Gå till innehåll

Vad betyder ditt nick?


Myssion

Recommended Posts

Till Sega MegaDrive fanns ett spel som hette PowerMonger, ett strategispel (nåja) där man skulle rekrytera folk till sin här, smida vapen och slakta får så att hären kunde äta. Iallafall så kunde man klicka på varje enskild liten individ, oavsett om de ingick i hären eller inte, och då kunde man se vad den personen hette, om den hade familj o.s.v. En snubbe hette Myssion, och det fastnade jag för.

 

Vad betyder ditt nick/var kommer ditt nick ifrån/varför valde du just det som ditt nick?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 93
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag heter Jens och en kille i min grundskoleklass kunde inte uttala mitt namn riktigt så det blev alltid "Jennes" och så har jag sedermera blivit kallad för det. (Inte för jag fattar hur svårt det kan vara att säga "Jens", men nåja).

 

För några år sedan kom en annan av mina polare på att om jag någon gång skulle starta ett dansband så skulle ett lämpligt namn på detta band vara "Jennez". Voíla! My nick was born!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till Sega MegaDrive fanns ett spel som hette PowerMonger, ett strategispel (nåja) där man skulle rekrytera folk till sin här, smida vapen och slakta får så att hären kunde äta. Iallafall så kunde man klicka på varje enskild liten individ, oavsett om de ingick i hären eller inte, och då kunde man se vad den personen hette, om den hade familj o.s.v. En snubbe hette Myssion, och det fastnade jag för.

 

Vad betyder ditt nick/var kommer ditt nick ifrån?

 

har alltid trott det var mysjohn :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För många år sen när Internet var helt ny så hittade man till IRC och blev chatoholic.

 

Så vi var snart ett stort gäng som hängde där på nätterna och många har jag kontakt med IRL än idag.

 

I och med att vi alla var partysugna pojkar och flickor så hade vi olika partynick och mitt blev naturligtvis Tequila i och med att jag konsumerar mycket av den varan när jag är ute.

 

Snart så hade nicket fastnat och man blev kallad för Tequila överallt.

 

Sedan för nåt år sen skulle jag registrera ett konto nånstans, och tänkte såklart använda Tequila, men det var upptaget :(, men programmet gav olika namnförslag baserad på det man angivit och ett av förslagen var Supertequila.

 

Jag fastnade direkt för nickets dubbeltydliga mening, för dels så tänkte jag att jag nog inte är vanlig tequila, utan supertequila, dels så super jag tequila ofta...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan för nåt år sen skulle jag registrera ett konto nånstans, och tänkte såklart använda Tequila, men det var upptaget :(, men programmet gav olika namnförslag baserad på det man angivit och ett av förslagen var Supertequila.

 

haha vågar du inte säga att det var lunarstorm som föreslog det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag heter Erik och är född 1987 = Erik87 =)

Moget. Känner för övrigt rätt många Erikar som är födda -87 och bor i Uppsala. Är du en av dem?

 

Teichmann är en tysk skidåkare som har samma förnamn som jag, och som förr var högst medioker. Det var ett coolt namn ända tills killen blev bra, och nu vet var och varannan person vem det är. Ganska patetiskt namn nu alltså. Men eftersom jag själv är rätt patetisk som får det duga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan för nåt år sen skulle jag registrera ett konto nånstans, och tänkte såklart använda Tequila, men det var upptaget :(, men programmet gav olika namnförslag baserad på det man angivit och ett av förslagen var Supertequila.

 

haha vågar du inte säga att det var lunarstorm som föreslog det?

 

Hahaha.. busted...

fast det var ett antal år sen då då...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men herregud, har ni alla nån form av genomtänkta namn? Det här blir pinsamt. Jag heter bara såhär här på pf. Råkade bli så eftersom jag hade total idétorka när jag skulle registrera mig. Jag läste precis en bok just då så jag tog namnet från boken, men vilken tänker jag inte avslöja för det hela är så nördigt och "inte jag"...

 

Ofta har jag gått under namnet "Hope" från Hope Sandoval i Mazzy Star, en av mina husgudinnor! Det råkade bli så en gång i tiden och namnet hängde kvar, men inte ända vägen till pf. Hej och hå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skaffade mig mitt nick 1999, då jag var en fjortis och helt besatt av TV-serien Dawson's Creek. Min favoritkaraktär var Andie McPhee och när jag skulle regga mitt nick på IRC valde jag andie och lade till girl, eftersom jag hatar när folk antar att man är kille bara för att ens nick är Andie.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag glömde ju skriva att mitt nick, om inte redan 90% av killar visste det, är från spelet Mortal Kombat.

SubZeros superkraft innebär att han kan för en kort stund frysa ner saker och människor till is.

 

Är inte SubZero den där håkkispelaren i en Arnold-rulle också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag glömde ju skriva att mitt nick, om inte redan 90% av killar visste det, är från spelet Mortal Kombat.

SubZeros superkraft innebär att han kan för en kort stund frysa ner saker och människor till is.

 

Är inte SubZero den där håkkispelaren i en Arnold-rulle också?

 

Sant sant, filmen heter The Running Man.

Intressant =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan vara på sin plats att förklara nicket Smygaren. Jag spionerar inte på folk, jag är inte folkskygg, o s v

 

Går under samma nick på en del travsidor. Namnet tillkom efter ett lopp då två kuskar körde i vansinnestempo i början med två rätt mediokra hästar. Vann loppen gjorde en av landets bästa kuskar Örjan Kihlström ("gubben-i-lådan" / "Smyg-Örjan") som brukar ta det lugnt i början, låta hästen smyga med i ryggar, och spara hästens speed till slutet av loppet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...