Gå till innehåll

Diskussioner om spelmonopol och socialdemokratin

Recommended Posts

Postad

Det är fan sjukt hur SS får hålla på...

Nu ger dom bort pengar för att uppmuntra till spel, var det inte bl.a sånt som innebar dåligt ansvar. Snart börjar dom väl med bonus och rake back med. Det är ju bra att http://www.pokerseminarium.org får lite, så det har jag inget emot. Men det är Sossarna vanliga dubbelmoral som lyser igenom.

Postad

Förlåt? På vilket sett skulle socialdemokratin ha ett finger med i spelet, med sin dubbelmoral, för detta 25 kronors erbjudande? En trovärdig koppling tack.

Postad
Förlåt? På vilket sett skulle socialdemokratin ha ett finger med i spelet, med sin dubbelmoral, för detta 25 kronors erbjudande? En trovärdig koppling tack.

Det var inte min avsikt att starta en politisk debatt, den hör inte hemma här. Förlåt. Men när jag ändå startat det så skall jag försöka förklara för dom som inte förstår kopplingen med dubbelmoral...

Svenska Spel talar hela tiden om att dom tar en stort socialt ansvar och motarbetar spelmissbruk osv. Jag anser inte att dom tar något större ansvar än vad jag tror någon av dom andra aktörerna skulle gjort om dom fick operera på den svenska marknaden. Socialdemokraterna ger Svenska Spel tillstånd att driva pokerspel på internet med just "socialt ansvar" som en av anledningarna, men ingen annan pokeraktör tillåts bedriva pokerspel på lika villkor. Och angående villkor så verkar dessa "socialt-ansvars" villkoren inte vara definierade, utan snarare ett luddigt mumbo jumbo.

Då undrar man om det är att förhindra spelmissbruk genom att ge bort pengar till nya spelare för att LOCKA dom att spela poker? Detta kan ju knappast höra till punkten socialt ansvar, eller?

Anledningen till formuleringen dubbelmoral syftar mångt och mycket till att man till exempel vill förhindra hyresrätter att bli bostadsrätter, men ändå står socialdemokratiska medarbetare i kö för att just på köpa sina lägenheter så fort tillfälle ges. Och vissa sitter till och med i bostadsrättsföreningen för att driva fram ett köp...

Sedan är det inte bara spelmonopol, utan alkoholen också. Får vi verkligen färre alkoholister genom att ha systembolaget? Jag tror inte det, men just den frågan kan debatteras i det oändliga då många tycker tvärtemot... Så dit vill jag inte gå.

Men huvudorsaken till dubbelmoral är som jag beskrev ovan, att förhindra spelmissbruk och sedan locka med gratis pengar.

Så brukar knarklangarna göra också, bjud på första silen... Sedan har man en ny kund, så länge som han överlever.

Tyvärr så har monopol blivit synonymt med dubbelmoral, avsikterna kanske var goda från början... Men resultatet är väl inte så gott? Kommunismen såg väl också bra ut på papper, men inte i verkligheten.

Ursäkta alla som känner sig trampade på tårna och all OT. Jag förstå att det finns folk som inte håller med mig i mina åsikter, men som poker spelare borde vi alla kunna gynnas av att spelmonopolet avskaffas.

Enligt min åsikt som pokerspelare är monopolet ett sätt att få behålla alla pengar för sig själva, och inte ett sätt att värna om medborgaren.