landser Postad 13 April , 2006 Rapport Share Postad 13 April , 2006 Har uppmärksammat att en del inklusive jag har problem med anslutningen till vissa pokersidor. Jag själv har problem med anslutningen till Pokerstars. Det blir med ojämna intervaller att jag blir "timed out". Efter mycket trixande och provande så är min slutsats följande att boven i dramat är min router. Efter ha kopplat ur routern och kör kabeln rakt in i Adsl-modemet så försvinner problemen. Tänkte skapa en tråd om detta och se om det är fler som har samma problem och om ni använder router. Skriv gärna här om det hjälper eller om ni upplever att det blir bättre utan router. Uppkoppling: BBB Adsl 24mbit Router: D-Link 624+ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mikj Postad 13 April , 2006 Rapport Share Postad 13 April , 2006 Jag har också problem med pokerstars. Blev precis som dig "timed out", ibland hela tiden, ibland väldigt sällan. Tillslut orkade jag inte mer utan byte sajt. Kör med BBB och router. Har inte testat utan router. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DaPine87 Postad 13 April , 2006 Rapport Share Postad 13 April , 2006 fan då, jag som precis beställt BBB och nästan bara lirar pokerstars Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Donner Postad 13 April , 2006 Rapport Share Postad 13 April , 2006 Har oxå märkt att Pokerstars funkar med BBB om man kör utan router. Fast å andra sidan har jag bara använt D-Links routrar som nog är de i särklass sämsta på marknaden. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
landser Postad 13 April , 2006 Författare Rapport Share Postad 13 April , 2006 Bra lite mer kött på benen så ska D-link få sig en känga. Har iaf 4 st som har samma problem och utan router så fungerar det klanderfritt. Så problemet bör alltså ligga i routern. Men några till måste det finnas som har det här problemet. Antar att alla sitter o grindar nu så får väl se underdagen om det blir nåra mera svar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Donner Postad 14 April , 2006 Rapport Share Postad 14 April , 2006 Här kan du läsa om mina äventyr med D-Link. http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=19517&highlight=dlink Kan passa på att nämna att den jag skulle få med posten i slutet på tråden inte heller funkade.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 14 April , 2006 Rapport Share Postad 14 April , 2006 PokerStars funkar bra för mig, däremot tycker jag att det är ovanligt ofta som folk blir disconnected vid borden jämfört med andra sajter. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DaPine87 Postad 14 April , 2006 Rapport Share Postad 14 April , 2006 Ni som får det att funka utan router men inte med router, har all ni D-Link router? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
APC Postad 14 April , 2006 Rapport Share Postad 14 April , 2006 Har BBB + d-link router och det blir pannkaka varje gång. Lite skumt dock att det fungerar problemfritt på andra siter. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
unfufu Postad 15 April , 2006 Rapport Share Postad 15 April , 2006 megatilt på pokerstars, har också dlink wlan router + bbb... finns ju inte på världskartan hur ofta jag blir disconnectad, man kan ju kasta laptopen i väggen för mindre, värsta är när man har nutsen och timear ut"!#%¤"#%T"¤#% Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fraallan Postad 15 April , 2006 Rapport Share Postad 15 April , 2006 Kör BBB och köpte en D-link router här om dagen och fick jätte problem med pstars. Gick direkt tillbaka till butiken och bad om en annan router som ej var dlink. Nu funkar det bra.. kan någon gång (väldigt sällan) tappa connection men får tillbaka connection väldgit snabbt.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts