Gå till innehåll

FLT - Top pair, dålig kicker


Conspiracy

Recommended Posts

Har hakat upp mig rejält på denna hand. Den finns postad i min dagbok med resultat, men läs inte där utan jag vill ni ska kommentera utan några förutfattade meningar eller vad man ska säga.

 

 

** Game ID 760014478 starting - 2006-04-16 19:28:06

** Please Please Me [Hold 'em] (0.50|1.00 Fixed Limit - Cash Game) Real Money

 

- mr_clutch sitting in seat 1 with $48.75

- nuttz sitting in seat 2 with $68.75

- gorgeoushunk sitting in seat 3 with $20.45

- Cocobuns sitting in seat 4 with $16.87 [sitting out]

- zouzouille sitting in seat 5 with $19.51

- JibberMcJabb sitting in seat 6 with $18.25

- Consty1 sitting in seat 7 with $39.75

- mafab35 sitting in seat 8 with $17.50

- markeemark sitting in seat 9 with $10.50

- HERO sitting in seat 10 with $25.12 [Dealer]

 

mr_clutch posted the small blind - $0.25

nuttz posted the big blind - $0.50

** Dealing card to HERO: 3 of Diamonds, Ace of Diamonds

gorgeoushunk folded

zouzouille called - $0.50

JibberMcJabb folded

Consty1 called - $0.50

mafab35 folded

markeemark folded

HERO called - $0.50

mr_clutch folded

nuttz checked

 

** Dealing the flop: 10 of Hearts, Ace of Hearts, Queen of Diamonds

nuttz checked

zouzouille checked

Consty1 checked

HERO bet - $0.50

nuttz folded

zouzouille raised - $1.00

Consty1 folded

HERO called - $1.00

 

** Dealing the turn: 3 of Spades

zouzouille bet - $1.00

HERO raised - $2.00

zouzouille raised - $3.00

HERO raised - $4.00

zouzouille called - $4.00

 

** Dealing the river: Ace of Clubs

zouzouille checked

HERO bet - $1.00

zouzouille raised - $2.00

HERO raised - $3.00

zouzouille raised - $4.00

HERO called - $4.00

 

-----

 

Preflop: Limp från knappen, inget galet än så länge.

 

Flop: Betar ut för att få lite info. Bordet har varit riktigt tight så jag kan mycket väl vinna potten redan här. Fi check-raisar mig vilket indikerar att jag med största sannolikhet ligger under. Synar dock, vilket egentligen känns som det enda felet jag gör i potten. Bör väl lägga mig här?

 

Turn: Träffar tvåparet, given tre-bet?

 

River: Spelar sig själv.

 

-----

 

Med tanke på att Fi INTE höjer pre-flop så bör han inte sitta på AK, AQ, AJ, AT och förmodligen inte heller KJ. Jag sätter honom istället på ett A med en dålig kicker, men ändå bättre än min 3:a. Därav så känns flopsynen av mig som fel. Bör som sagt slänga där. Turn och river känns korrekt spelat.

 

-----

 

Hur tolkar ni denna hand? När jag fick se den i min PT så undrade jag först vad jag sysslade med. Kändes jättetomtig :oops: Vid närmanre eftertanke så känns det dock som om jag spelar rätt i stort sett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför cappar du på turn? Vilka händer limpar motståndaren från tidig position som han 3-betar dig med turn då en blank ramlar? Vilka av dessa händer leder du mot?

 

Sedan undrar jag på cappen på rivern? Vilka händer kan motståndaren ha här som du slår? Han ser att du bitit tillbaka rejält på turn och att det ramlar ett andra ess här.

 

Det här är klart beroende på typ av spelare så klart. 3-betar han t ex med ett starkt färgdrag på turn? Hur många lika sådana kan han ha?

 

Möjliga händer förutom AT är ju också KJs, TT, AJo och kanske J9s. Och så klart AA och QQ om han valt att trilskas lite preflop. Vilka av de här händerna checkraisar på flopen, 3betar på turn? Vilka av händerna som 3betar på turn vågar check/raisa för att sedan cappa på rivern?

 

//Mjonasson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför cappar du på turn? Vilka händer limpar motståndaren från tidig position som han 3-betar dig med turn då en blank ramlar? Vilka av dessa händer leder du mot?

 

Sedan undrar jag på cappen på rivern? Vilka händer kan motståndaren ha här som du slår? Han ser att du bitit tillbaka rejält på turn och att det ramlar ett andra ess här.

 

Det här är klart beroende på typ av spelare så klart. 3-betar han t ex med ett starkt färgdrag på turn? Hur många lika sådana kan han ha?

 

Möjliga händer förutom AT är ju också KJs, TT, AJo och kanske J9s. Och så klart AA och QQ om han valt att trilskas lite preflop. Vilka av de här händerna checkraisar på flopen, 3betar på turn? Vilka av händerna som 3betar på turn vågar check/raisa för att sedan cappa på rivern?

 

//Mjonasson

 

Kul att få lite respons på handen! Det var det som var tanken :)

 

Att han sitter på AA/QQ räknar jag bort till 99,9 % då han tidigare raisat med sådana händer (kanske jag skulle skrivit i första inlägget :? )

 

Först in bör han väl raisa med TT för att få bort just sådana händer som jag sitter på? Känns likadant med AJo. AT är som jag sagt tidigare en möjlighet som jag i stundens hetta ansåg Fi hade raisat med pre-flop, något jag egentligen fortfarande anser i och för sig. J9s är ju självklart en möjlighet, men sitter han på den så är det ju ungefär 50/50.

 

Finns det något vettigt i mitt resonemang?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nae men vaddå? du prickar kåken?.. om nån har högre kåk? nae inte troligt..

 

troligaste handen fi har är A med halvkass kikcer...

 

Det är precis det jag menar. Sitter han på en bättre hand när rivern har fallit så betalar jag mer än gärna av. Hade han däremot raisat pre-flop så är ju läget ett helt annat, så klart!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det känns lite som om du snävar av lite väl mycket vilka händer han kan ha. T ex är det inte självklart för alla att raisa med AT, AJo eller ens TT preflop i tidig position. Att öppenlimpa med A9o och sämre preflop känns inte helt stabilt. Och om om du nu tycker att spelaren är så ostabil att han gör detta, varför skulle denne då inte limpa med TT och ATo? Här kommer reads in så klart.

 

Om du ser honom som lös passiv är möjliga händer kanske: AT-A2, TT, KJs, J9s. Men frågan är vilka av dessa händer en lös passiv spelare check-raisar på en så farlig flop? Starkt färgdrag typ KJs, J9s, A9s, A8s eller kanske tvåparet? Att checkraisa med A7-A2 känns rätt aggro. Att sedan 3beta när en trea kommer på turn med sämre än tvåparet känns inte så lös passivt enligt mig. Rivern är lite svårare att dock. Antingen har han kåken eller så överspelar han den färdiga stegen lite.

 

Om du ser honom som mer aggresiv så tänker jag att det finns många han kan spela på det visa preflop. Men grundfrågan är vilka spelare som dels är "passiva" och limpöppnar med A9-A2 och som samtidgt checkraisar på flopen och 3-betar på en sådan turn? Visst, sätter han dig på färgdraget och han sitter på lägre kicker så är det ju rätt spelat av honom, men det är också rätt snävt.

 

Min poäng är att jag tycker det känns avigt att spelaren dels öppenlimpar med A9-A2 OCH spelar på det sättet som du beskriver. Visst, det finns många spelare som är passiva preflop men som gasar på efter floppen, men givet ditt och motståndarens spel känns A9-A2 fel helt enkelt och TT, AT, KJs mer rätt :) Kanske, kanske AJo också. Eventuellt A9s, A8s med sidokortet i hjärter. Tänk på att floppen ser skrämmande ut även för din motståndare.

 

Men visst, har du read på att killen blir lite banans postflop känns ju spelet helt okej :)

 

//MJonasson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min poäng är att jag tycker det känns avigt att spelaren dels öppenlimpar med A9-A2 OCH spelar på det sättet som du beskriver.

 

Det kan jag definitivt hålla med om. Jag hade ingen direkt read på Fi, däremot var bordets karaktär enligt följande: relativt tight pre-flop, ofta 3-vägs pott eller HU på floppen. Många händer gick till showdown där spelare ofta synade ned med endast A hög.

 

Hur hade du spelat handen på floppen exempelvis? Bet/fold?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om bordet är som du beskriver skulle jag troligtvis syna på flopen, syna hans 3bet på turn och cappa på turn.. Eventuellt bara syna hans reraise på rivern beroende på read. Tycker du spyr lite chips runt dig nämligen. Iofs kanske jag ger FI för mkt cred nu :)

 

Bet fold på flopen finns inte. Vad jag funderar på är hur jag hade spelat om det inte kommit en 3a på turn. Får tänka vidare på den..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...