Ros-en Postad 14 April , 2006 Rapport Postad 14 April , 2006 Spelade precis denna hand och skulle gärna få lite konstruktiva åsikter. Fixed 2/4, 10 table på PS, ganska standard bord. Plats 3: Limb Plats 4: Jag 67 spader Plats 6: Call Plats 8: Call BB: Check --------------- Flopp, K 45spader BB:check Plats3:check Plats4: Min tur Kan det vara rätt att "slowspela" här med check för att någon av dem andra skall träffa även om du riskerar att förlora handen? Potten är bara 11$ , om allt går rätt och alla checkar till turn och jag träffar samt betar och 2 följer med så har potten nästan fördubblats. Samt en hel del implied odds. Jag är ganska säker på att om jag betar på floppen kommer alla som inte har par eller träffat K att lägga sig. Detta är ju typisk flopp man kan bluffa till sig, samt att jag vann handen innan och av någon anledning tycker jag att det brukar smitta av sig på floppen efter, dem ser en som seriös eller dylikt. ------------- Så här slutade handen alla fall. Jag betade floppen, plats 3 synade River: Kc 4s5s 9h Jag betar, han foldar. vann 11$ Citera
omduvoresomjag Postad 14 April , 2006 Rapport Postad 14 April , 2006 Förstår inte riktigt handen, men antar att du floppade färdig färg, med färgstegdraget utöver det. Du har alltså en Kass färg, med 4 spelare i potten, som du vill försöka slowspela. Jag hade gjort det ungefär noll gånger av tio. Dåligt spel helt enkelt, där du låter eventuella drag köpa ut dig billigt. I just detta fall drar ju alla Fi. med med högre spader dött om 3 eller 8 i spader träffar, det gör att 7 spader redan försvunnit, plus det som en eventuell Fi. har på handen, om han letar draget dvs. 8 av 13 kan då antas vara borta, 5 kvar i leken. Ger ju lite bättre odds att leka med för ett slowplay just i detta läge, men hade ändå inte rekommenderat det, då spelare på denna nivå inte släpper någonting om de träffat, varför du kommer få betalt iaf i dessa lägen. Citera
Snusarn Postad 14 April , 2006 Rapport Postad 14 April , 2006 Du förstod honom fel, han floppade oe straightflushdrag, kungen var i klöver som det står längst ner i hans post. Jag tror att hans fråga är om han skall "slowplaya" sitt drag för att sedan beta när han klonkat. Tycker de låter lite knäppt dock. Du maskerar din hand en gnutta genom att beta flop, och om du nu inte kommer klonka så kanske du får potten genom ett bet på turn (som nu blev fallet). Citera
Gyre Postad 14 April , 2006 Rapport Postad 14 April , 2006 Väldigt enkelt bett här. Du har en monsterhand som har upp emot 50% pott equity och då vill du ha in så mycket pengar som möjligt i potten och det får du inte genom att checka. När du floppar ett sådant här drag som går in ca hälften av gångerna är det ända du ska ha i huvet hur du får in så mycket pengar i potten som möjligt. Citera
Recommended Posts