Gå till innehåll

NL - Optimalt riverbet?


fek02cth

Recommended Posts

Ok, du sitter vid ett THe NL bord limit: 5/10. Du sitter på knappen och snubben i CO är en knepig jäkel. Han gillar att bluffa och kan ibland gå hela vägen med sina bluffar. Dock är han inte helt galen utan tillämpar en aggresiv spelstil men med bra handselection så han kan lika gärna ha träffat. Ni har ca 800 var.

 

Du har AJo preflop och synar efter tre limpers inkl. snubben. (om det känns fel, låtsas att ni kom åt synknappen av misstag). Floppen kommer:

 

J84 rainbow

 

. två limpers synar och snubben slänger in ett potbet på 40. Gött tänker du och synar bara, här kan man få ut lite värde (se ovan parentes)... limparna lägger sig och du är HU mot snubben.

 

Turn är Q utan färgdrag.

 

Snubben betar snabbt pot igen (120). Du är lite skrajsen för damen, stegen eller ett set men du vill inte släppa heller så du synar (se ovan parenteser).

 

River är en kung

 

Nu kommer frågan, beroende på hur snubben agerar, hur skulle ni göra?

Vilka alternativ väljer ni mellan och hur varierar sannolikheterna i följande fall?

 

1) snubben betar halva pot (180)

 

2)Snubben betar pot (360)

 

3) Snubben överbetar poten (500)

 

4) Snubben går all in (drygt 600)

 

Skulle vara intressant att höra hur folk resonerar.. speciellt utifrån snubbens synpunkt, vare sig han har en hand eller inte..

 

Fråga 2: Hur skulle ditt agerande på river ändra sig om du istället satt på KJo, reraisade 120 till på turn och han reraisar dig all in?

 

Förstår att ni säkert skulle spelat olika fram till givna situationen, men det är den jag är intresserad av.

 

Rörigt.. jag vet, men det vore kul med synpunkter.

 

Till sist får ni gärna kommentera 'ert eget' (på så sätt slipper jag kritik ;) ) spel tidigare i handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Jag tycker det är en ganska enkel fold oavsett hur mycket han bettar. Om han inte är en total galning har han ju nåt här. Det enda drag som fanns på floppen har gått in och hade han top pair på floppen med sämre kicker har han fått tvåpar. Den enda tänkbara hand du slår är JT (vilken han borde checka med) eller en ren bluff och det är väldigt få spelare som fortsätter bluffa i den här situationen när han rimligtvis måste inse att det är en väldigt stor risk att du har minst tvåpar.

 

Det bet jag minst av allt skulle syna är halv pot eftersom det känns väldigt mycket som tvåpar och att han är lite rädd för stegen. De andra är jag ungefär lika ovillig att syna, all-inen känns lite mer som en bluff än de andra men är dyrare när det inte är det.

 

2. Enkel fold. Det är väl inget att snacka om, eller vet du nåt som inte jag vet?

 

Frågan känns som ett trick på nåt sätt. Som att du egentligen var den aggressiva och nån synade ner dig med AJ när du hade bluffat hela vägen och vill veta om det var en bra riverbluff från din sida. Frågan är helt enkelt lite för lätt för att det inte ska vara nåt lurt med den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan känns som ett trick på nåt sätt. Som att du egentligen var den aggressiva och nån synade ner dig med AJ när du hade bluffat hela vägen och vill veta om det var en bra riverbluff från din sida. Frågan är helt enkelt lite för lätt för att det inte ska vara nåt lurt med den.

 

mm kanske det.

säg att det var heads up då, skulle du tänka annorlunda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...