Gå till innehåll

Glimne - Fågel eller fisk?


Kape

Glimne - hur bra är han (live, hold'em)?  

226 medlemmar har röstat

  1. 1. Glimne - hur bra är han (live, hold'em)?



Recommended Posts

Han är helt klart bättre än medelspelaren. jag skulle gissa på att över 70% av sveriges pokerspelare aldrig har läst en pokerbok. Jag tror dock knappast att han är någon elitspelare och jag ifrågasätter om han skulle klara av att leva på pokern.

 

Så du menar att om man inte läst en pokerbok är man usel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han är helt klart bättre än medelspelaren. jag skulle gissa på att över 70% av sveriges pokerspelare aldrig har läst en pokerbok. Jag tror dock knappast att han är någon elitspelare och jag ifrågasätter om han skulle klara av att leva på pokern.

 

Så du menar att om man inte läst en pokerbok är man usel?

 

Nej, det var dåligt skrivet av mig. Bevisligen så finns det ju många som klarar sig bra även utan att ha läst en enda bok. Jag vågar dock påstå att de flesta av dem som aldrig läst någon pokerbok är de som inte tar spelet på särskilt stort allvar.

 

Det jag borde ha skrivit är "Merparten av de svenska pokerspelarna har tillkommit under de senaste åren iom "pokerboomen". De flesta spelar främst för nöjets skull, har aldrig läst någon pokerbok och bryr sig inte om sin egen utveckling inom spelet. Dan Glimne har skrivit en bok, säkerligen läst ett flertal och dessutom spelat betydligt längre än alla som tillkommit under de senaste få åren".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...