpar in BigSlik_42 calls (0.5) Ekenstar calls (0.5) Ominous_Man folds. hoonget raises (2.75) to 2.75-----storstacken höjer pott, han har lite över 100 dollar poker1poker2 folds. decigam folds. bordandsk8 folds. gg1133 calls (2.5) spicole1972 folds. BigSlik_42 folds. Ekenstar calls (2.25)--------jag tycker min hand är tillräckligt bra för att syna med ** Dealing Flop ** : [ Th, 9h, 5d ] Floppar topset och bettar pott, bara storstacken synar gg1133 checks. Ekenstar bets (8.8) hoonget calls (8.8) gg1133 folds. ** Dealing Turn ** : [ Qd ] Kanske inget roligt kort, men jag har ju trotts allt stegdrag själv tillsammans med mitt set, jag bettar och hamnar all-in. Kan lika gärna gå all-in själv eftersom jag kommer syna honom om han bettar, vilket han säkert skulle ha gjort om jag hade visat svaghet genom att checka till honom. han synar Ekenstar bets (21.9) Ekenstar is all-In. hoonget calls (21.9) ** Dealing River ** : [ 6d ] hoonget hade synat ner mig med [ As 2c 8c Ks ], vilken skithand, hade ju bara ett stegdrag på turn , hade förväntat mig lite bättre av nån som satt med 4 dubbla max inköpet. Vid det andra bordet backade jag lite: ** Dealing down cards ** Dealt to Ekenstar [ Qh, 7s, As, Ks ] aDutchboy calls (0.5) graski01 raises (2.25) to 2.25 Ekenstar calls (2.25)-------spelaren innan mig höjer, jag synar med min hand MWJUVa folds. jonrobt folds. aDutchboy calls (1.75)----------sitter med en stor stack, ca 170 dollar innan den här handen ** Dealing Flop ** : [ 5s, 4s, 9c ] aDutchboy checks. graski01 bets (5) Ekenstar calls (5)------synar, har nötfärgsdraget aDutchboy calls (5) ** Dealing Turn ** : [ Qd ] aDutchboy checks. graski01 bets (7) Ekenstar calls (7)------synar, har nötfärgsdraget+par i damer aDutchboy calls (7) ** Dealing River ** : [ 3h ] aDutchboy checks. graski01 checks. Ekenstar checks. Synade på floppen och turn då jag hade nötfärgsdraget, graski hade ungefär den handen jag trodde, [ 2c Kc Kh 3d ] och vann potten med par i kungar, stor stacken satt med [ Ac Qs 7c Td ]. Inte så mycket jag kunde göra åt det, förlust man får ta antar jag. Spelar två bord simultant även senare på multipoker, går rätt bra även då, fan va folk överspelar KK och AA i PLO: Dealt to Ekenstar [ 8h, Jc, Ac, Jh ] housewife1 calls (0.5) TASSOS1 calls (0.5) vanman715 calls (0.5) Ekenstar checks.--------postar blind ur position, orkar inte vänta på att jag ska bli big blind darkhorse24 folds. HansenHustle calls (0.5) toddl1 raises (4.25) to 4.25 WickDeer folds. TurboNegro33 folds. housewife1 folds. TASSOS1 calls (3.75) vanman715 folds. Ekenstar calls (3.75)------synar med min hand, tycker den ser rätt bra ut. HansenHustle calls (3.75) ** Dealing Flop ** : [ 4h, Js, 2c ] weee, floppar top set , tror dock att jag spelade floppen ganska fel ändå TASSOS1 checks.---------storstack, sitter med lite över 100 dollar Ekenstar bets (17.85)--------kör med ett potbett, kanske borde checkraisat? HansenHustle folds. toddl1 calls (17.75)-----preflopp höjaren synar och hamnar all-in toddl1 is all-In. TASSOS1 folds. ** Dealing Turn ** : [ 8s ] ** Dealing River ** : [ 7d ] todd satt med [ Qs Ah 2d Ad ], överspelat AA igen. Borde kanske ha checkat floppen och låtit honom bettat ut, chansen hade ju funnits att tassos hade synat och jag kunde kanske ha tredubblat upp. Får vara glad att todd synade. Gick även plus några dollar på det andra bordet. Tror jag ska sluta att spela PLO på paradise, borden på partynätet är mycket lättare att slå. På sessionerna på multipoker såg jag floppen med ca 37% av händerna, hade jag bara spelat ett bord hade nog den siffran varit högre. Men jag har massa bonusdollar på paradise att spela in, satte mig vid 2 7cs/8 bord (FL 0.5/1) i en halvtimme. Ingen ante vid de borden så det blir till att spela rätt tight. Rätt mekaniskt och tråkigt spel, men det ger ju lite pengar, går sammanlagt ca 7 dollar plus och får 20 bonuspoints. Behöver ca 2800 bonuspoints för att få ut de 280 dollar jag har i pendingbonus. Behöver alltså spela 2st 7cs/8 bord simultant i ca 70 timmar för att få ut hela bonusen, lite smådrygt. Fast om jag tjänar lika mycket på spelet som jag gjorde under halvtimmen jag spelade idag ska jag nog stå ut 16/2 +8.05 dollar (2,5 timmar) Februari: +460.2 dollar
Ekenstar Postad 19 Februari , 2005 Författare Rapport Postad 19 Februari , 2005 17/2 Multipoker kom med en reload, blir till att spela där de närmaste dagarna. Börjar med att spela 2 PLO bord samtidigt, går sådär. Vid det ena bordet händer ingenting, backar lite innan bordet dör ut. Får sätta mig vid ett nytt, händer inget speciellt där heller backar lite. Vid det andra bordet är det mer livat. Tar en killes stack när jag får: Dealt to Ekenstar [ Ad, Js, Kc, Ks ] SHAWN1111 calls (0.5) Ekenstar calls (0.5)------fin hand men jag limpar in i tidig position, hoppas kunna reraisa senare Rorish calls (0.5) FunnyHand13 calls (0.5) andreaspana calls (0.5) johnnymem calls (0.5) No1clemfan raises (3) to 3 garbob111 folds. billsg702 folds. Alamazaaa folds. SHAWN1111 calls (2.5) Ekenstar raises (14.25) to 14.75 -------blev en höjning, bara en synar min reraise Rorish folds. FunnyHand13 folds. andreaspana folds. johnnymem folds. No1clemfan raises (12.05) to 15.05 No1clemfan is all-In. SHAWN1111 folds. Ekenstar calls (0.3) ** Dealing Flop ** : [ 7d, Jd, As ] ** Dealing Turn ** : [ 6d ] ** Dealing River ** : [ 6s ] Motståndare satt med [ Kh Ts Qc Ah ] och jag fick ett högre tvåpar än honom, jag hade 66% vinstchans innan floppen när pengarna kom in. En liknande hand lite senare vid samma bord, jag sitter i CO: Dealt to Ekenstar [ Jh, Kd, Kc, As ] andreaspana calls (0.5) johnnymem calls (0.5) I11eagle checks. garbob111 calls (0.5) billsg702 folds. Alamazaaa folds. SHAWN1111 calls (0.5) Ekenstar raises (4.25) to 4.25 -----Jag tycker jag har en fin hand i sen position Rorish calls (4)---------Storstack, lite drygt 90 dollar FunnyHand13 calls (3.75) andreaspana calls (3.75) johnnymem folds. I11eagle folds. garbob111 raises (8.25) to 8.75 garbob111 is all-In. SHAWN1111 folds. Ekenstar raises (32.65) to 36.9 ---Höjer för att isolera, vill inte ha med massa folk till floppen och bli utdragen Ekenstar is all-In. Rorish calls (32.65) FunnyHand13 folds. andreaspana calls (6.5) andreaspana is all-In. Men det misslyckas, får två callers, bland annat storstacken ** Dealing Flop ** : [ 2h, Qd, 4c ] ** Dealing Turn ** : [ 3s ] ** Dealing River ** : [ 6h ] ** Summary ** Ekenstar balance $0, lost $36.9 [ Jh Kd Kc As ] [ a pair of kings -- Kd,Kc,Qd,6h,4c ] Rorish balance $152.54, bet $36.9, collected $96.05, net +$59.15 [ 7s 8h 9s 5h ] [ a straight, three to seven -- 7s,6h,5h,4c,3s ] andreaspana balance $0, lost $10.75 [ 9h Ah Th 8s ] [ high card ace -- Ah,Qd,Th,6h,4c ] garbob111 balance $0, lost $8.75 [ 4h 4s Jc 5c ] [ a straight, two to six -- 6h,5c,4h,3s,2h ] Tja vet inte vad man ska säga, tyckte Rorish syn av min all-in med [ 7s 8h 9s 5h ] var lite konstig. Men den kanske var bra, han var ju dubbelsuitad, min hand var rainbow, kanske inte så smart av mig att spela handen så hårt då? Hade 34% vinstchans innan floppen mot alla 3 och var 60% favorit HU mot Rorish (om man räknar de andras kort som döda på twodimes.net). Kommenter gärna mitt spel i den här handen (och alla andra händerna också om ni har nåt att anmärka på). Köper in mig på nytt vid bordet för 25 dollar, backar lite innan följande händer: Dealt to Ekenstar [ 9d, 6d, 5h, 6h ] -----sitter i CO och limpar in, knappen minihöjer, skrämmer bara bort bb garbob111 calls (0.5) billsg702 calls (0.5) Alamazaaa folds. SHAWN1111 calls (0.5) Ekenstar calls (0.5) oneforluck raises (1) to 1 johnnymem calls (0.75) I11eagle folds. garbob111 calls (0.5) billsg702 calls (0.5) SHAWN1111 calls (0.5) Ekenstar calls (0.5) ** Dealing Flop ** : [ 2c, Kh, 3c ] Trist flopp för mig men det blir rundcheck ** Dealing Turn ** : [ 4d ] Härligt med gratiskort, får nötstegen johnnymem bets (6.2) garbob111 calls (6.2) billsg702 calls (6.2) SHAWN1111 folds. Ekenstar raises (13.3) to 13.3-------har inte så mycket kvar, bara att trycka in degen Ekenstar is all-In. oneforluck folds. johnnymem calls (6.9) johnnymem is all-In. garbob111 folds. billsg702 calls (7.1) ** Dealing River ** : [ Kd ] Kunde ha gett nån kåk men johnnymem satt med [ 5s Kc Jh Ah ], suckerstegen och bills satt med [ 4c Ac 8s 2s ] , tvåpar, hade dock straightflush drag på floppen, hade han bettat där hade jag foldat. Såg lite mörkt ut vid det bordet, låg 35 dollar back men slutate bara 0.7 dollar back Spelade lite 7cs/8 (FL 1/2) sen, två bord simultant. Gick ganska bra, plussade endel. Fick en rolled up triss, tre 2:or som blev kåk, annars inga roliga händer. Tänkte sen slaska lite 2-7 på UB men det fanns inga lowlimit bord igång. Fick bli lite Crazy Pinnaple istället. Ganska tråkigt spel, stora likheter med limitholdem, skulle nog vara roligare att spela det som pot-limit. Spelarna vid bordet var ganska dåliga, lyckades gå ett par dollar plus. Testade även ett PLO bord på UB, gick +9 dollar på det varvet jag spelade, tyckte inte motståndet var så jättehårt. 17/2 +24.88 dollar (138 raked hands på 2 timmar) Februari: +485.08 dollar
Ekenstar Postad 19 Februari , 2005 Författare Rapport Postad 19 Februari , 2005 18/2 Spelar 2 PLO bord på Multipoker, backar lite vid det ena bordet. Vid det andra bordet blir det lite mer action, spelar kanske lite tomtigt i den här handen: Dealt to Ekenstar [ Td, 9h, 7c, Jc ] binderyman calls (0.5) JEREMY9167 calls (0.5) T_O_C_405 checks. Ekenstar calls (0.5)-----limpar in med min hand i ganska sen position Der_Kasperl folds. Prettylady78 calls (0.25) TamirSimchi checks. ** Dealing Flop ** : [ 9d, 8h, Th ] Floppar stege och tvåpar Prettylady78 bets (2.85) TamirSimchi folds. binderyman folds. JEREMY9167 folds. T_O_C_405 folds. Ekenstar calls (2.85)------jag synar, bara slagen av QJ, måste han dock inte ha ** Dealing Turn ** : [ Kd ] Prettylady78 bets (8.3)--------han bettar pott igen kungen lär dock inte ha hjälpt honom Ekenstar calls (8.3) ** Dealing River ** : [ Ts ] Får in kåken på rivern Prettylady78 bets (1.85) Prettylady78 is all-In. Ekenstar calls (1.85) Prettylady var inte så glad, satt med [ Qs 2h 6s Jh ] och undrar hur jag kunde syna med min hand, jag kan ju inte hjälpa att jag är lite halvkass. Men å andra sidan hade han ju inte varit tvungen att sitta med QJ i handen, han kunde ju haft en sämre stege eller set eller nåt. Klagar lite till i chatten att jag träffade min 4-outer. Nån annan säger att han hoppas att jag fortsätter att spela, härlig fisk-image man har fått. Torskar sen lite i en hand, låter mig bli utdragen: Dealt to Ekenstar [ 5s, Jh, 5d, Kd ] -------limpar in med min hand i sen position ** Dealing Flop ** : [ 5c, 7s, 4h ] TamirSimchi checks. mrdirector checks. pwrima checks. JEREMY9167 checks. Ekenstar bets (3)-------floppar set, bettar nästan pott, bara en synar Der_Kasperl folds. TamirSimchi folds. mrdirector folds. pwrima calls (3) JEREMY9167 folds. ** Dealing Turn ** : [ Kc ] Han checkar till mig, jag är lite rädd för att han ska ha stegen och checkar. ** Dealing River ** : [ Jc ] Han bettar 4 och jag synar, han satt med [8c 4d 7c 9c] och fick in färgen på river. Åter ett exempel på överspelat högt par: Dealt to Ekenstar [ 8d, Qs, Jc, Qc ] TamirSimchi calls (0.5) mrdirector folds. billting raises (1) to 1 JEREMY9167 calls (1) Catchdeez calls (1) T_O_C_405 folds. Ekenstar calls (1)------nån har höjt i tidig position jag har en hyfsad hand och bra position Der_Kasperl folds. Prettylady78 calls (0.5) TamirSimchi folds. ** Dealing Flop ** : [ 4s, 8s, 8h ] Prettylady78 checks. billting bets (3)---------högt par eller färgdrag? JEREMY9167 folds. Catchdeez folds. Ekenstar raises (14.5) to 14.5-------floppat triss, höjer pott Prettylady78 folds. billting calls (11.5)-----han synar efter att ha tänk ett tag ** Dealing Turn ** : [ 9d ] bra kort för mig, ganska säker på att han inte sitter med med en 8:a, tror mest på överpar, AA eller KK billting checks. Ekenstar bets (9)-----sätter honom all-in, tror han kommer synar då han synade motvilligt på floppen billting calls (9) billting is all-In. ** Dealing River ** : [ Td ] billting satt med [ As Ad Kc Kd ] Vid en senare session, Gör ett lite tveksamt riverbet: Dealt to Ekenstar [ 2d, Ts, 9d, Tc ] Ekenstar calls (0.5)------bordet är SH, limpar in med min hand tigerjhun folds. mleone3333 raises (2.25) to 2.25 mrc547 calls (2) COMPTONDA folds. Ekenstar calls (1.75)--------kanske en liten tveksam syn, min hand är ju inte så jättebra ** Dealing Flop ** : [ 8h, Td, Ad ] mrc547 checks. Ekenstar bets (4)-------Floppar set och bettar ut mleone3333 calls (4)------tror inte han har AA då han bara synar mrc547 calls (4) ** Dealing Turn ** : [ 9s ] Inget roligt kort, kan ha gett nån stege, det blir rundcheck ** Dealing River ** : [ Kh ] mrc547 checks. Ekenstar bets (5)------betttar ut här, tror att jag kan ha bästa handen mleone3333 calls (5) mrc547 folds. mleone3333 satt med [ 7c As Jh 8s ] och hade fått in stegen på turn. Borde inte ha bettat rivern, får ju bara syn av en bättre hand Tänkte köpa in mig för lite mer marker efter den handen men råkade vinna lite i handen efter: ** Dealing down cards ** Dealt to Ekenstar [ 5h, 8h, Tc, 3c ] tigerjhun calls (0.5) mleone3333 calls (0.5) mrc547 calls (0.5) COMPTONDA calls (0.25) Ekenstar checks.-----får en gratis flopp ** Dealing Flop ** : [ 3h, 9h, Qs ] Alla checkar ** Dealing Turn ** : [ 7h ] Alla checkar igen, tre hjärter på bordet ** Dealing River ** : [ 6d ] COMPTONDA bets (2) Ekenstar calls (2) -----får in stegen med 8T, synar bara då färgen ligger ute tigerjhun folds. mleone3333 folds. mrc547 calls (2) Missade att jag själv hade färg, vinner potten då de andra hade 9 hög stege och tvåpar. Tomtar mig lite i en hand senare (eller spelar bra?): Dealt to Ekenstar [ Jc, 2s, Js, Tc ] mrc547 calls (0.5) COMPTONDA folds. one_jake_off raises (2.25) to 2.25 Ekenstar calls (2.25)------synar med min hand, ganska högt par, tvåstege och dubbel suitad tigerjhun folds. mleone3333 folds. allin0409 calls (1.75) mrc547 calls (1.75) ** Dealing Flop ** : [ 8s, 4s, Qc ] allin0409 checks. mrc547 checks. one_jake_off checks. Ekenstar bets (5)-------preflopphöjaren checkar, tycker jag tyder på svaghet så jag slänger in ett bett, har inte så mycket, ett par, hålstege och ett färgdrag allin0409 calls (5) mrc547 folds. one_jake_off calls (5) ** Dealing Turn ** : [ Jh ] Får triss i knektar allin0409 checks. one_jake_off checks. Ekenstar bets (11.35)--------båda checkar till mig, jag går all-in, är jag slagen av T9 så är jag, men båda foldar Ekenstar is all-In. allin0409 folds. one_jake_off folds. Förlorar ett inköp vid det andra bordet jag sitter vid: Dealt to Ekenstar [ Td, 6h, Kd, Jh ] mleone3333 folds. drehb raises (1.75) to 1.75 Roscoe1 calls (1.75) WickDeer folds. barterage folds. sumpanbo folds. Ekenstar calls (1.5)-------sitter i sb och synar, halvkass hand tigerjhun calls (1.25) ** Dealing Flop ** : [ 3d, Ts, Js ] Ekenstar bets (4)---------floppar tvåpar och bettar ut tigerjhun folds. drehb raises (18.65) to 18.65-------preflopp höjaren raisar Roscoe1 calls (1.9) Roscoe1 is all-In. Ekenstar raises (16.8) to 20.8------jag går all-in, tror han sitter på ett överpar som AA eller KK Ekenstar is all-In. drehb calls (2.15) ** Dealing Turn ** : [ Qc ] ** Dealing River ** : [ 9s ] Han satt med två över par på floppen, hade [Qd Kh Ks Qs] och hade straigtflushdrag på floppen och fick in den på river. Hade bästa handen på floppen men var ändå en ganska stor dog emot honom, han hade 65% vinstchans HU mot mig. Shit happens, bara att gå vidare. Spelar lite 7cs/8 vid två bord en kort stund, var ganska tråkiga bord. gick +16 vid ett bord och -13 vid det andra. Sitter senare vid två PLO bord, torskar hela stacken i första handen vid ett av borden: Dealt to Ekenstar [ 2d, Th, Qc, 9d ] sumpanbo calls (0.5) jepara folds. mattb0722251 calls (0.5) tigerjhun calls (0.5) mleone3333 calls (0.5) mleone3333: damn Ekenstar checks.---------orka inte vänta på att bli bb, postar blind i CO Bur_han calls (0.5) Quarlibadman calls (0.25) barterage checks. ** Dealing Flop ** : [ 8d, Jc, 7d ] Floppar stege och har drag till en högre stege och färgdrag Quarlibadman bets (1) barterage folds. sumpanbo calls (1) mattb0722251 folds. tigerjhun folds. mleone3333 raises (7.8) to 7.8--------storstack, hade ca 70 dollar innan handen Ekenstar raises (24.5) to 24.5------går all-in här, litet misstag så här i efterhand, vill väl inte stänga ute folk med min hand? Ekenstar is all-In. Bur_han folds. Quarlibadman folds. sumpanbo folds. mleone3333 calls (16.7) ** Dealing Turn ** : [ Jd ] ** Dealing River ** : [ 9c ] Bordet parade sig på turn och han drog ut med [ Qd 7c 7h 6c ] , jag hade 60% vnstchan på floppen Köper in mig för 25 dollar igen och får min revansch: Dealt to Ekenstar [ Jc, Qc, Js, As ] ----sitter i sb, synar bara. barterage calls (0.5) sumpanbo calls (0.5) jepara folds. mattb0722251 folds. fluSH1T calls (0.5) mleone3333 calls (0.5) mojo2005 folds. Ekenstar calls (0.25) Quarlibadman checks. ** Dealing Flop ** : [ Tc, Jd, Jh ] Floppar fyrtal Ekenstar checks.-------checkar, vill ge de andra en chans att få något, förhoppningsvis en stege dom inte kan släppa Quarlibadman checks. barterage checks. sumpanbo checks. fluSH1T checks. mleone3333 checks. Alla checkar, ingen som har stegdrag? ** Dealing Turn ** : [ Th ] En andra tia kommer, jag bettar pott, kan ju alltid hoppas på att nån sitter med ett par tior, eller synar med en tia eller ett steg/färgdrag. Ekenstar bets (2.85) Quarlibadman folds. barterage folds. sumpanbo folds. fluSH1T folds. mleone3333 calls (2.85) ** Dealing River ** : [ 5d ] Trist kort på river, jag bettar ut, bara hoppas på att han har suckerfyrtalet Ekenstar bets (8.3) mleone3333 raises (33.2) to 33.2------han raisar, han sitter med fyrtalet Ekenstar calls (12.85) Ekenstar is all-In. Han satt med [ Td 3d Ts 9c ]. Kanske borde bettat ut redan på floppen, kanske hade fåt med mig nån mer då, mleone hade ju knappast släppt sina tior. Tänk om han inte dragit ut i handen ovanför, kunde man suttit med en 100 dollars stack. Händer inte så mycket mer vid det bordet, slutar på -5 dollar där. Det andra bordet, överspelar själv ett AA (kanske?), förlorade dock inte så mycket Dealt to Ekenstar [ 4d, 9s, Ad, Ah ] richgosh1 calls (0.5) bqlauer checks. brotherf calls (0.5) bobbullwinkl folds. Ekenstar raises (3.25) to 3.25------höjer i sen position, får bara en synare Forhat folds. rivermel9j folds. sumpanbo folds. richgosh1 folds. bqlauer calls (2.75) brotherf folds. ** Dealing Flop ** : [ Jd, Th, 2s ] bqlauer bets (5.75) bqlauer is all-In. Ekenstar calls (5.75)-------är väl bara att syna, han är ju shortstackad och skulle kunna bluffa med nåt drag eller nåt ** Dealing Turn ** : [ 9h ] ** Dealing River ** : [ 4c ] bqlauer satt med [Qs Qd Td 2d], floppade tvåpar. Får en kass färg: Dealt to Ekenstar [ 2s, Qd, Qs, Jh ] Får se floppen gratis i bb ** Dealing Flop ** : [ Js, 7h, 9s ] bqlauer checks. Ekenstar bets (2)-----jag bettar ut mest som bluff(?), överpar och färgdrag har jag också Forhat folds. rivermel9j calls (2)-------får en synare richgosh1 folds. bqlauer folds. ** Dealing Turn ** : [ 8s ] Får in färgen, bettar ut lite svagt Ekenstar bets (5) rivermel9j raises (10) to 10 liten fjutthöjning tillbaka, hade han haft nötfärgen hade han nog bettat mer, typ ett potthöjning Ekenstar raises (13.15) to 18.15-----jag går all-in och han foldar Ekenstar is all-In. rivermel9j folds. Snor åt mig lite mer av riverme's stack, jag sitter i sb: Dealt to Ekenstar [ 6c, Jh, 5c, 8h ] Forhat folds. rivermel9j calls (0.5) richgosh1 folds. bqlauer folds. Ekenstar calls (0.25) tombraatz checks. ** Dealing Flop ** : [ Ac, 5s, 5h ] Floppar triss och bettar potten Ekenstar bets (1.5) tombraatz folds. rivermel9j raises (3) to 3------återigen en meshöjning Ekenstar raises (9) to 10.5-------jag slår om pott rivermel9j calls (7.5) ** Dealing Turn ** : [ 6h ] Får in kåken, gör ett potbett igen Ekenstar bets (21.4) rivermel9j raises (32.12) to 32.12 rivermel9j is all-In. Nu går den jävla tomten all-in med [ 7s 4c 3s 3c ] och drar dött Ekenstar calls (0.95) Ekenstar is all-In. ** Dealing River ** : [ 4d ] Han fick in stegen där på rivern till ingen nytta Tar resten av riverme's stack sen: Dealt to Ekenstar [ 9d, Kc, Kd, Qc ] -----bra hand, dålig position, limpar in Ekenstar calls (0.5) tombraatz folds. Forhat calls (0.5) rivermel9j calls (0.5) richgosh1 calls (0.25) bqlauer checks. ** Dealing Flop ** : [ 9s, 9c, Ah ] Floppar triss och bettar pott richgosh1 checks. bqlauer checks. Ekenstar bets (2.4) Forhat calls (2.4) rivermel9j raises (4.8) to 4.8------återigen en meshöjning, varför spara på 1.22 dollar? richgosh1 folds. bqlauer folds. Ekenstar calls (2.4)-------synar bara för att göra Forhat förbryllad. Egentligen är jag rädd för att torska massa till ett ev AA eller A9, vi sitter båda med stackar över 50 dollar. Forhat calls (2.4) ** Dealing Turn ** : [ 6c ] Ekenstar bets (10)-------ofarligt kort, bettar ut lite smått Forhat folds. rivermel9j calls (1.22) rivermel9j is all-In. ** Dealing River ** : [ 2d ] rivermel9j satt förut med en 55 dollar stack, nu är han nere på noll då han satt med [ Kh 6s 2c As ] i den här handen. Ganska bra dag, spelade inte så mycket (tidsmässigt) men det var rätt bra med action ändå. Omaha är ett ganska kul spel då det innehåller så många möjligheter, krävs att man tänker lite, till skillnad från 7cs(/8) som går rätt automatiskt. 18/2 +54.34 dollar (149 raked hands på 1h 40min) Februari: +539.42 dollar
Ekenstar Postad 22 Februari , 2005 Författare Rapport Postad 22 Februari , 2005 19/2 Inget spel. 20/2 Tänkte spela Scoop turneringen på Pokerstars och anmälde mig ca en timme innan den började. Spelade lite PLO/8 på ett 0.01/0.02 bord i 15-20 min efter anmälan, gick ca 9 dollar plus Turneringen gick inte så jättebra, snodde lite potter i början med skitkort. Åkte sen efter ca en halvtimme då jag had JJ i tidig position. Jag höjde med mina knektar och en med mer chips än mig gick all-in, bara jag synade och han satt med AK, ungefär vad jag trodde. T24 på floppen och sen fick han runner-runner och en 5-hög stege och så var man ute. Spelade lite PLO och 7cs/8 på multipoker för att få lite raked hands, 7cs/8 gick ganska bra men PLO funkade inte riktigt backade lite. Spelade ett par 7cs/8 bord på paradise för att få lite bonuspoints där. Var grymt tråkigt, en spelare satt vid båda mina bord och tog lång tid på sig på sina beslut. Öppnade upp ett tredje bord och då försvann lite av mitt fokus och jag tappade en del, fick ut en 10 dollarsbonus som täckte lite av förlusten. Spelade en 2005 dollars freeroll på Intertops. Var ca 1000 pers anmälde, men bara 600-700 som spelade, som vanligt på Intertops. Borden var ju då lite shorthanded vilket passar mig bättre än fullbord. Gick rätt bra i början hade 3-4000 vid den första pausen efter en timme, utan att ha tagit några större risker. Vet inte vad som är fel med Intertops, om det är deras klient eller deras servrar. De borde ju vara samma som övriga partynätet men nån skit är det. När det är en showdown brukar skiten frysa till ibland (alltid vid den första tror jag) och jag brukar bli timed out i handen efter. Men det händer inte alltid bara ibland. När det var 130 spelare började de köra med hand-for-hand och det tar väldigt lång tid att spela ner till 120. Verkar som det fryser till i deras servrar när det var en showdown. Var nåt bord jag öppnade där två spelares kort låg uppe, fem kort på bordet och en av spelarna var all-in. Dröjde rätt många sekunder innan markerna åkte till vinnaren av handen. Men när dom gjorde det började spelet vid mitt bord så det kan ju inte varit min klient som spökade. Tog fan en halvtimme att spela ner från 130 till 120 spelare, 120 fick betalt, 100-120 fick 2 dollar, irriterande som fan. Hamnade ITM till slut och tänkte där ta lite större risker, kändes inte så fel att åka ut eftersom jag var så uttråkad pga av deras idiotiskta hand-for-hand skit. Men fick lite flyt med korten och gjorde en fin utdragning: foldas fram till knappen som höjer, jag har A6s i BB och går all-in. Knappen synar och visar upp AA men jag drar ut med en stege på rivern efter att han hade fått set på turn Går tillbaka till att spela tight och ser massa åka ut, dom var kanske av samma uppfattning som mig, det är en vinst att slippa spela skiten mer. Dom drar igång den där jävla hand-for-hand funktionen senare igen, när det är ca 40 pers kvar. Håller mig kvar och ligger femma ett tag men åker sen som 15:e eller däromkring, fick 16 dollar för det, alltid något. Spelade lite PLO/8 på pokerstars samtidigt som hand-for-hand skiten började när det var 40 spelare kvar i freerollen. Gick rätt bra, gick plus 14 dollar vid ett 0.10/0.25 bord. Fick två stycken fyrtal under den dryga timmen som jag spelade 20/2 -10.19 dollar 21/2 Börjar dagen med att spela två PLO bord, går sådär, tappar ett inköp vid ett bord och går marginellt plus vid det andra. La ner ett floppat set i en hand: spelaren till höger om mig höjer pott preflopp, jag (och kanske nån mer) synar. 4Ax på floppen, preflopp raisaren bettar 5 dollar (potten är ca 7), jag har floppat set i fyror och reraisar till 10 dollar, lite skraj för att han sitter med AA, väldigt många som höjer preflopp i omaha gör det med AA i handen. Han reraisar till 30 dollar och sätter mig all-in. Jag har ingen lust att betala 15 dollar för att få reda på om jag har rätt på min read att han har AA så jag foldar. Väldigt säker på att min read var korrekt. PLO/8 spelet gick bra igår på pokerstars så det blir ett par sådana bord simultant på Multipoker. Tar hem en stor pott vid det ena bordet: Dealt to Ekenstar [ 3d, 2c, 3s, Ac ] ----väldigt bra hand i PLO/8 Ekenstar calls (0.5)------------sitter UTG så jag limpar in, hade jag suttit i senare position hade jag nog höjt Extra folds. bybop calls (0.5) stoogeone folds. gak1981 calls (0.5) simon0550 calls (0.5) jkevd1 calls (0.5) bigdog34470 calls (0.25) Herndog checks. ** Dealing Flop ** : [ 3h, 7h, 7c ] Floppar kåk med 33 och har drag till nötlågenmed A2 bigdog34470 checks. Herndog bets (3.35) Ekenstar raises (8) to 8-----höjer lite lätt bybop folds. gak1981 calls (8) simon0550 folds. jkevd1 folds. bigdog34470 folds. Herndog calls (4.65) Tre synare inte illa, ingen reraise på mitt raise, 77 och 73 kan man nog utesluta då. ** Dealing Turn ** : [ Qc ] Herndog checks. Ekenstar bets (20)------bettar lite lagom, få dom andra att betala för att dra, har en liten back-up med lågdraget om nån av dem skulle sitta med Q7 gak1981 calls (20) Herndog calls (15.2) Herndog is all-In. Creating Main Pot with $70.1 with Herndog ** Dealing River ** : [ Ks ] Ekenstar checks.-------checkar bara här, kanske borde bettat, skraj för K7 kanske gak1981 checks. Herndog satt med [ 7s Ad 4d 4s ], gak1981 satt med [ 5h 2s 8s 7d ], båda med triss på floppen, jag tar hem potten på 80 dollar med min kåk Vid det andra bordet jag spelade vid gick det också bra. Blev checkraisad på rivern i en hand då jag hade ett riktigt lock på bordet: Dealt to Ekenstar [ 3d, Kc, Ad, 4c ] ----man kan ju få sämre skit när man sitter i bb, hade spelat den här handen ändå happysad calls (0.5) acting folds. tphester calls (0.5) CashOut21 folds. mrduckmn48 calls (0.5) kozm0 calls (0.5) gzdad calls (0.25) Ekenstar checks. ** Dealing Flop ** : [ Ac, Td, 2h ] gzdad checks. Ekenstar bets (2.85)-----par i ess och drag till nötlågen, jag bettar ut happysad calls (2.85) tphester folds. mrduckmn48 folds. kozm0 folds. gzdad calls (2.85) ** Dealing Turn ** : [ Jd ] gzdad checks. Ekenstar bets (6)-----plockat upp ett färgdrag och ett stegdrag nu också, så jag bettar igen, något jag inte skulle gjort om det var omaha high som spelades, alltför stor risk att nån med färdig stege skulle höja då happysad folds. gzdad calls (6) ** Dealing River ** : [ 8d ] Bingo kanske man kan säga, får in nötlågen och nötfärgen, har ett riktigt grepp om potten gzdad checks. Ekenstar bets (10)-----bettar ut rätt högt, låta honom betala för sin låg som inte behöver vara nötlågen gzdad raises (17.26) to 17.26---han reraisar mig när jag sitter med båda nöthänderna gzdad is all-In. Ekenstar calls (5.77) Ekenstar is all-In. Trodde jag skulle få 3/4 av potten men fick hela, tomten satt med [5d 9h 7s 6c], stege och sämre låg. OK att han ser floppen med de korten i sb men att syna på floppen och turn? Och sedan reraisa på river när han inte har nötterna i någon ände? Bara att tacka och ta emot. Rejält plus på båda borden i den första PLO/8 sessionen, den andra session gick också hyffsat bra. Vid det en bordet backade jag dock ett par dollar, men vid det andra dubblade jag mitt inköp. En hand där jag gör en lite lös preflopp syn Dealt to Ekenstar [ 8s, Ah, 5c, 7s ] bigdog34470 calls (0.5) Herndog folds. Ekenstar calls (0.5) Extra folds. branles calls (0.5) bybop calls (0.5) stoogeone calls (0.25) simon0550 raises (0.5) to 1----fjuttraise från bb, vem tror han att han skrämmer med det? bigdog34470 calls (0.5) Ekenstar calls (0.5) branles calls (0.5) bybop calls (0.5) stoogeone calls (0.5) ** Dealing Flop ** : [ 6c, Qd, 8h ] stoogeone checks. simon0550 bets (0.5)----bb bettar ut min, tycker det skriker A2 lång väg om hans hand bigdog34470 calls (0.5)----också låg drag? Ekenstar raises (7) to 7----Har några stegdrag, liten semibluff, försöker ta potten på floppen med ett raise branles folds. bybop folds. stoogeone folds. simon0550 calls (6.5) bigdog34470 calls (6.5) lyckades inte få ut dom på floppen, tyckte väl det var okej att syna 6.5 dollar med ett lågdrag med A2 ** Dealing Turn ** : [ 4d ] Får in stegen simon0550 checks. bigdog34470 bets (15) Ekenstar raises (15.25) to 15.25---höjer all-in såklart, 0.25 är inget att spara på Ekenstar is all-In. simon0550 raises (17.5) to 17.5 simon0550 is all-In. bigdog34470 calls (2.5) ** Dealing River ** : [ 6h ] ajaj bordet parar sig. Men jag vinner halva potten med min stege, de andra två delade på andra halvan då båda hade A2 i sina händer, bigdog satt med [ 4c Td As 2s ] och simon satt med [5s 3s Ad 2c], tveksamt om jag skulle höjt med den handen då esset inte är suitat. En hand där jag har A2: Dealt to Ekenstar [ As, 5s, 2h, Qd ] -------förutom A2 så är femman suitad med esset isopyl calls (0.5) flombay folds. alice225 calls (0.5) Chalmette7 folds. Randomizer folds. Ekenstar calls (0.5)-------limpar in med min hand, brukar inte raisa så mycket miggs calls (0.5) TrabucoTroy folds. stoogeone folds. flounman checks. ** Dealing Flop ** : [ 7s, 4s, 3s ] Träffar stenhårt, nötfärgen och nötlågen, min femma förhindrar även straigtflushes. flounman checks. isopyl checks. alice225 checks. Ekenstar bets (1)-----bettar lite svagt, vill inte trycka ut sämre lows eller färger miggs folds. flounman folds. isopyl folds. alice225 calls (1) ** Dealing Turn ** : [ Td ] alice225 checks. Ekenstar bets (2)-----inte så mycket att säga, bara betta ut och hoppas på syn alice225 calls (2) ** Dealing River ** : [ 3h ] alice225 checks. Ekenstar bets (5)---bordet parar sig, har iallafall nötlågen, bettar ut endel ändå, tror han kommer få svårt att släppa en sämre low. alice225 calls (5) alice satt med [ 5d 9d 2d 6d ], folk verkar spela vad som helst och ha stora problem att släppa sin icke-nöthänder i PLO/8, verkar som många spelar PLO/8 betydligt sämre än vanlig PLO. En hand där jag sjäv blir kvartad men förlorar inte så mycket tack vare försiktigt spel: Dealt to Ekenstar [ Ac, 5d, 2c, Th ] miggs folds. TrabucoTroy calls (0.5) stoogeone calls (0.5) flounman folds. isopyl folds. flombay calls (0.5) fredlau checks. Chalmette7 calls (0.5) Randomizer calls (0.25) Ekenstar checks-----sitter i bb och får se floppen graits med min fina hand ** Dealing Flop ** : [ Ks, 4d, 5s ] Drag till nötlågen, färg med Ac2c kan man glömma Randomizer checks. Ekenstar checks. TrabucoTroy checks. stoogeone checks. flombay checks. fredlau bets (2) Chalmette7 calls (2) Randomizer folds. Ekenstar calls (2)------jag synar TrabucoTroy calls (2) stoogeone folds. flombay folds. ** Dealing Turn ** : [ 6d ] Ekenstar bets (3)---får in nötlågen, bettar lite svagt, vill inte trycka ut han som sitter mellan mig och floppraisaren TrabucoTroy calls (3) fredlau raises (18.5) to 18.5 fredlau is all-In. Chalmette7 calls (18.5) Ekenstar calls (15.5)-----bara att syna igen, risk att bli kvartad och vill inte stänga ute spelaren till vänster TrabucoTroy calls (15.5) Creating Main Pot with $82.5 with fredlau ** Dealing River ** : [ 7c ] Ekenstar bets (27.99)----går all-in här, trabucoTroy har bara ca 3 dollar kvar i sin stack Ekenstar is all-In. TrabucoTroy folds. Chalmette7 calls (26.23) Chalmette7 is all-In. Creating Side Pot 1 with $52.46 with Chalmette7 Creating Side Pot 2 with $1.76 with Ekenstar Chalmette satt med [ 7h 6h 4s 3s ] och tog halva potten, fredlau satt med [ 3d 2d Jc As ] och delade lowdelen av potten med mig. Jag gick bara back 0.38 dollar på handen trots att jag blev kvartad. Nätverket strulade lite sen så det blev inget mer spel. 21/2 +77.99 dollar (140 raked hands på 1h 40 min) Februari: +607.22 dollar
Ekenstar Postad 23 Februari , 2005 Författare Rapport Postad 23 Februari , 2005 22/2 Trotsade kylan och åkte in till stan för Empire Poker Academy. Tyckte det inte gav så mycket då det mesta av spelet som gicks igenom gällde enbordsturneringar, hade hoppats att det skulle handla mer om multitable turnerningar där jag inte är så bra. Kul att lyssna på Ector iallafall. Spelade två bord PLO/8 i fyra halvtimmes sessioner, går plus på fyra av borden och minus på fyra, mer plus än minus En liten skum hand där jag scoopade, floppade triss och gör som jag brukar göra då, trycker in stålarna. Kanske inte det bästa spelsättet men här var det nog rätt: Dealt to Ekenstar [ 8d, Ts, 7c, 6s ] phonenumber calls (0.5) Fleetwoodpip folds. tfc777 calls (0.5) shkot calls (0.5) Malibumark calls (0.5) TuckFexasOU1 calls (0.5) worldwide58 checks. PennQASAS calls (0.5) raiseyourbet calls (0.25) Ekenstar checks.--------Får se floppen gratis i bb ** Dealing Flop ** : [ 2c, Td, Tc ] raiseyourbet checks. Ekenstar bets (4.3)----Floppar triss, gör ett pottbett phonenumber folds. tfc777 raises (16.5) to 16.5-----raisar all-in också en tia? tfc777 is all-In. shkot folds. Malibumark folds. TuckFexasOU1 folds. worldwide58 folds. PennQASAS folds. raiseyourbet calls (16.5)-------synar Ekenstar raises (17.95) to 22.25-----Dunkar in hela stacken, har triss och runner-runner lågdrag, båda de andra kan inte ha en tia, nån kan ha kåk med 22, fast då har man en del kort man kan dra ut med Ekenstar is all-In. raiseyourbet calls (5.75) ** Dealing Turn ** : [ 6h ] ** Dealing River ** : [ 4h ] Fick in kåken på turn, och även en låg på river och jag scoopar potten på dryga 60 dollar. tfc777 satt med [ Qc Th 4d 2d ] och hade floppat kåk med T2 och raiseyourbet satt med [ 4c 2s Qh 2h ] och hade floppat kåk med 22 men drog ganska dött, kunde bara vinna sidopotten mot mig. Mina tre låga kort gjorde att jag var den enda som kunde vinna lowdelen av potten, ca 30% chans enligt cardplayer och jag hade ca 40% chans att vinna highdelen. Spelade lite 7cs/8 på ett par bord i en halvtimme. Fick riktiga skitkort, såg knappt 4th street med någon hand de första 25 min. Men sen vände det, vann highdelen av en pott med en färg och scoopade sen en pott med en 9-hög stege. +20 på ett bord och -5 på det andra. Ca 200 raked hands kvar på multipoker, därefter blir det intertops som kommit med en reloadbonus. 22/2 +47.13 (194 raked hands på 2h 30 min) Februari: +654.35 dollar
Ekenstar Postad 25 Februari , 2005 Författare Rapport Postad 25 Februari , 2005 23/2 Riktig skitdag, spelade riktigt dåligt och hade inget flyt alls. Spelade 2 PLO/8 bord på Multi för att få ut 100 dollars bonusen, tänkte att det skulle gå rätt lugnt att spela de kvarvarande händerna. Vet inte om det var den inställningen som ställde till det för mig. Jag spelade alldeles för löst, nästan lösare än vanlig Omaha och gjorde ett par riktigt korkade syner. Förlorade rätt mycket när jag fick en underkåk. Fick JJJ88 på turnen, brädan var 8KJ8 och en slowplayade sina KK på turn och tog rejält betalt på rivern när ett lågt oskyldigt kort kom. Ett exempel på en hand där jag spelade riktigt illa: Dealt to Ekenstar [ 7d, 3d, 8c, 4d ]---sopig som jag var limpar jag in med skiten i mittposition, trots att potten har blivit höjd, vad vill jag träffa på floppen? bdpxx calls (0.5) rkmtt: what!! rkmtt raises (1) to 1 tomahawk1 calls (1) Ekenstar calls (1) davidweinfel folds. FATSII folds. akgirl_1 calls (1) MONTREAL76 folds. rkmtt: good bet mmgpg folds. Dyonisos calls (0.5) bdpxx calls (0.5) ** Dealing Flop ** : [ 9d, 2c, 8d ] Dyonisos checks. bdpxx checks. rkmtt bets (1) tomahawk1 calls (1) Ekenstar raises (5) to 5-----Floppar par, kasst färgdrag och kasst ett kasst low drag, tar ett litet skott på potten och höjer akgirl_1 folds. Dyonisos calls (5) bdpxx calls (5) rkmtt folds. tomahawk1 calls (4) ** Dealing Turn ** : [ 4s ] Dyonisos checks. bdpxx bets (25.9)-----han sätter mig all-in, förmodligen med A3 tomahawk1 folds. Ekenstar calls (15.42)-----Jag synar med mitt tvåpar/färdrag/låg Ekenstar is all-In. Dyonisos folds. ** Dealing River ** : [ Qs ] Han satt med [ Qd Qh 3s As ] och drog ut mig på high delen, var 75% favorit att vinna den på turn. Jag skulle dock aldrig ha spelat handen innan floppen. En annan hand jag spelar riktigt dåligt och blir utdragen: Dealt to Ekenstar [ 3c, 3d, 6d, Td ] Thomas707 raises (1) to 1 STEEELROD folds. fattykull calls (1) tequila555 calls (1) Tomatomen calls (1) URzooked calls (1) labanen folds. micke_e folds. Ekenstar calls (0.5)-----ursäktar min syn här med att jag sitter i bb ** Dealing Flop ** : [ 3s, 9c, Tc ] Floppar set Ekenstar checks. Thomas707 checks. fattykull checks. tequila555 checks. Tomatomen bets (5.95) URzooked calls (5.95) Ekenstar calls (5.95) Thomas707 folds. fattykull folds. tequila555 folds. ** Dealing Turn ** : [ 7d ] Ekenstar checks. Tomatomen bets (10.8) Tomatomen is all-In. URzooked folds. Ekenstar calls (10.8) ** Dealing River ** : [ 2c ] Tomatomen satt med [ 5c Th Kc Kh ] och fick in färgen på river, men va fan sysslar jag med i den här handen? Sitter och checksynar med floppat set, fan vad passivt och kasst spel av mig. 78% vinstchans när pengarna åkte in på turnen. 62% HU mot honom på floppen. Två händer som jag blir lite utdragen på, inte så mycket att göra åt just det. Men sättet jag spelade dom, herregud så jävla dåligt. Spelade lite 7cs/8 en stund gick sådär. Fick KKK i en hand då tre andra spelar satt med var sitt A som uppkort, förbättrade mig till kåk men fick dela potten med en låg. Spelade lite mer PLO/8 innann jag fick ut bonusen. Trots att jag fick en bonus på 100 dollar låg jag back för dagen, en riktigt skitdag alltså. Kände för att spela lite mer, börja på Intertopsbonusen lite smått. Men jag kände mig väldigt osäker på mitt spel, självförtroendet var inte på topp. Satt mig därför vid ett FL omaha/8 bord (0.5/1) och spelade lite där samtidigt som jag började läsa om det spelet i Super System 2. Var noga med starhänderna och spela tight preflopp var ett råd i boken och det gjorde jag, gick några dollar plus. Blev nästan en upprepning av en tidigare hand, fick kåk med JJ eller J8 när bordet var 8KJ8, var lite orolig för KK, men han som synade ner mig hade bara triss i 8:or. 23/2 -2,61 dollar (300 raked hands på 5h 25 min) 24/2 Börja dagen med att lira FL Omaha/8 på Intertops för att få lite raked hands, fortsätte att läsa SS2 avsnittet om nyss nämnda spelform. Gick ganska bra samtidigt som mina motståndare spelade lite för löst. Blev ca 22 dollar plus på 1,5 timmar. Hittade sen lite pengar på mitt ladbrokes konto och satte mig vid ett PLO/8 bord där. Fan vad dålig den klienten är, blivit alldeles för långsam för min emulerade PC. Hann nästan inte se alla kort som delades ut innan tiden gick ut för mig, så det blev bara ett varv som jag spelade. Floppade en stege när jag limpade in med TJ87 och floppen kom J97. Bettade pott, fick en syn. 3:a på turn, bettar pott och får en syn. Bordet para sig på river, en 7:a kommer och jag checkar bara när den andra spelaren checkar till mig, ville spara några dollar om han hade fått kåk. Hur fan kunde jag missa att jag själv satt med kåk? Stod ju på bordet vad jag hade för hand... 24/2 +36.25 dollar (52 raked hands på 1h 45 min) Februari: +687.99 dollar
Ekenstar Postad 26 Februari , 2005 Författare Rapport Postad 26 Februari , 2005 23/2 Har ett par cryptoskin kvar denna månaden som jag bör spela, UK betting och Total Bet ger båda £5/h de 5 första timmarna varje månad. Börjar med den förstnämnda. Hittar ett Omaha/8 bord (FL 1/2) som jag sätter mig vid. Första timmen går skitdåligt, vinner inte en pott. Floppade set ett par gånger men som vanligt blev jag utdragen, set är inga bra i FL Omaha/8. Fick in en nötlåg på turn i en hand men den blev förstörd när en 2:a kom på rivern. Backade ca 50 dollar den första timmen. Satte mig ner lite senare, var tvungen att ta ett break för att rensa bort lite negativa tankar. Ca 10 min in på session händer det, jag vinner min första pott på UK betting. Och vilken vinst det blev, hade nötlågen och blev kvartad men gick ändå +1 dollar. Två händer senare vinner jag en finfin pott: ----- HOLE CARDS ----- dealt to Ekenstar [4h 3s Td 2d] -----limpar in med min ganska marginella hand i tidig position Mikey99: calls $1 Ekenstar: calls $1 Jonny2out: calls $1 coltrain: folds tornado47: calls $1 Thebigche: raises $2 Widdy: folds pokerform: calls $2 Alba157: calls $1.50 bmnelson1: calls $1 Mikey99: calls $1 Ekenstar: calls $1 -----nån raisar och jag synar, många som är med i potten Jonny2out: calls $1 tornado47: calls $1 ----- FLOP ----- [Ts 5d Ah] Plockar upp ett drag till nötlågen, riktigt många outs till den Alba157: checks bmnelson1: checks Mikey99: checks Ekenstar: checks Jonny2out: bets $1 tornado47: folds Thebigche: raises $2 pokerform: calls $2 tornado47 leaves the table Alba157: calls $2 bmnelson1: folds Mikey99: calls $2 Ekenstar: calls $2 ----synar då jag nötlågsdrag, har även par i tior och wheeldrag Jonny2out: raises $2 Thebigche: raises $2 pokerform: calls $2 Alba157: calls $2 YoMamaJo joins the table at seat #10 Mikey99: calls $2 Ekenstar: calls $2 Jonny2out: calls $1 ----- TURN ----- [Ts 5d Ah][6s] Alba157: checks Mikey99: checks Ekenstar: checks ------Efter att floppen blivit cappad får jag in nötlågen på turn, checkar för att låta de andra sköta bettningen. Jag har även ett stegdrag Jonny2out: checks Thebigche: bets $2 pokerform: folds pokerform leaves the table Alba157: calls $2 Mikey99: calls $2 Ekenstar: raises $4 ------Men den andre vill inte vara med och höja så jag höjer Jonny2out: calls $4 coltrain leaves the table Thebigche: raises $4 Alba157: calls $4 Mikey99: folds Ekenstar: raises $4 -----Och ser till att turn blir cappad Jonny2out: calls $4 Thebigche: calls $2 Alba157: calls $2 ----- RIVER ----- [Ts 5d Ah 6s][2h] Hahaha, nu kan dom sitta där med sina AA och 23 och känna sig blåsta på konfekten Alba157: checks Ekenstar: bets $1.50 and is all-in-------bara 1.5 kvar som jag skickar in i potten Jonny2out: calls $1.50 Thebigche: calls $1.50 Alba157: calls $1.50 ----- SUMMARY ----- Ekenstar showed [4h 3s Td 2d] and won ($77) with HI: A Straight, Six high; LO: 5,4,3,2,A Scoopar potten med ett wheel och den 6 höga stegen och tar hem en STOR pott Handen direkt efter: ----- HOLE CARDS ----- dealt to Ekenstar [7h Ah 3s Jc] ----limpar in med denna hand jd_60 sits back Ekenstar: calls $1 Jonny2out: calls $1 YoMamaJo: checks Thebigche: calls $1 Widdy: folds Alba157: calls $1 bmnelson1: calls $0.50 Mikey99: checks ----- FLOP ----- [3h Qh Ad] bmnelson1: checks Mikey99: checks Ekenstar: bets $1 -----floppar tvåpar och nötfärgdrag så jag bettar ut, låta lågdragen betala för att dra Jonny2out: folds YoMamaJo: calls $1 Thebigche: calls $1 Alba157: calls $1 bmnelson1: folds Mikey99: calls $1 ----- TURN ----- [3h Qh Ad][9s] Mikey99: checks Ekenstar: bets $2 -----hyffsat bra kort, ingen har en låg ännu. YoMamaJo: folds Thebigche: calls $2 Alba157: calls $2 Mikey99: folds ----- RIVER ----- [3h Qh Ad 9s][As] Ekenstar: bets $2 ----Får in en kåk på rivern Thebigche: calls $2 Alba157: folds ----- SUMMARY ----- Ekenstar showed [7h Ah 3s Jc] and won ($21) with HI: A Full House, Aces full of Threes Två trevliga händer som suddade bort minusresultatet från den första timmen. Spelar samma spel i ytterliggare två sessioner lite senare. I den första session vann jag 45 dollar på lika många minuter och den andra gav 5 dollar plus på en halv timme. Fick även två fempunds bonusar. En del av spelarna vid bordet där var ganska kassa. Såg en som limpade in med QT72 (72s) på knappen, men hade tur som vann potten med triss i 2:or. Spelade även lite FL O/8 på Intertops, gick ett par dollar plus. 24/2 +89.74 dollar (3h 35 min) Februari: +777.73 dollar
Ekenstar Postad 27 Februari , 2005 Författare Rapport Postad 27 Februari , 2005 26/2 Hade tänkt att spela lite på UK bettiing men så blev det inte, dom hade problem. Blev istället lite PLO/8 på Intertops, vann ganska snabbt en stor pott: Dealt to Ekenstar [ 4c, 4h, 5h, Ah ] SHARKKING folds. nhawks folds. richlett raises (1) to 1 Ekenstar calls (1)------synar minihöjningen med min halvtaskiga hand brian1964 calls (1) imoronam raises (5.75) to 5.75 Lady_Velvet folds. hamysan folds. Zeb300 folds. richlett calls (4.75) Ekenstar calls (4.75)-------Synar även här, har ju Ax suited och ett par brian1964 calls (4.75) ** Dealing Flop ** : [ Qc, Ks, 4s ] richlett bets (18.42) richlett is all-In. Ekenstar raises (30.77) to 30.77-------Sitter han och minihöjer med KK eller QQ preflopp? Knappast, AA eler färgdrag har han nog så jag trycker in hela min stack. Ekenstar is all-In. brian1964 folds. imoronam calls (25.4) imoronam is all-In. ** Dealing Turn ** : [ Tc ] ** Dealing River ** : [ 3d ] Blev lite skraj när tian kom på turn men mina fyror stod och jag tar hem potten på 90 dollar. richlett satt mycket riktigt med färgdraget, satt med [ 4d 2d As 5s ]. Riktig bonus att imoronam synade min all-in med enbart par i ess, han satt med [ Ac 9d 2c Ad ]. Vilket flyt man hade att UK betting hade problem En annan hand, jag pushar riktigt hårt med färgesset: Dealt to Ekenstar [ Js, 5s, Ad, 3s ] OSUpoker42 calls (0.5) PLEZRIVRME calls (0.5) RalphieOB folds. cooper317 checks. b1153dillard calls (0.5) any4willdo folds. scootl calls (0.25) Ekenstar checks.------ser floppen gratis i bb ** Dealing Flop ** : [ 2d, Qd, 8d ] scootl bets (0.5)-----"nu är det så att jag har en ganska taskig hand men jag bettar lite ändå, kanske alla lägger sig? ", kan sitta med A3. Ekenstar raises (4.35) to 4.35------Jag sitter med ruteresset och spelar på samma sätt som om jag hade nötfärgen och höjer potten OSUpoker42 folds. PLEZRIVRME folds. cooper317 folds. b1153dillard calls (4.35)----bara en synar scootl folds. ** Dealing Turn ** : [ 3d ] Ekenstar bets (11.6)-----trean var ganska trevligt kort för mig då jag sitter med en ganska bra låg, dessutom ruteresset, gör ett potbett b1153dillard calls (11.6)-----synar bara ** Dealing River ** : [ Td ] Ekenstar bets (10.85)----ganska säker på att jag har den bästa låghanden av oss två så jag trycker in resten av min stack Ekenstar is all-In. b1153dillard folds. Och han foldar, yes . han lär ha slängt bort bästa highhanden, ett set kanske? Går över till att spela lite FL O/8. Får efter ett tag en hand jag väntat ett tag på: Dealt to Ekenstar[ Ks, Th, Jh, Ts ] ----- en hand utan lågpotential DK_Murphy calls (0.5) Ekenstar calls (0.5)------limpar in med handen SharkSuit calls (0.5) dalhartfart calls (0.5) nucholza4 calls (0.5) JEBADES folds. akenaton checks. CoverAllJoe folds. matt3000 folds. GLove2 checks. ** Dealing Flop ** : [ Kh, Ah, Qh ] Yeah!, floppar en royal GLove2 checks. DK_Murphy checks. Ekenstar checks.-----checkar, har något konstigt behov av att få visa upp min fina hand SharkSuit checks. dalhartfart bets (0.5) nucholza4 folds. akenaton folds. GLove2 folds. DK_Murphy folds. Ekenstar calls (0.5) SharkSuit folds. ** Dealing Turn ** : [ 7c ] Ekenstar checks.-------bra poker här hade varit att betta och låta den andra betala för att dra till en låg dalhartfart checks. ** Dealing River ** : [ 5c ] Ekenstar bets (1) dalhartfart raises (2) to 2 Ekenstar raises (2) to 3 dalhartfart raises (2) to 4 Ekenstar calls (1) Han satt med [ 2h 4h 9c Ac ] och jag får dela potten med honom. Efter över 700 timmars pokerspel kom den, min första royal. Och man gör bara 1 dollar i vinst på den Sista sessionen för dagen sitter jag och spelar 2 FL O/8 bord samtidigt på Intertops. Hade nästan inget flyt alls, men gick bara back 1 dollar back sammanlagt på de båda borden. Fick iallafall lite raked hands, 161 kvar innan jag får bonusen. En hand som lyste upp session: Dealt to Ekenstar [ As, Jc, Qc, Ks ] ADoll calls (0.5) TBLebowski folds. Dcarokann folds. Zslavin calls (0.5) jktur20 calls (0.5) moves15 calls (0.5) Slippery_J folds. WildWacko folds. Three_Tens calls (0.25) Ekenstar checks.-----får se floppen gratis i bb ** Dealing Flop ** : [ 8d, Kc, Ac ] Three_Tens checks. Ekenstar bets (0.5)------floppat tvåpar och färgdrag så jag bettar ADoll folds. Zslavin calls (0.5) jktur20 folds. moves15 calls (0.5) Three_Tens calls (0.5) ** Dealing Turn ** : [ 5c ] Three_Tens checks. Ekenstar bets (1)---Får in färgen och bettar Zslavin calls (1) moves15 raises (2) to 2 Three_Tens calls (2) Ekenstar raises (2) to 3----reraisar, låta de andra kvarta varandra Zslavin folds. moves15 calls (1) Three_Tens calls (1) ** Dealing River ** : [ Tc ] Yeah! En royal flush igen, fan vad skicklig man är Three_Tens checks. Ekenstar bets (1) moves15 raises (2) to 2 Three_Tens folds. Ekenstar calls (1) Vinner highdelen av potten men får dela potten med moves15, han satt med 2237. Sanslöst, får mitt livs andra Royal flush samma kväll som den första. 26/2 +87.29 dollar (159 raked hands på 3h 50 min) Februari: +865.02 dollar
Ekenstar Postad 28 Februari , 2005 Författare Rapport Postad 28 Februari , 2005 27/2 Tänkte börja dagen med att spela in lite bonus på UK-betting. Fanns inga FL O/8 bord igång så det fick bli lite 7cs. Fan vad tråkigt det var att spela, lyckades stå ut i en kvart innan jag fick nog och lämnade bordet, några dollar rikare. Då hade det kommit igång ett Omaha bord men det dog ut efter en halvtimmes spel. Det resulterade iallafall i några dollar plus och den tredje timbonusen. Blev nästan inget mer spel där idag, bara en kort 10 minuters session FL O/8 till (ett par dollar minus). Tror inte jag kommer hinna spela alla fem timmar där denna månaden eller något på Totalbet, känns nästan som om man förlorar pengar då man inte utnyttjar de bonusarna maximalt. Spelade lite, eller snarare ganska mycket Omaha/8 på Intertops för att bli klar med den bonusen. Spelade både FL och PL. Gick bra i båda spelformerna, gick lite plus. Hände ingenting direkt märkvärdigt, jag spelade bra och gjorde inga större misstag och vann mina potter. Inga stora potter men många mindre, och det blev ett ganska bra resultat av det ändå, "många bäckar små gör en stor å" eller vad det heter. Spelade $10000 freerollen dom körde, men det gick inget bra. Åkte efter ca 40 min pga av skitspel från min sida. Spelade åtminstonde in lite raked hands på ett FL O/8 bord under tiden. Sista handen jag spelade på Intertops innan jag fick ut 100 dollar bonusen, PLO/8 är spelet: Dealt to Ekenstar [ 8h, Qc, 3h, Qd ] Ekenstar folds.----par i damer och två kassa låga kort, ingen hand jag vill spela UTG i PLO/8 så jag foldar seminole2005 folds. Hwnpunch folds. nutslapper calls (0.5) PUZZLER calls (0.5) cccelt folds. desert7 folds. cozofu folds. GoDawgs checks. ** Dealing Flop ** : [ Qh, 6d, Qs ] Hade fan floppat fyrtal i damer om jag hade limpat in. Har ännu inte skaffat mig ett konto på Party Poker. Varför kan man ju fråga sig. Finns ett par anledningar. Lite tillbaks i tiden tänkte jag spara Party ifall man skulle kliva upp i nivå och lira högre limits och då skaffa rakebackdeal där. En annan anledning är att jag har ett konto på pokerNOW och dom är ju "powered by Party poker" så jag har varit lite rädd att de skulle låsa mitt konto och sno mina pengar om jag öppnade ett på Party. En tredje anledning är att jag har haft rätt mycket att spela ändå. Men nu har jag öppnat ett konto där. Satt in pengar och spelat några händer utan några problem, inget låst konto ännu. 150 dollars bonus som är pending, 1050 händer som behövs spelas. Ska sätta in lite pengar på onsdag morgon för att ta del av reloadbonusen också, om jag hinner få in några pengar till mitt neteller konto innan dess. Beställde tre böcker på adlibris idag, har ju lite vinstpengar att spendera . Beställde "How good is your pot-limit Omaha", "Zen and the art of poker" och "The biggest game in town" . 27/2 +181.64 dollar (226 raked hands på 4h 15 min) Februari: +1046.66 dollar
Ekenstar Postad 1 Mars , 2005 Författare Rapport Postad 1 Mars , 2005 28/2 Argh! Det jävla nätverket ville inte fungera pga av virus och maskar och sån skit som windowstöntarnas datorer spred. Kom inte ut på internet alls på kvällen eller natten Först vid sjutiden började det funka igen. Då blev det lite PLO/8 på ett par partybord i tio minuter. Sen kraschade klienten : "a problem has occoured bla bla bla... [ignore] [Quit]", fan vad Windows suger, glad att jag kör mac i vanliga fall. Gick några dollar plus vid det ena bordet. När jag sedan startade upp klienten på nytt satt jag vid ett FL O/8 bord i en timme och läste samtidigt lite inlägg på forumet. Gick ett par dollar plus på spelet. 28/2 +11.48 Dollar (42 raked hands på 1h 10 min) Dags att summera årets andra månad. Spelmässigt var den ganska intressant. Började med ett par nya spelformer: pot-limit Omaha, fixed- och pot-limit Omaha eight or better och gick plus på alla tre spelformerna. Ekonomiskt sett var månaden väldigt bra, den bästa månaden hittils i min korta pokerkarriär. Gick plus 1058.14 dollar i februari, nästan hälften av de pengarna kom ifrån olika bonusar. Bonusen dubblade alltså min timlön som blev 13.48 dollar per timme, ingen dålig hobby . Det här blir mitt sista inlägg i dagboken. Har tappat intresset för att skriva. Kanske jag fortsätter nån gång igen i framtiden, vem vet. Några av mina närmaste framtidsplaner: fortsätta bonushora till mig så mycket pengar som möjligt, bli bättre på omaha spelen och se om man inte kan lära sig att spela fix-limit texas holdem också.
Ekenstar Postad 18 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 18 Juli , 2005 Tar och gräver upp min gamla dagbok. Inget direkt mål, men hoppas få lite feedback på mina händer så kommentera gärna! Förväntar mig att ligga på en timpeng mellan 15 och 20 dollar på pokerspelandet inklusive bonusar. Ska försöka spela tillräckligt för att komma upp i 1000 dollar per månad. Varit hemma och slöat hos mina föräldrar i 10 dagar nu i Juli så man har inte spelat så mycket denna månaden. Var några månader sen man spelade texas. Rätt trist spel, man får se så lite kort. Därför spelar jag 7 card stud, Pot-limit Omaha high och fix limit Omaha high-low 8 or better. Och jag spelar för pengarnas skull. Brukar numera spela tre eller fyra bord simultant. Spelar jag tre brukar jag använda fyrkanten som blir över på skärmen till att kolla på nån film. Spelar jag fyra brukar jag lyssna på musik, allt för att inte dö av uttråkning. 17 Juli Spelar fyra PLO bord, tre på party (partynätet iallafall) och ett på prima. En hand på party som jag kanske borde spelat annorlunda: Seat 1: sangrefrio ( $23.30 ) Seat 2: jukeNpuke ( $38 ) Seat 3: LessTalkMorePoker ( $34.70 ) Seat 4: llcoolcrane ( $106.60 ) Seat 5: nxsnow ( $25 ) Seat 6: Chripps ( $83.85 ) Seat 7: Wildolove ( $25.80 ) Seat 9: angelheaded ( $31.94 ) Seat 10: MSUspartan76 ( $17.80 ) Seat 8: Ekenstar ( $24.15 ) llcoolcrane posts small blind [$0.10]. nxsnow posts big blind [$0.25]. Dealt to Ekenstar [ Jc 8c 7d Qd ] limpar in med denna halvkassa hand, lite slaskigt kanske. Chripps folds. Wildolove calls [$0.25]. Ekenstar calls [$0.25]. angelheaded folds. MSUspartan76 folds. sangrefrio raises [$0.75]. jukeNpuke folds. LessTalkMorePoker folds. llcoolcrane folds. nxsnow calls [$0.50]. Wildolove calls [$0.50]. Ekenstar calls [$0.50]. ** Dealing Flop ** [ Ks, Td, As ] Floppar nötstegen, har dock inte några redraws till en bättre hand så jag synar bara. nxsnow checks. Wildolove bets [$2.95]. Ekenstar calls [$2.95]. sangrefrio calls [$2.95]. sangrefrio höjde preflopp och synar floppen, tror han har floppat set i ess. Luktar så iallafall. ** Dealing Turn ** [ 3h ] Wildolove bets [$11.40]. Ekenstar is all-In. Då jag tror att sangrefrio har set i ess raisar jag all-in för att få bort honom, vill inte bli utdragen, bara hoppas att wildolove inte freerollar med färgdraget, båda synar. sangrefrio is all-In. Wildolove calls [$9.05]. ** Dealing River ** [ Th ] Direkt jag fick se tian visste jag att jag var slagen. Wildolove shows [ Ac, Js, Kh, 4s ] two pairs, aces and kings. Ekenstar shows [ Jc, 8c, 7d, Qd ] a straight, ten to ace. sangrefrio shows [ 2d, Ah, 9s, Ad ] a full house, Aces full of tens. Ekenstar wins $1.70 from side pot #1 with a straight, ten to ace. sangrefrio wins $67.75 from the main pot with a full house, Aces full of tens. Wildolove satt inte med stegen utan nötfärgsdraget och tvåpar. Kanske borde ha raisat på floppen men det var rätt jämt mellan händerna gällande vinstchans, 27, 32 resp. 34% vinstchans, var inte ens favorit att vinna där. Dessutom gillar jag inte stegar utan redraws och nån bettar pot in i mig. Var 55 procentig favorit att vinna på turnen när pengarna flög in Spelade på ett 0.25/0.5 PLO bord på prima för första gången, fick ganska omgående lite pengar till skänks: Dealt to Ekenstar [ AH, 10H, 5D, AS ] ok hand att limpa in med ------------------ OpeningBetRound ------------------ numerobis : Posts small blind 0.25 livik : Posts big blind 0.50 bustedflush : Calls for 0.50 micke90 : Folds Trigg73 : Calls for 0.50 Ekenstar : Calls for 0.50 Fosssi : Calls for 0.50 kojak_gamble : Calls for 0.50 bass_n_teq : Folds jsr : Raises for 2.50 numerobis : Folds livik : Folds bustedflush : Folds Trigg73 : Calls for 2.00 Ekenstar : Calls for 2.00 Fosssi : Calls for 2.00 kojak_gamble : Calls for 2.00 ------------------ Flop KS, JD, QD ------------------ Floppar nötstegen och bettar in i preflopphöjaren Trigg73 : Checks Ekenstar : Bets 9.00 Fosssi : Calls for 9.00 kojak_gamble : Folds jsr : Folds Trigg73 : Folds ------------------ Turn KS, JD, QD, 5H ------------------ Ekenstar : Bets 18.00 Fosssi : Went all-in 13.25 Ekenstar : Receives returned betting money 4.75 Ofarlig turn, vill betta lite om han sitter med enbart färgdraget eller nåt. Har skrämmande dålig koll på storleken på hans stack dock. ------------------ River KS, JD, QD, 5H, 6C ------------------ Förväntar mig delning här men han visar upp [ 6S, JH, AC, KH ] och har bara tvåpar, inget färgdrag En hand vid en senare session, handen innan skulle egentligen vara min sista men glömde klicka ur postblind. Floppar triss ur position, inget jag gillar: Seat 1: MrSolo08 ( $0 ) Seat 5: cliff62 ( $43.75 ) Seat 6: toma61 ( $42.20 ) Seat 9: Gravity2 ( $24.75 ) Seat 10: LessTalkMorePoker ( $59.12 ) Seat 8: Ekenstar ( $28.95 ) Seat 7: butzipop ( $11.25 ) Seat 2: Michael482 ( $24.50 ) Seat 4: XK8NIK ( $25.15 ) Seat 3: joebmx905 ( $9.75 ) butzipop posts small blind [$0.10]. Ekenstar posts big blind [$0.25]. Dealt to Ekenstar [ Kh 2h Tc Js ] MrSolo08 has left the table. Gravity2 folds. LessTalkMorePoker calls [$0.25]. joebmx905 folds. XK8NIK raises [$0.50]. cliff62 calls [$0.50]. toma61 folds. butzipop folds. Ekenstar calls [$0.25]. LessTalkMorePoker calls [$0.25]. synar minimiraiset med min hand som är halvhyfsad. ** Dealing Flop ** [ 7s, Ks, Kd ] Får ju trissen så jag bettar. Preflopphöjaren minraisar och jag synar. Mycket möjligt att han har en kung, t.ex AKxx och kan även ha kåken, sitta med AAK7 t.ex. Jag kan dock dra in en högre kåk. Ekenstar bets [$2]. LessTalkMorePoker folds. XK8NIK raises [$4]. cliff62 folds. Ekenstar calls [$2]. ** Dealing Turn ** [ 9h ] Ingen hjälp på turn så ur position checkar jag och han checkar efter mig Ekenstarchecks. Delamain has joined the table. XK8NIK checks. ** Dealing River ** [ 8c ] Får in stegen och gör ett litet valuebet, hoppas få syn av AK men han höjer Ekenstar bets [$4]. XK8NIK raises [$10]. Nåt jag lärt mig av PLO spelet är att när nån raisar på rivern så sitter han med något bra, som nötterna. Är säker på att han har kåken så jag foldar, är inte nyfiken på när han fick den. Nån som skulle spelat handen annorlunda? Spelar tre fyrtiominuters pass med 4 omahabord simultant, 3 party och 1 prima. Går ganska hyffsat, åker på lite stryk vid ett no-limit omaha 0.1/0.2 bord men får lite pengar till skänks vid ett partybord. Tredubblar upp när två spelare kör all-in med triss och suckerstege och jag sitter med nötstegen på turn Avslutar dagen med att spela tre FLO8 bord på multi samtidigt som jag kollar på det första avsnittet av Hulk Hogans nya dokusåpa, "Hogan knows best". En dokusåpa lik The Osbournes där man får följa Hogan och hans familj. Tycker det första avsnittet var ganska kul. Pokerspelet gick hyffsat, blev några dollar plus. Spelarna var som vanligt väldigt kassa och jag slapp smaka på den bittra varianskaramellen. 17/7: +51,68 (2h 45min) Totalt Juli: +290,29
Ekenstar Postad 19 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 19 Juli , 2005 18 Juli Spelade lite PLO men det gick inte så bra, inget större flyt med korten. Inget direkt missflyt heller, träffade inget stort så det blev lite minus där. Dock nöjd med min aggresivitet preflopp som jag försöker öka, kunde köpa ett par potter på floppen. Tänkte spela lite 7 card stud på crypto men det fanns inga direkt jättebra bord. Blev en 5 minuters session på ett bord som sedan dog ut. Blev lite FLO8 på ett 1/2 bord istället men även det bordet dog ut. Blev ett par sessioner med FLO8 som avslutning på dagen. Ger rätt bra med raked hands men kan vara lite frustrerande ibland när man inte träffar nåt och dom andra vid borden som hela tiden spelar skitkort vinner en massa. Men ibland får man vara på rätt sida (den vinnande): Dealt to Ekenstar [ Jh Qh Qd Ac ] Sitter i sb och går med trots en raise treebee777 calls [$0.50]. skuzballs calls [$0.50]. JennEric folds. huckfinn25 folds. zatasa folds. mincmonster raises [$1]. Shang_hang folds. Ekenstar calls [$0.75]. kingdoyne calls [$0.50]. treebee777 calls [$0.50]. skuzballs calls [$0.50]. ** Dealing Flop ** [ 9h, Ks, Ts ] Floppar nötstegen, synar bara höjningen, vill inte skrämma bort nån. Ekenstar bets [$0.50]. kingdoyne calls [$0.50]. treebee777 calls [$0.50]. skuzballs calls [$0.50]. mincmonster raises [$1]. Ekenstar calls [$0.50]. kingdoyne calls [$0.50]. treebee777 calls [$0.50]. skuzballs calls [$0.50]. ** Dealing Turn ** [ 9c ] Nu måste ju nån sitta med kåken så jag checkar och det gör alla andra också ** Dealing River ** [ 7d ] Ingen som hade kåk, tror jag har bäst hand och bettar ut. Får två syn, kingdoyne med [ 6c, Td, Kd, 2s ] (tvåpar) och treebee777 limpade in UTG med [ Jd, 7s, 8d, As ] (J hög stege), en riktig skithand preflopp som är en enkel fold. Man kan ju undra vad de andra två hade för skitkort. Folk spelade som galningar under den sista session, de spelade massa skitkort och jag träffade fint och kunde göra en rätt trevlig vinst Blev nästan 4 timmar av 4 bord simultant spel idag, fick ihop en del raked hands mot bonusarna. Jag har 200 händer kvar på Empirebonusen, 1500 på Multipoker och 90 på Parbets reloadbonus. Dessutom blir till att spela på crypto. 18/7: +26,99 (4h) Totalt Juli: +317,28
Ekenstar Postad 20 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 20 Juli , 2005 19 Juli Spelar PLO på fyra bord i en timme. Får rätt kassa kort, på primabordet ser jag nästan inga floppar. På partyborden spelar jag bra men träffar inte så bra, förutom ett fyrtal i damer som jag får lite betalt för. Spelade 2-7 TD turneringen på 24h. Som vanligt massa dåliga spelare med. Kom på 9:e plats (av ca 80) och fick 14 euro. Ingen rebuy eller addon så det blev en vinst på 11 euro. Inget spel jag bokför eftersom jag bara spelar 2-7 turneringarna för skojs skull. Gått bra plus på dom dock men det blir ju jobbigt att bokföra dom då det handlar om euro. Spelar sedan 3 bord PLO och ett bord 7 card stud på crypto. 7 card stud spelet gick mindre bra. En giv där man har en fin hand men rivern sabbar för en: ----- 3rd STREET ----- Lätt syn med trefärg dealt to hansa99 [Td] dealt to strap69 [Qc] dealt to Ekenstar [8h 7h Qh] dealt to seera [9c] dealt to Tosh1958 [2c] dealt to Railbird [Kh] dealt to Gob879 [5s] Tosh1958: brings-in $0.50 Railbird: raises $1 Gob879: folds hansa99: calls $1 strap69: folds Ekenstar: calls $1 seera: folds Tosh1958: calls $0.50 ----- 4th STREET ----- Får fyrfärg på 4:e, försöker representera par i ess och bettar. Bättre att betta än att checksyna. dealt to hansa99 [Td][7c] dealt to Ekenstar [8h 7h Qh][Ah] dealt to Tosh1958 [2c][5c] dealt to Railbird [Kh][Qd] Ekenstar: bets $1 Tosh1958: calls $1 Railbird: calls $1 hansa99: calls $1 ----- 5th STREET ----- plockar upp ett par i sjuor, ingen anledning att sluta betta dealt to hansa99 [Td 7c][Kd] dealt to Ekenstar [8h 7h Qh Ah][7d] dealt to Tosh1958 [2c 5c][6h] dealt to Railbird [Kh Qd][6s] Ekenstar: bets $2 Tosh1958: calls $2 Railbird: calls $2 hansa99: folds ----- 6th STREET ----- Tvåpar i ess och sjuor samt fyrfärg, mycket bra hand. Bettar ut igen. dealt to Ekenstar [8h 7h Qh Ah 7d][As] dealt to Tosh1958 [2c 5c 6h][Qs] dealt to Railbird [Kh Qd 6s][Ac] Ekenstar: bets $2 Tosh1958: calls $2 Railbird: calls $2 ----- RIVER ----- Fick inte färgen som jag ville ha men bettar ut ändå, får syn av sämre tvåpar. Enkel fold när det kommer tillbaka till mig dealt to Ekenstar [8h 7h Qh Ah 7d As][Ts] Ekenstar: bets $2 Tosh1958: raises $4 Railbird: raises $6 Ekenstar: folds Tosh1958: calls $2 ----- SHOW DOWN ----- Railbird: shows [Tc Jh Qd Kh Ac Js 6s] (A Straight, Ace high) Tosh1958: mucks hand Railbird collected $34 from Main pot Han satt alltså med JJK på tredje och fick in stegen med korten på sjätte och sjunde gatan, får hoppas det är jag som har sån tur nästa gång och plockar upp det femte hjärtret på rivern och plockar hem en 40 dollars pot. Sitter i en timme och 5 min vid 7CS bordet men vinner inte en enda pott. Triss i nior nån gång men då hade nån stege. Öppet stegdrag på fjärde i en hand men träffar inte. Par i kungar på tredje i en annan, en spelare plockar hem potten med tvåpar i tior och treor. Listan kan göras lång. Lyckas backa cirka 90 dollar på den sessionen. Liten tröst att man fick en bonus på 5 pund. Mindre kul men inte så farligt, varit med om värre. På en 75 min session backade jag hela 100 dollar (och då fick jag ändå vinna en pot). En annan gång backa jag 65 dollar. Så varför plågar man sig med att spela 7 card stud? Jo för att det trots allt är mitt lönsammaste spel. PLO spelet gick däremot bra, spelade riktigt stabilt utan tveksamma tomtespel En hand där man skulle kunna säga att jag gör ett tomtebet, jag skull hellre kalla det finlir: Seat 4: Cezar24 ( $14.60 ) Seat 5: sangrefrio ( $32.80 ) Seat 6: zalmpie ( $62.96 ) Seat 7: WGHarding ( $35.60 ) Seat 9: Razz81EP ( $27.80 ) Seat 10: Ian_Wem ( $22.10 ) Seat 2: Ekenstar ( $24 ) Seat 3: festivustime ( $24.50 ) Ekenstar posts small blind [$0.10]. festivustime posts big blind [$0.25]. ** Dealing down cards ** Dealt to Ekenstar [ 8c Jh 8d 7c ] given syn i sb Cezar24 calls [$0.25]. sangrefrio calls [$0.25]. zalmpie folds. WGHarding calls [$0.25]. Razz81EP folds. Ekenstar calls [$0.15]. festivustime checks ** Dealing Flop ** [ 8s, 5d, Tc ] Set i åttor och ett hålstegedrag Ekenstar bets [$0.75]. festivustime calls [$0.75]. Cezar24 folds. sangrefrio folds. WGHarding folds. ** Dealing Turn ** [ 6d ] Gör ett litet udda bet eftersom jag vill se rivern, har set och ett hålstegedrag Ekenstar bets [$1.66]. festivustime calls [$1.66]. ** Dealing River ** [ 9c ] Hålstegedraget sitter dags att ta betalt Ekenstar bets [$4]. festivustime calls [$4]. Ekenstar shows [ 8c, Jh, 8d, 7c ] a straight, seven to jack. festivustime doesn't show [ 5h, 6c, Ts, Td ] three of a kind, tens. Ekenstar wins $13.37 from the main pot with a straight, seven to jack. Drar ut på rivern men han får skylla sig själv som bara synar. Härligt med folk som inte drar mot nötterna: Seat 1: nata_ura ( $36.30 ) Seat 2: MSUspartan76 ( $15.70 ) Seat 3: Ekenstar ( $27.05 ) Seat 4: nukemz ( $1.47 ) Seat 6: DRIVER4lv ( $21.68 ) Seat 7: EVG83 ( $77.60 ) Seat 8: HSAKA ( $26.95 ) Seat 9: joebmx905 ( $8.25 ) Seat 10: jlim18 ( $28.15 ) nukemz posts small blind [$0.10]. DRIVER4lv posts big blind [$0.25]. ** Dealing down cards ** Dealt to Ekenstar [ 6s 6c 7h 7d ] EVG83 calls [$0.25]. HSAKA folds. joebmx905 folds. jlim18 calls [$0.25]. nata_ura calls [$0.25]. MSUspartan76 calls [$0.25]. Ekenstar calls [$0.25]. nukemz folds. DRIVER4lv checks. ** Dealing Flop ** [ Jh, 2d, 8s ] DRIVER4lv checks. EVG83 checks. jlim18 checks. nata_ura checks. MSUspartan76 checks. Ekenstar checks. ** Dealing Turn ** [ 5d ] Synar, har öppet stegdrag DRIVER4lv checks. EVG83 checks. jlim18 bets [$1]. nata_ura folds. MSUspartan76 folds. Ekenstar calls [$1]. DRIVER4lv calls [$1]. EVG83 folds. ** Dealing River ** [ 4s ] Stegen sitter DRIVER4lv bets [$2]. jlim18 folds. Ekenstar raises [$8]. DRIVER4lv calls [$6]. Ekenstar shows [ 6s, 6c, 7h, 7d ] a straight, four to eight. DRIVER4lv doesn't show [ 4c, 6h, 2h, 3c ] a straight, two to six. Ekenstar wins $19.60 from the main pot with a straight, four to eight. Han synar med par i tvåor och ett kasst hålstegedrag på turn Avslutar dagen med att spela FLO8 Ett bra exempel på hur man inte ska spela: kittydee posts small blind [$0.25]. RockofSC posts big blind [$0.50]. ** Dealing down cards ** Dealt to Ekenstar [ Qh Ad 2d 8c ] Okej hand som givitvis ser flopppen med Ekenstar calls [$0.50]. THO720 folds. Mummylisa114 folds. dkimmel folds. darrellsdad folds. RME221 folds. horseroyal calls [$0.50]. kittydee raises [$0.75]. RockofSC calls [$0.50]. Ekenstar calls [$0.50]. horseroyal calls [$0.50]. ** Dealing Flop ** [ 5d, 8h, 6d ] Nötlågen, par i åttor och färgdrag. Raisar givitvis eftersom jag har bra chans att vinna båda halvorna. kittydee bets [$0.50]. RockofSC calls [$0.50]. Ekenstar raises [$1]. horseroyal calls [$1]. kittydee raises [$1]. RockofSC folds. Ekenstar calls [$0.50]. horseroyal calls [$0.50]. ** Dealing Turn ** [ 5s ] sb visar stor svaghet, jag bettar ut. Har förbättrat min hand till tvåpar och utgår mer eller mindre att en av dom andra också har A2 och då borde jag ha en bättre high kittydee checks. Ekenstar bets [$1]. horseroyal calls [$1]. kittydee calls [$1]. ** Dealing River ** [ 8d ] Färgen sitter på rivern men det blir ytterliggare ett par på brädan. Inget att oroa sig för då ingen sa att han hade kåk på turnen. Får till min förvåning hela potten då ingen av dom sitter med A2 kittydee checks. Ekenstar bets [$1]. horseroyal calls [$1]. kittydee calls [$1]. Ekenstar shows [ Qh, Ad, 2d, 8c ] a flush, ace high. Ekenstar shows 8,6,5,2,A for low. horseroyal doesn't show [ 4d, 3d, 8s, 2c ] a flush, eight high. horseroyal doesn't show 8,6,5,3,2 for low. kittydee doesn't show [ 4s, As, 3c, Ah ] two pairs, aces and eights. kittydee doesn't show 8,6,5,3,A for low. Ekenstar wins $7.13 from the main pot with a flush, ace high with ace kicker. Ekenstar wins Lo ($7.12) from the main pot with 8,6,5,2,A. Kittydee har AA34s en bra hand före floppen men jag skulle inte raisat med den, dålig position och A3 är inte lika bra som A2. På floppen är det nog check-fold som gäller, jäkligt dumt att reraisa iallafall. horseroyal sitter med 2348, ok hand att limpa in med på knappen men även här är det att släppa handen på floppen som gäller. Bet och raise innan det är hans tur. Han lär behöva ett Ess för att vinna lågen och med tanke på bettningen innnan honom borde han fatta att det inte finns så många sådana kvar i leken. Stegdrag och färgdrag har han ju också men det är långt ifrån nötterna han drar till och han gör det för att vinna enbart halva potten. Tycker både horseroyal och Kittydees spel är bra exempel på hur man inte ska spela FL Omaha8. Fick ut Empires bonus och det blev lite plus på FLO8 så jag slutade på plus för dagen. 19/7: +76,7 (lite drygt 2,5h) Totalt Juli: +393,98
Ekenstar Postad 21 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 21 Juli , 2005 20 Juli del 1 Blev mycket spel idag, delar upp posten i två delar. Fyrtablade som vanlingt, 3 PLO bord och ett stud bord. Inget flyt i 7cs idag heller, men backade bara 20 dollar, inte så farligt då jag även fick den sista 5 pund bonusen på william Hill. Det kunde lika gärna ha blivit plus men fisken hade tur. I en han visade jag 44 och hade triss i fyror. Den sista fyran låg ute hos någon så jag dubbelbettade och hoppades att dom skulle tro att jag ljög om min hand, vilket två av dom gjorde. Fick aldrig kåken och fisken direkt till vänster om mig fick en stege. Blev sedan fyra bord PLO och det gick mindre bra. En tomte snodde en heldel pengar ifrån mig: Seat 2: Trapper380 ( $19 ) Seat 4: nudster ( $47.15 ) Seat 5: GRGAMBLER ( $18.25 ) Seat 6: Ekenstar ( $24.75 ) Seat 7: beardz22 ( $47.13 ) Seat 8: snufftuck ( $11.05 ) Seat 9: klpomazal ( $24.65 ) Seat 10: Jackpotslim ( $21.30 ) Seat 3: sangrefrio ( $24.15 ) Seat 1: ppPape ( $9.75 ) GRGAMBLER posts small blind [$0.10]. Ekenstar posts big blind [$0.25]. ** Dealing down cards ** Dealt to Ekenstar [ As Ah 5d Qd ] beardz22 folds. snufftuck calls [$0.25]. klpomazal folds. Jackpotslim folds. ppPape folds. Trapper380 calls [$0.25]. sangrefrio folds. nudster calls [$0.25]. GRGAMBLER calls [$0.15]. Ekenstar checks. ** Dealing Flop ** [ 8s, Kc, Ad ] Träffar topsetet och bettar pot, hoppas givetvis att någon ska ha ett set och reraisa. GRGAMBLER checks. Ekenstar bets [$1.25]. snufftuck calls [$1.25]. Trapper380 folds. nudster folds. GRGAMBLER folds. ** Dealing Turn ** [ 5c ] Slänger in ett nytt potbet. Ekenstar bets [$3.60]. snufftuck calls [$3.60]. ** Dealing River ** [ 3c ] Inte sitter han väl med 2 klöver? Ekenstar bets [$3]. snufftuck is all-In. Ekenstar calls [$2.95]. Ekenstar shows [ As, Ah, 5d, Qd ] three of a kind, aces. snufftuck shows [ 6h, Tc, 8c, Js ] a flush, king high. snufftuck wins $21.75 from the main pot with a flush, king high. Men visst gör dumfan det. Par i åttor på floppen synar han med . Och då sitter han direkt till vänster om mig och det är flera kvar att prata efter honom, vilken stolle. Han förlorar sedan sin stack och sticker från bordet. Men jag stöter senare på honom vid ett annat bord. Suttit och spelat ett tag när detta händer: Total number of players : 9 Seat 3: snufftuck ( $15.80 ) Seat 6: ISMELLFEFE ( $14.15 ) Seat 1: Ekenstar ( $18.45 ) Seat 7: TBaumer212 ( $82.60 ) Seat 5: CzechRazor99 ( $27.05 ) Seat 4: Sumirimas ( $23.95 ) Seat 9: Tomm67 ( $28 ) Seat 2: nuttbusterjc ( $18.96 ) Seat 8: dylan3333333 ( $14 ) dylan3333333 posts small blind [$0.10]. Tomm67 posts big blind [$0.25]. ** Dealing down cards ** Dealt to Ekenstar [ 8c Ac Th Ah ] Borde kanske ha höjt men limpar bara in, inte helt bekväm att höja i tidiga positioner än. Ekenstar calls [$0.25]. nuttbusterjc calls [$0.25]. snufftuck calls [$0.25]. Sumirimas folds. CzechRazor99 calls [$0.25]. TBaumer212 folds. dylan3333333 folds. Tomm67 checks. ** Dealing Flop ** [ Tc, 9s, As ] Träffar topsetet, bettar och tomten reraisar. Jag reraisar honom och det blir all-in. Tomm67 checks. Ekenstar bets [$1.35]. nuttbusterjc folds. snufftuck raises [$2.70]. CzechRazor99 folds. Tomm67 folds. Ekenstar raises [$8.10]. snufftuck is all-In. Ekenstar calls [$6.10]. ** Dealing Turn ** [ 6s ] ** Dealing River ** [ 2c ] Kom ett tredje spader på turn och tror ni inte att han har färgen. Han limpade in och tryckte in hela sin stack på floppen med denna monsterhand: [ 5s, 2d, 3d, Ks ], snacka om tvättäkta tomte. En annan giv där jag inte kan släppa min hand, borde jag ha gjort det? Seat 1: BobbieELee ( $24.05 ) Seat 2: Addo_78 ( $21.50 ) Seat 5: Ekenstar ( $23.45 ) Seat 6: PokerSushi ( $21.25 ) Seat 7: scorp3113 ( $22.85 ) Seat 8: FFFEMI ( $46.45 ) Seat 9: Sumirimas ( $15.85 ) Seat 10: Launagis ( $20.70 ) Seat 4: YKashani ( $24.90 ) Seat 3: mikaelita ( $28.15 ) Launagis posts small blind [$0.10]. BobbieELee is sitting out. Addo_78 posts big blind [$0.25]. ** Dealing down cards ** Dealt to Ekenstar [ 9s 6h Th 9h ] Inte den bästa handen kanske, men bästa på länge, så det blir en syn. mikaelita calls [$0.25]. YKashani calls [$0.25]. Ekenstar calls [$0.25]. PokerSushi folds. scorp3113 calls [$0.25]. FFFEMI calls [$0.25]. Sumirimas calls [$0.25]. Launagis calls [$0.15]. Addo_78 checks. ** Dealing Flop ** [ 7d, 8h, Qc ] Ett litet stegwrap, hade funderingar på att höja men synade bara. Skulle jag ha höjt? Launagis checks. Addo_78 checks. mikaelita checks. YKashani bets [$1.90]. Ekenstar calls [$1.90]. scorp3113 folds. FFFEMI calls [$1.90]. Sumirimas folds. Launagis folds. Addo_78 folds. mikaelita calls [$1.90]. ** Dealing Turn ** [ 9c ] Får in stegen, men inte nötstegen. Får dessutom set i nior. mikaelita bettar pot. Jag kan inte släppa min hand då jag förutom stegen har även har set i nior. JT verkar dock inte troligt, syna med hålstegsdrag? JT9 är inte så troligt då jag har två nior och det ligger en på bordet. Skulle ju kunna ha stege med färgdrag. Skulle jag lagt mig? mikaelita bets [$9.15]. YKashani folds. Ekenstar calls [$9.15]. FFFEMI folds. ** Dealing River ** [ 2h ] Rivern ger ingen hjälp men jag synar. mikaelita is all-In. Ekenstar is all-In. mikaelita shows [ Td, 8d, 8s, Jd ] a straight, eight to queen. Ekenstar doesn't show [ 9s, 6h, Th, 9h ] a straight, six to ten. mikaelita wins $4.70 from side pot #1 with a straight, eight to queen. mikaelita wins $49.60 from the main pot with a straight, eight to queen. Torsk då mikaelita satt med JT88. Testade att spela lite på ett par 0.25/0.5 PLO bord, ett på party och ett på paradise. Backade lite på båda, mest på party och i denna hand: Seat 1: happypoppy99 ( $53.43 ) Seat 4: TeamGuy ( $44.78 ) Seat 5: david1025 ( $52.75 ) Seat 6: Ekenstar ( $46.50 ) Seat 7: Mr_Farfles77 ( $50.15 ) Seat 8: JkFelly ( $18.79 ) Seat 2: njimko ( $54.55 ) Seat 10: Bana2 ( $43.85 ) Seat 9: forajaks ( $54.35 ) Seat 3: BlackRegal ( $10 ) happypoppy99 posts small blind [$0.25]. njimko posts big blind [$0.50]. BlackRegal posts big blind [$0.50]. ** Dealing down cards ** Dealt to Ekenstar [ Td 8d 9c Jd ] Får en hygglig starthand och lägger in ett potraise BlackRegal checks. TeamGuy calls [$0.50]. david1025 calls [$0.50]. Ekenstar raises [$3.25]. forajaks folds. Bana2 folds. happypoppy99 folds. njimko folds. BlackRegal calls [$2.75]. TeamGuy folds. david1025 calls [$2.75]. ** Dealing Flop ** [ Th, 3s, 6c ] Båda checkar och jag lägger in ett bet för att försöka köpa potten men får en syn. BlackRegal checks. david1025 checks. Ekenstar bets [$5]. BlackRegal folds. david1025 calls [$5]. ** Dealing Turn ** [ 2h ] Båda två checkar ** Dealing River ** [ 8s ] Han checkar och jag gör ett lite valuebet med top tvåparet men han synar med sin rivrade triss. david1025 checks. Ekenstar bets [$5]. david1025 calls [$5]. Ekenstar shows [ Td, 8d, 9c, Jd ] two pairs, tens and eights. david1025 shows [ 5d, 8c, 8h, 7d ] three of a kind, eights. david1025 wins $29.45 from the main pot with three of a kind, eights. Efter dessa sessioner låg man inte bra till, back 110 dollar för dagen. Slut på del 1, fortsättning följer imorgon, dags att sova.
piggeh Postad 21 Juli , 2005 Rapport Postad 21 Juli , 2005 Skulle du säga att det är nån större skillnad på PL50 och PL25-borden på Party? Har lirat en hel del PL25 där och det börjar bli dags att gå upp lite i nivå känner jag.
Ekenstar Postad 21 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 21 Juli , 2005 Skulle du säga att det är nån större skillnad på PL50 och PL25-borden på Party? Har lirat en hel del PL25 där och det börjar bli dags att gå upp lite i nivå känner jag. Bara spelat en session på PL50 på party så det är svårt att säga. Inte alltför skrämmande av det lilla jag har sett. 19 Juli del 2 Låg lite pyrt till men det vände. Hade inte många händer kvar på Parbet bonusen och spelade klart den. Kalla kort på dom borden dock. Men på ett par andra fick jag lite action: Först på ett 0.25/0.5 bord på Paradise: Seat 1: ven2ure24 ($27.50 in chips) Seat 2: m2thek ($53.00 in chips) Seat 3: Ekenstar ($50.00 in chips) Seat 4: zzumo ($17.50 in chips) Seat 5: Grisel ($21.00 in chips) Seat 6: AloofOne ($78.00 in chips) Seat 8: riverhitter ($20.50 in chips) Seat 9: adess ($48.25 in chips) Seat 10: ccc_1 ($27.50 in chips) adess : Post Small Blind ($0.25) ccc_1 : Post Big Blind ($0.50) Dealing... Dealt to Ekenstar [ 7s , 8s , Qc , Qs ] Högt par så det blir limp ven2ure24: Fold m2thek : Call ($0.50) Ekenstar: Call ($0.50) zzumo : Fold Grisel : Fold AloofOne: Call ($0.50) riverhitter: Raise ($1) adess : Fold ccc_1 : Call ($0.50) m2thek : Call ($0.50) Ekenstar: Call ($0.50) AloofOne: Call ($0.50) *** FLOP *** : [ Qh 9c 3s ] Träffar Top trissen, potbet innan mig så jag slår om, bara preflopp höjaren synar ccc_1 : Check m2thek : Bet ($5.25) Ekenstar: Raise ($20) AloofOne: Fold riverhitter: Call All-in ($19.50) ccc_1 : Fold m2thek : Fold *** TURN *** : [ Qh 9c 3s ] [ 6s ] *** RIVER *** : [ Qh 9c 3s 6s ] [ Ks ] Mitt topset stod sig åter igen da jag fick runner runner färg, stollen satt med [ 3h 9d 4d 9h ] och höjde preflopp ("but it was double suited..."). Hade han fått runner runner färg hade man inte varit glad. Ett par minuter efter det floppas det topset igen: Seat 1: sangrefrio ( $22.70 ) Seat 2: UnicumSeed ( $25 ) Seat 3: STicKTM ( $16.40 ) Seat 4: Billyboy666 ( $30.95 ) Seat 5: High_Roller2 ( $15.25 ) Seat 6: Michael482 ( $45.10 ) Seat 7: Tomm67 ( $22.15 ) Seat 8: Ekenstar ( $24.75 ) Seat 9: HCStick ( $19.75 ) Seat 10: tdpalermo ( $24.50 ) High_Roller2 posts small blind [$0.10]. Michael482 posts big blind [$0.25]. ** Dealing down cards ** Dealt to Ekenstar [ Ad Qd Qc 6c ] Högt par och suitat ess, klar limp Tomm67 folds. Ekenstar calls [$0.25]. HCStick folds. tdpalermo folds. sangrefrio folds. UnicumSeed raises [$1.10]. STicKTM calls [$1.10]. Billyboy666 calls [$1.10]. High_Roller2 folds. Michael482 calls [$0.85]. Ekenstar calls [$0.85]. ** Dealing Flop ** [ Qh, 7s, Jh ] Floppar set på utdragningsvänlig flopp. Checkar jag borde jag kunna checkraisa och då blir turnen lättspelad då det inte finns några pengar kvar att betta. Preflopphöjaren bettar potten men ingen emellan oss två synar. Michael482 checks. Ekenstar checks. UnicumSeed bets [$5.35]. STicKTM folds. Billyboy666 folds. Michael482 folds. Ekenstar raises [$21.40]. UnicumSeed is all-In. Ekenstar is all-In. ** Dealing Turn ** [ Jc ] ** Dealing River ** [ 2d ] Han satt med [ Jd, Ah, Ts, Td ] och träffade inte sin hålstege eller vad han nu drog mot Strax därefter gick partynätet ner och det blev inget mer spel där. Fortfarande sugen på att spela mer så det blev lite FLO8. Två bord på stars och två på paradise. Vet inte var motståndet var sämst, var sopor vid alla bord. Eller så var det jag som hade snortur: Dealing... Dealt to Ekenstar [ 2s , As , 7h , 4h ] Fin starthand, A24 och suitat ess, här ska höjas. Cruisin42: Fold lcsw1985: Fold maryo2148: Call ($0.50) matula : Fold Libat : Call ($0.50) saturn 2: Raise ($1) knight2100: Fold Ekenstar: Raise ($1.50) Medicalace: Call ($1.25) DesertDiva: Fold maryo2148: Call ($1) Libat : Call ($1) saturn 2: Raise ($1) Ekenstar: Call ($0.50) Medicalace: Call ($0.50) maryo2148: Call ($0.50) Libat : Call ($0.50) *** FLOP *** : [ 2c 9c 8s ] Trist tvåa på floppen men jag har A4 och potten är stor Medicalace: Check maryo2148: Check Libat : Check saturn 2: Bet ($0.50) Ekenstar: Call ($0.50) Medicalace: Call ($0.50) maryo2148: Call ($0.50) Libat : Fold *** TURN *** : [ 2c 9c 8s ] [ 8d ] Potten är stor... Medicalace: Check maryo2148: Check saturn 2: Bet ($1) Ekenstar: Call ($1) Medicalace: Call ($1) maryo2148: Call ($1) *** RIVER *** : [ 2c 9c 8s 8d ] [ 2h ] Får triss i tvåor på rivern och det får ingen annan Medicalace: Check maryo2148: Check saturn 2: Check Ekenstar: Bet ($1) Medicalace: Fold maryo2148: Fold saturn 2: Call All-in ($1) *** SUMMARY *** saturn 2 lost $4.50 (showed hand) [ Ah 3h Ad Qc ] HI: two pair, aces and eights knight2100 didn't bet (folded) Ekenstar bet $4.50, collected $17.75, net +$13.25 (showed hand) [ 2s As 7h 4h ] Blev utdragen, "nice hunting, fish!": Dealing... Dealt to Ekenstar [ 2c , Th , As , 5h ] Given syn villar : Fold Ekenstar: Call ($0.50) Medicalace: Fold DesertDiva: Fold Cruisin42: Fold maryo2148: Call ($0.25) matula : Raise ($0.50) Ekenstar: Call ($0.50) maryo2148: Call ($0.50) *** FLOP *** : [ Qd Jc Ks ] Nötstegen maryo2148: Check matula : Bet ($0.50) Ekenstar: Raise ($1) maryo2148: Fold matula : Call ($0.50) *** TURN *** : [ Qd Jc Ks ] [ 9c ] matula : Check Ekenstar: Bet ($1) matula : Call ($1) *** RIVER *** : [ Qd Jc Ks 9c ] [ 4c ] matula : Bet ($1) Ekenstar: Call ($1) Fisken sitter med [ Ac Ad 7c 4h ] och dragit in sin runner-runner färg På Stars hade jag också tur, riktig svintur: *** HOLE CARDS *** Dealt to Ekenstar [Qs Kd Jc Kc] OK high-hand, däremot vill man inte ha massa raises preflopp divides_by_0: folds fastpitch4me: folds $$$ismine: raises $0.50 to $1 steveg911: calls $1 BVILLEBMBR: raises $0.50 to $1.50 Ekenstar: calls $1.50 LittleRascal: folds marino,83,13 joins the table at seat #5 umpire: raises $0.50 to $2 Betting is capped toddnoxious: calls $1.50 $$$ismine: calls $1 steveg911: calls $1 BVILLEBMBR: calls $0.50 Ekenstar: calls $0.50 *** FLOP *** [9c Qc 5c] Floppar nästnöten, potten är stor... umpire: checks toddnoxious: checks $$$ismine: checks steveg911: checks BVILLEBMBR: bets $0.50 Ekenstar: calls $0.50 umpire: folds toddnoxious: calls $0.50 $$$ismine: calls $0.50 steveg911: calls $0.50 *** TURN *** [9c Qc 5c] [Tc] Wee, får en K-hög straigtflush, ganska sällsynt. På nåt sätt blir turnen cappad med tre spelare , bara hoppas att todd sätter sin hand. toddnoxious: checks $$$ismine: checks steveg911: checks BVILLEBMBR: bets $1 Ekenstar: raises $1 to $2 toddnoxious: calls $2 $$$ismine: folds steveg911: folds BVILLEBMBR: raises $1 to $3 Ekenstar: raises $1 to $4 Betting is capped toddnoxious: calls $2 BVILLEBMBR: calls $1 *** RIVER *** [9c Qc 5c Tc] [7d] Även rivern blir cappad, men todd lägger sig. *** SHOW DOWN *** Ekenstar: shows [Qs Kd Jc Kc] (HI: a straight flush, Nine to King) BVILLEBMBR: shows [3s 7c 6d Ac] (HI: a flush, Ace high) Ekenstar collected $33.50 from pot Snor lite mer pengar av BVILLEBMBR lite senare, tiltad kanske? *** HOLE CARDS *** Dealt to Ekenstar [Ad Ah 7d 2s] Ypperlig starthand, här ska raisas, eller ja, bara sb som är med i potten så det blir snarare att kriga om blindsen än en värdehöjning av ett stort fält LittleRascal: folds umpire: folds Aaron Moon: folds divides_by_0: folds Gunrack: folds FritzKC: folds steveg911: folds BVILLEBMBR: raises $0.50 to $1 Ekenstar: raises $0.50 to $1.50 BVILLEBMBR: raises $0.50 to $2 Betting is capped Ekenstar: calls $0.50 *** FLOP *** [8d Qc 6h] Nötlågdrag bara... BVILLEBMBR: bets $0.50 Ekenstar: raises $0.50 to $1 BVILLEBMBR: raises $0.50 to $1.50 Ekenstar: raises $0.50 to $2 Betting is capped BVILLEBMBR: calls $0.50 *** TURN *** [8d Qc 6h] [3h] Nötlågen sitter, har ju par i ess. BVILLEBMBR: bets $1 Ekenstar: raises $1 to $2 BVILLEBMBR: raises $1 to $3 Ekenstar: calls $1 *** RIVER *** [8d Qc 6h 3h] [Kd] Tror nog att par i ess kan stå sig som high, inga möjliga steg eller färgmöjligheter finns. Tror på att det blir delning på lågsidan BVILLEBMBR: bets $1 Ekenstar: raises $1 to $2 BVILLEBMBR: raises $1 to $3 Ekenstar: raises $1 to $4 Betting is capped BVILLEBMBR: calls $1 *** SHOW DOWN *** Ekenstar: shows [Ad Ah 7d 2s] (HI: a pair of Aces; LO: 8,6,3,2,A) BVILLEBMBR: mucks hand Ekenstar collected $10.50 from pot Ekenstar collected $10.50 from pot Men jag scoopar Hade ju inte bara tur spelarna var ju rätt kassa också: *** HOLE CARDS *** Dealt to Ekenstar [As Jd 3s Ac] Bra starthand men inte jättebra, limpar bara 102a3: calls $0.50 umpire: folds BLM444: folds Sunshine37: folds Ekenstar: calls $0.50 chun2: calls $0.50 PapaETW: folds Brain06: folds dansk: calls $0.25 camman: checks *** FLOP *** [8h 6s Jh] Inte jättebra flopp men tre check till mig och bara en spelare efter mig så det blir till att betta dansk: checks camman: checks 102a3: checks Ekenstar: bets $0.50 chun2: calls $0.50 dansk: folds camman: calls $0.50 102a3: calls $0.50 *** TURN *** [8h 6s Jh] [2d] OK, jag erkänner, det är bara tur som ligger bakom mina framgångar. Får nötlågen på turn. camman: checks 102a3: checks Ekenstar: bets $1 chun2: calls $1 camman: folds 102a3: calls $1 *** RIVER *** [8h 6s Jh 2d] [Ts] 102a3: checks Ekenstar: bets $1 chun2: calls $1 102a3: calls $1 *** SHOW DOWN *** Ekenstar: shows [As Jd 3s Ac] (HI: a pair of Aces; LO: 8,6,3,2,A) chun2: mucks hand 102a3: mucks hand Vad sitter dom och synar med om du inte kan slå ett par ess? Vid FLO8 borden satt jag i 80 min innan jag blev för trött för att spela. Hade gärna forsatt då borden var rejält fiskiga, får ta deras pengar imorgon natt istället 20/7: +68,06 (cirka 4h 50min) Totalt Juli: +462,04
Ekenstar Postad 22 Juli , 2005 Författare Rapport Postad 22 Juli , 2005 21 Juli Första handen jag spelar för dagen, fan vilken tomte man är: ** Dealing down cards ** Dealt to Ekenstar [ Kc 3c 5s 2h ] VPAPA calls [$0.25]. SpeTheo folds. jayrit1 calls [$0.25]. Tomm67 calls [$0.25]. Ekenstar checks. BAMAFROG calls [$0.25]. AcesAgainAA calls [$0.25]. DPLESAGE calls [$0.15]. blunton checks. ** Dealing Flop ** [ 6c, Ks, 4s ] DPLESAGE checks. blunton checks. VPAPA bets [$1.90]. jayrit1 calls [$1.90]. Tomm67 folds. Ekenstar calls [$1.90]. BAMAFROG folds. AcesAgainAA folds. DPLESAGE folds. blunton folds. ** Dealing Turn ** [ 5h ] Får in sucker stegen och nån bettar pot in i mig, vad göra? Jag vet, jag ställer in! VPAPA checks. jayrit1 bets [$7.35]. Ekenstar is all-In. VPAPA folds. jayrit1 is all-In. ** Dealing River ** [ Td ] jayrit1 shows [ 7h, As, 5c, 8d ] a straight, four to eight. Fan vad kasst spelat, får skylla på att det var första handen och jag inte kopplat på hjärnan ännu. Spelade bättre sen, var rejält kylig i en hand och kunde ta två spelares stackar: Seat 1: steelers8922 ( $17.75 ) Seat 2: STicKTM ( $18.80 ) Seat 3: BallaB_13 ( $66.28 ) Seat 6: kram17 ( $9.75 ) Seat 8: Dignity17 ( $23.95 ) Seat 9: Ekenstar ( $22.25 ) Seat 4: h_v_d ( $24.50 ) Seat 10: Senor_Pablo ( $24.75 ) Seat 5: biorhythms ( $24 ) h_v_d posts small blind [$0.10]. biorhythms posts big blind [$0.25]. ** Dealing down cards ** Dealt to Ekenstar [ Qc Tc Ah 4h ] Givet att man limpar in kram17 calls [$0.25]. Dignity17 calls [$0.25]. Ekenstar calls [$0.25]. Senor_Pablo folds. steelers8922 calls [$0.25]. STicKTM calls [$0.25]. BallaB_13 calls [$0.25]. h_v_d calls [$0.15]. biorhythms checks. ** Dealing Flop ** [ Ts, 7h, Qd ] Floppar tvåpar, blir en enkel check-syn h_v_d checks. biorhythms checks. kram17 checks. Dignity17 checks. Ekenstar checks. steelers8922 checks. STicKTM bets [$1]. BallaB_13 calls [$1]. h_v_d calls [$1]. biorhythms folds. kram17 calls [$1]. Dignity17 calls [$1]. Ekenstar calls [$1]. steelers8922 folds. ** Dealing Turn ** [ Td ] Där satt kåken, bara QQ som slår mig, inte så troligt. Checkar och tänker raisa när det kommer tillbaka, hoppas att det blir bet efter mig. Blir dock en väldigt liten bet som många synar så jag synar bara, vill inte skrämma bort någon. Ett A eller en K kan ge nån en bättre hand men det är en risk jag är villig att ta. h_v_d checks. kram17 checks. Dignity17 checks. Ekenstar checks. STicKTM bets [$2]. BallaB_13 calls [$2]. h_v_d folds. kram17 calls [$2]. Dignity17 folds. Ekenstar calls [$2]. ** Dealing River ** [ 2d ] Är kylig igen och checkar, liten bet igen och jag slår om kram17 checks. Ekenstar checks. STicKTM bets [$2]. BallaB_13 folds. kram17 calls [$2]. Ekenstar raises [$10]. STicKTM is all-In. kram17 is all-In. Ekenstar calls [$5.55]. Ekenstar shows [ Qc, Tc, Ah, 4h ] a full house, Tens full of queens. STicKTM doesn't show [ 8s, 7c, 4d, 7d ] a full house, Sevens full of tens. kram17 doesn't show [ 2h, Kd, As, Ad ] a flush, ace high. Ekenstar wins $17.20 from side pot #1 with a full house, Tens full of queens. Ekenstar wins $33.75 from the main pot with a full house, Tens full of queens. Kunde inte ha gått bättre, kunde dock lätt ha skrämmt bort båda med ett bet på turn. Spelade lite FLO8, inget större flyt där, använde väl upp all min tur igår. Tänkte spela ännu mer senare, men var alltför trött efter min joggingtur. 21/7: +6,37 (knappt 2h) Totalt Juli: +468,41
Recommended Posts