Gå till innehåll

NLT - Inflectionpoint-spel


mrALMIGHTY

Recommended Posts

19 pers. liveturnering, 5€ buy-in

Prisstruktur:

1:a-50€

2:a-30€

3:a-10€

4:a-5€

 

4spelare kvar

 

Blinds: 200$/400$

 

Stackar:

SB-13 000$

BB-1500$

UTG(jag)-2000$

Buttom-10 000$

 

Plockar upp 64o

 

All in eller fold?

 

SB och Buttom är ganska medel på allt. BB är aggressiv och har spelat ganska loose.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ställ!

Problemet är väl att man har så dålig fold equity och en usel hand, men du kanske har rätt. Motivera!

 

Min motivation är att du har en viss foldequity, även om jag nu inte vet ifall BB med sin 1500 stack e tight. det är definitivt en bättre hand än ex. QJ om du nu får syn, då du kan vara säker(relativt iallafall) på att dina kort lever. Nästa hand är du BB, har då bara 1600 kvar i stacken. Skillnad mellan pengarna 4e och 3e platsen är marginell, du kan här antingen satsa på 1e plats eller 3e plats.

 

Ställ!

 

edit: missade det du skrev om BB. Ändå, spela aggressivt och loose är inte samma sak som att syna med möghänder.

 

edit2: Man drar ut oftare om man ställer än om man synar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite nyfiken bara: Har ni buy-in och prispengar i €, men markerna i $? Liveturnering vardå?

 

Alltså, ni får ju göra hur ni vill, tyckte bara det såg lite märkligt ut... :)

 

On topic då, jag laddade ner trial-version av SNGPT idag, har inte registrerat den än så jag kan inte ändra på alla värdena så stackarna är 2500 istället för 2000 och 1500 som i denna handen... Iallafall så är det -EV att ställa mot det mesta utom väldigt tight motstånd, och t.o.m. då är det marginellt +EV.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på BBs stackstorlek, och din.. om detta är en spelare som har en lite koll på poker borde inte denna rimligtvis syna din allin med anytwo (dvs möghänder)? Om jag var i BBs situation skulle jag hoppas att någon annan synade (och då lägga mig) men blunda och calla om så inte var fallet.

 

Jag röstar för fold!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker diskussionen visar (som vanligt) att man ofta inte kan analysera en turneringshand isolerat. Det har betydelse inte bara hur du själv har spelat och hur de andra har spelat, utan också vad som har hänt tidigare, i synnerhet de senaste händerna.

 

BB kanske är en spelare som kan tänkas lägga sig här, trots att han har pottodds för syn. Å andra sidan - om vi lägger oss och BB får en walk är det inte bra. SB *borde* ställa med alla händer om det är foldat till honom - men gör han det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker diskussionen visar (som vanligt) att man ofta inte kan analysera en turneringshand isolerat.

Det går utmärkt och det är ett lätt vik. Motståndarna måste spela löjligt dåligt för att man inte ska lägga en dollarpizza samtidigt som man faktiskt knappt tjänar något om de faktiskt spelar löjligt dåligt. För att det ska vara ett spel med särskilt mycket +EV så måste motståndarna spela löjligt^2 dåligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar du aldrig mot löjligt dåliga motspelare, Hjort?

A) Det är ingen stor vinst som görs om de är så löjligt dåliga som de måste vara för att spelet ska bli lönsamt.

B) Det är en stor förlust om vi har fel och de bara är lite dåliga eller spelar ok.

C) Det finns en stark kontraindikation på att bb är så dålig iom att han beskrivs som lös.

D) Vårt ställ kan mycket lätt göra så att bb får gå upp med exempelvis JTo mot vår 64o istället för en av de andra spelarnas KT/A7. Mindre lyckat.

 

Slutsatsen är alltså: Som så ofta annars i poker beror det inte alls på de inblandade spelarna eller hur de senaste händerna har utspelats sig. Det är ett enkelt vik.

 

det är definitivt en bättre hand än ex. QJ om du nu får syn,

Men tilta mig inte, 64o är sjukt sämre än QJo när man får syn. Om motståndarna är patetiskt tighta så är skillnaden bara ett par procentenheter till QJ (vilket fortfarande är mycket) men mot en ens halvvettig HD är skillnaden enorm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...