Gå till innehåll

Vad ska man tänka på när man multi-tablar


loka2

Recommended Posts

Hej!

Jag har spelat poker nu i ett halvår och känner mig redo ta steget över till multi tabling. vad då man ska tänka på när man ska börja med att köra på flera bord samtidigt? vilken strategi? Ska man börja med att bara köra på två bord eller fler?

 

hoppas att någon kan hjälpa

 

tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börja med 2 bord, försök att hålla koncentrationen uppe hela tiden. Det blir dubbelt så många motståndare att hålla reda på, men oftast räcker det att hålla koll på 2-3 stycken på varje bord.

 

Möjligtvis börja med kortare sessioner också så du orkar koncentrera dig. Tror dock inte att du kommer ha några större problem med att gå över till två bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iallafall för mig var det en stor fördel att kunna se båda borden (eller fler) utan överlapp. Så se till att ha tillräcklig upplösning. När du spelar på fler bord får du fler beslut att fatta. Hamnar du på ett "jobbigt bord" gör du ofta bättre i att byta. Målet med multitable-spel är iallafall för mig att maximera vinsten, inte att slå så bra spelare som möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett väldigt grundläggande tips skulle väl kunna vara att kryssa i fold så snabbt som möjligt.

 

Själv spelar jag fem sexmannabord samtidigt utan problem, ska börja köra sex snart.

 

Så fort du får kort så kolla på dom och kryssa i fold om du inte vill spela handen. När du ser att korten delas ut, se efter vilka kort du får och bestäm om du vill spela dom. Vill du inte det så kryssa i fold direkt. Tar inte lång tid och gör att du slipper att bord där du har skitkort "hoppar upp".

 

Jaja, det kanske var lite väl basic men men.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se till att du får platser vid bordet så att du kan se dina kort på skärmen. Jag kör själv på laptop så jag måste överlappa borden vilket gör att jag försöker att sitta "högt" på ett bord och "lågt" på ett annat.

 

Försök att göra notes på flertalet spelare. På min klient så kan man färgmärka spelarna. Brukar göra det enkelt och märka sämre med grönt och de som multitablar med gult. De som jag ser är riktigt bra tar jag rött på. Denna märkning ger mig en snabb indikation på hur jag skall spela eftersom det är svårt att hålla koll på alla spelare hela tiden. Självklart så moddar jag allt efter gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker i alla fall att det är betydligt mindre stressande att spela fler SH NL bord än flera SH FL bord. Det blir så jäkla mycket tryckande på FL då man måste trycka på bet hela tiden. På NL är det ju oftast över efter man har bettat en gång. Eftersom jag mestadels spelar FL nu för tiden så har jag hittat ett passande verktyg. Det kanske bara var jag som förut störde mig på att man kanske måste trycka flera gånger på ett bord för att kunna betta? Alltså först trycka för att bordet skulle komma fram så att säga och sen på bet.

 

Med TXMouse.exe som finns här slipper man det stressmomentet.

Kan vara lite störande i början att använda men efter ett tag vänjer man sig.

 

Bra med TXMouse: Man behöver inte trycka flera gånger på ett bord för att betta.

 

Dåliga saker med TXMouse: Man måste trycka uppe på listen för att ett fönster ska komma framför ett annat om det ligger visuellt bakanför. Så det lämpar sig inte för folk som spelar flera bord som överlappar men det är suveränt annars.

 

EDIT: Download Om ni inte hittade det på sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...