Gå till innehåll

Vad betyder ditt nick?


Myssion

Recommended Posts

Macallan är en god whisky. Whisky och poker - skippa moralpaniken pojkar - passar bra ihop. Det började med att jag reggade ett whiskynamn på en pokersajt och efter det så blir det alltid ett whiskyrelaterat namn för min del, helst Macallan. Vad jag dock inte tänkte på var att folk skulle komma att kalla mig Mac, ytterst irreterande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 93
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Heter Jens och när jag blev döpt så hade vi en präst som stamma och döpte mig inte i den Helige andens namn utan i Hhhhhhaggans namn. Förutom de otroligt långa dopet pga hans svåra stammande så döpte han mig till Jöns iställt. På den tiden var det mycket svårare att byta namn men mina föräldrar lyckades till slut får det ändrat till Jens. Fö är Jöns en svensk variant av det danska namnet Jens så han var ju inte helt fel ute.

 

Sen när jag jag plugga på högskolan så berätta jag det för en kompis och han fickför sig att Jöns skulle stavas Cheunce på franska. Sen gick han runt på festen vi var på och berätta för folk att jag var en fransk utbytesstuden som hette cheunce och inte var så bra på svenska. Han följde upp det med att säga till alla som sa att de kunde franksa att jag nog skulle bli glad om de kom fram till mig och prata franska. Blev ju en intressant fest eftersom jag inte kan många ord på franska. Sen är Cheunce ett bra nick eftersom det aldrig är upptaget ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Berts dagbok: Medlemmarna i det ascoola bandet Heman (/Human?) Hunters tar coola namn som Ace, Spider, etc. Lill-Erik får namnet Fritz Klyka.

 

Detta blev mitt nick på nätet. Tyvärr skapade det första ledet en del ovälkomna nazi-associationer hos många (Fritz var talspråk för nasse under kriget), och till slut tröttnade jag på att ständigt behöva förklara att jag inte är nasse. Så det blev bara Klyka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Berts dagbok: Medlemmarna i det ascoola bandet Heman (/Human?) Hunters tar coola namn som Ace, Spider, etc. Lill-Erik får namnet Fritz Klyka.

 

Detta blev mitt nick på nätet. Tyvärr skapade det första ledet en del ovälkomna nazi-associationer hos många (Fritz var talspråk för nasse under kriget), och till slut tröttnade jag på att ständigt behöva förklara att jag inte är nasse. Så det blev bara Klyka.

 

Så du är inte nasse längre... eller? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du är inte nasse längre... eller? ;)

Jag känner på mig att det där var ett skämt, men bäst att förtydliga ändå, så ingen missförstår:

 

Jag har aldrig varit nasse.. Kopplingen till nazismen var det andra som gjorde. När jag tog nicket Fritz Klyka gjorde jag det bara för att jag tyckte det lät kul, men då andra kopplade namnet Fritz till nazismen så var det inte så kul längre. För något sådant vill jag inte associeras med.

 

Så. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Rush_Of_Joy ... jag vet inte. Ibland får man sånna där rus av lycka. Fast dem inträffar inte så ofta i pokern då jag mest tiltar, så jag borde ha valt något annat namn istället.

 

Har börjat kalla mig Flushbang på en massa poker-klienter nyligen. Tänk på en sån där blixt(?)granat (Flashbangs) som alla coola SWAT soldater har, och på en Flush i poker. Och när man har en färg så kastar man ner korten på bordet uppåtvända så det nästan smäller till och alla runt omkring häpnar, blir arga och fattar nada (ehem :roll: ) Samma effekt som en Flashbang granat.

 

8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KFluffie:

 

Efter att ha sett någon komiker som sa "Por Que, Por Que Marie" (Stavning bryr jag mig ej om) så var Por Que ett ord som jag (med kompisar) som vi använde för fler betydelser bl.a. Varför, Palla etc.

 

Sedan blev det uttjatat och då ville jag ha ett nytt ord och då kom en Homie på ordet Kakaofluff men det blev lite långt så vi korta ner det till KFluff och för att få en liten mer personlig och gulligare prägel på det så lade vi till -ie och sedan blev det KFluffie! (Ej att förknippas på något sätt med FLUFFER!!!)

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svinto blev Svint0 pga att Svinto är upptaget.

Svinto kallas jag för mitt hår. Det var någon lustigkurre i min klass på gymnasiet, som kom på det första året. I början tyckte jag de var sjukt jobbigt, men sen började jag kalla mig själv det:) I början var de bara killarna i klassen, men nu kallar alla mig de.

 

När någon frågar om de vet vem "Patrik Nilsson"(mitt riktiga namn;)) är, så är svaret oftast nej, men när de säger Svinto, så vet typ alla :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...