Gå till innehåll

Peer to Peer transfer? Kan de lacka?

Recommended Posts

Postad

Hej!

Om jag får för mig att överföra runt $10k dollar till någon person, kan de tro att det är något lurt på gång?

Om det är min bror då, kommer de undra ännu mer?

Om det dessutom är samma IP, kommer de lacka totalt?

Men om jag förklarar det hela för dem innan, tillsammans med min bror, är det något fel i det vi gör då?

Hittar inget speciellt varken här på pf eller på NETellers hemsida angående detta så ville bara fråga om någon vet något om detta.

Postad

om du skickar och han tar emot från samma ip kommer de med 100% säkerhet låsa båda kontona och ni får ringa upp och förklara er och verifiera era uppgifter och säga till er att ni inte får göra så. har hänt mig. skicka från en annat ip så ska det inte vara några problem.

kort och gott för att svara på din fråga. ja , de kommer lacka.

Postad

tack för snabba svaren men ninreb, ja skrev ju såhär:

"Men om jag förklarar det hela för dem innan, tillsammans med min bror, är det något fel i det vi gör då?"

Så om vi ringer upp dem och förklarar att vi vill göra den här överföringen men eftersom vi bor i samma hus så kommer det vara samma IP-adress, bör de inte då gå med på det?

Vi skickar givetvis in information om oss båda och bekräftar klart och tydligt att det är vi "är dem vi är"

Postad

Jag tror inte dom kommer bli sura, för dom tar väl ~2% i överförinsavgift?

Det värsta som händer är att ni måste skicka in körkort och ringa några samtal.