Gå till innehåll

NLT - Trn, blind steal som träffar floppen

Recommended Posts

Postad

***** Hand History for Game 1194305540 *****

NL Hold'em Trny:7277587 Level:7 Blinds (100/200) - Thursday, November 18, 19:42:28 EDT 2004

Table Multi-Table(138039) Table #19 (Real Money)

Seat 9 is the button

Total number of players : 9

Seat 1: fivepin5 ( $3599 )

Seat 3: boogs24 ( $2820 )

Seat 5: spohia ( $2470 )

Seat 6: Favete1 ( $2738 )

Seat 7: LadyMax ( $3472 )

Seat 8: micael_e ( $8149 )

Seat 9: IBdigitized ( $5665 )

Seat 10: YouKnowMe2 ( $10391 )

Seat 4: Ganyard16 ( $5620 )

Trny:7277587 Level:7

Blinds (100/200)

** Dealing down cards **

Dealt to micael_e [ 4s Kh ]

boogs24 folds.

Ganyard16 folds.

spohia folds.

Favete1 folds.

LadyMax folds.

micael_e raises [600].

/* Här tänker jag stjäla mörkarna, bordet var ganska lungt preflopp och den som höjde fick ofta potten, jag hade inte spelat en enda hand på nästan tre varv så jag tyckte att det började bli dags */

IBdigitized folds.

YouKnowMe2 calls [500].

fivepin5 calls [400].

/* Ooops, två syner, inte riktigt vad jag hade väntat mig, men man kan ju träffa :) */

** Dealing Flop ** [ Ks, 2h, Kc ]

YouKnowMe2 bets [700].

fivepin5 folds.

/* Träffa gjorde jag ju verkligen, och han betar in i mig. Dessvärre så har jag en väldigt dålig kicker och han har en jättestack (average var mindre än halva min stack), jag bestämmer mig för att slå om för att få reda på vad han har. Nackdelen är ju att om han trycker igen så måste jag lägga mig, å andra sidan så vet jag inte vad jag ska göra om jag bara synar och han betar hårt på turn. */

micael_e raises [2100].

YouKnowMe2 folds.

micael_e does not show cards.

Så vad tycker ni man ska göra i en sån situation? Hade han haft färre marker så hade jag nog bara synat och slagit om allin på turn.

Postad

Syna bara. Du vill att han ska fortsätta bluffa om det är det han håller på med. Syna turnen också om han bettar igen. Går han sedan all-in på rivern har du ett svårt beslut men där verkar väl en fold rimlig men inte självklar. Jag har svårt att sätta honom på kungen helt enkelt eftersom de flesta spelare skulle försöka spela mer fancy om de hade den.

Att höja för info här är en dålig idé eftersom det är dyrt och att du nog får ut mer info av att bara syna. För ungefär samma pris som det kostar att höja floppen kan du syna flop och turn istället. Och jag tror att en all-in på rivern från honom ger dig lika minst lika mycket info som en re-raise all-in på floppen. En ytterligare nackdel med att höja floppen är att du missar din chans att sätta din 3-outare om du mot förmodan inte har bäst hand.