Leppo Postad 11 April , 2006 Rapport Postad 11 April , 2006 Hej. Jag är en av de ansvariga som driver pokerklubben i Sandviken och i slutet av förra veckan så blev vi anmälda av en anonym privat person. Mer information finns i artikeln nedan. http://www.gd.se/Article.jsp?article=76880 Under fredagen och helgen så har vi haft en dialog med lokala polismyndigheter och allt har gått smidigt till och i dagens lokaltidning så kom denna artikel ut och vi fortsätter driva vår klubb utan invändningar från polismyndigheterna. http://www.gd.se/Article.jsp?article=77158 Ville bara dela med mig av denna information då vissa sett artikeln och funderat. Citera
IngeRik Postad 12 April , 2006 Rapport Postad 12 April , 2006 bra agerat. bättre att vara öppna och förhandla med polisen än att försöka dölja saker. Citera
bsr Postad 12 April , 2006 Rapport Postad 12 April , 2006 Det är väl normalt ? Vet att dom serverar bärs på några pokerklubbar häromkring allt går väl i slutet sällskap. Citera
jezaja Postad 12 April , 2006 Rapport Postad 12 April , 2006 Ni kan inte vara slutet sällskap eftersom ni inte har någon annan koppling än just pokern. Att sälja öl är ju bara dumt, låt folk ta med sig själv istället. Spelet blir snabbare när onyktra människor ska blanda o dela samt det är det de flesta klubbar som blivit nerstängda har åkt på. Citera
Disturbed1 Postad 12 April , 2006 Rapport Postad 12 April , 2006 Enligt vad vi vet och vad vi läst oss till är det vi gör helt lagligt, sa föreningens ordförande Niklas Wallgren och berättade bland annat att föreningen anordnar spelturneringar med pengainsatser. Huh? Från lotteriinspektionen. 1§ andra stycket Att arrangera poker i en pokerförening går alltså inte, eftersom det då är en sammanslutning som har till uppgift att anordna lotteri. "De ser ut att följa de regler som finns" Vilket borde betyda att ni bedriver en olaglig verksamhet? Hur har ni lyckats övertyga dom om att det ni gör är lagligt? Citera
Leif Klingemo Postad 12 April , 2006 Rapport Postad 12 April , 2006 Ni kan inte vara slutet sällskap eftersom ni inte har någon annan koppling än just pokern.Att sälja öl är ju bara dumt, låt folk ta med sig själv istället. Spelet blir snabbare när onyktra människor ska blanda o dela samt det är det de flesta klubbar som blivit nerstängda har åkt på. Jag gissar att du menar långsammare? Det är i alla fall min personliga erfarenhet. Citera
Leppo Postad 13 April , 2006 Författare Rapport Postad 13 April , 2006 Disturbed1, det du skriver om är som tidigare skrev endast olagligt om poker är en huvudsyssla för föreningen, men som våra stadgar beskriver så är vår huvudsyssla brädspel så som backgammon, schack med mera, samt att vi anordnar kvällar med storbildtv då det är fotboll, hockeymatcher, pokerturneringar är ett sekundärt event för våra medlemmar. Hoppas jag inte behöver skriva klarare än så då jag tror de flesta på detta forum vet att vi följer de regler som finns. Citera
Myssion Postad 13 April , 2006 Rapport Postad 13 April , 2006 Disturbed1, det du skriver om är som tidigare skrev endast olagligt om poker är en huvudsyssla för föreningen, men som våra stadgar beskriver så är vår huvudsyssla brädspel så som backgammon, schack med mera, samt att vi anordnar kvällar med storbildtv då det är fotboll, hockeymatcher, pokerturneringar är ett sekundärt event för våra medlemmar. Ni heter Hold'em Sandviken, men poker är bara en liten bisyssla liksom... Citera
cheunce Postad 13 April , 2006 Rapport Postad 13 April , 2006 Disturbed1, det du skriver om är som tidigare skrev endast olagligt om poker är en huvudsyssla för föreningen, men som våra stadgar beskriver så är vår huvudsyssla brädspel så som backgammon, schack med mera, samt att vi anordnar kvällar med storbildtv då det är fotboll, hockeymatcher, pokerturneringar är ett sekundärt event för våra medlemmar. Ni heter Hold'em Sandviken, men poker är bara en liten bisyssla liksom... Ångpanneföreningen har inte som huvudsyssla att tillverka ångpannor De har troligtvis köpt upp föreningen från ett gäng som drev en illegal pokerförening och sedan gjort om det till en förening som sysslar med brädspel Citera
poddan Postad 13 April , 2006 Rapport Postad 13 April , 2006 Ångpanneföreningen har inte som huvudsyssla att tillverka ångpannor De har troligtvis köpt upp föreningen från ett gäng som drev en illegal pokerförening och sedan gjort om det till en förening som sysslar med brädspel Den förklaringen köper jag Citera
Recommended Posts