Gå till innehåll

Är det här definitionen på LAG?

lappmail

Recommended Posts

Hamnade på ett av de lösaste bord jag sett.

Snittpotten på 2/4 NLT SH var 821$....!!!!!

Spelare river333 hade en standard preflop raise på 32-48$ VARJE hand... Vid syn så åkte pengarna in på turn eller river.

Fritt o kommentera de olika sakerna jag ringat in på bilden

Jag är nyborjare med en preflop-seen på 9,4%.... Försökte vänta in någon bra hand, men fick inte något som var värt att syna med alls...

Och syna med Ax, Kx eller liknande var ju en lottodragning då alla pengarna åkte in i varje pott...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och syna med Ax, Kx eller liknande var ju en lottodragning då alla pengarna åkte in i varje pott...

Jag skulle smällt in degen med JTs för att inte tala om A5o. Finns ingen anledning att lämna pengar på bordet på det sättet, man har ju några procents overlay. Reraise. reload, repeat. Typ.

Visar det sig att snubben skärper till sig eller blir svår att spela mot när man sitter med ett par hundra bb i stacken var efter ett tag så är det ju bara att dra eller tighta till.

Här är det förresten någon poäng med att till en början bara köpa in kort så man slipper bli illamående när man ställt med A6s eller liknande och en snubbe bakom ställer.

Länk till kommentar

Tokfisk/maniac snarare...

Snubblade över en liknande spelare häromveckan, satte mig på NL50 på Party där en spelare räjsade i princip alla händer och sedan gick all-in på flopp eller turn. Jag nallade ett inköp av honom innan han hade tokbustat alla andra runt bordet med sina hålstegedrag och annat skoj som han träffade och snart satt med typ $475 i stacken efter bara några händer...

Snart flydde han och jag lade till honom till buddy list för att följa efter och leta upp honom, men han satte sig på ett NL200 bord, var inte redo för den variansen så jag gav upp jakten. Hade dock koll på var han satt om/när han skulle busta och börja om på NL50. Ja, eller hur gjorde han, snart satt han på SH NL1000 och röjde och lite senare på NL2000 med +$14.000 i stacken :shock::roll:. Sedan lämnade han bordet och loggade antagligen ut... Fin liten lottovinst han gjorde där...

Här är det förresten någon poäng med att till en början bara köpa in kort så man slipper bli illamående när man ställt med A6s eller liknande och en snubbe bakom ställer.

Ofta bra att sitta direkt till vänster om snubben så man kan isolera, men om de andra har lite koll så är det risky p.g.a. det som Hjort nämner, bättre att sitta några stolar bort så att man ser hur de andra agerar innan man smäller in sin stack. HU mot idioten är kul, men en räjsad och reräjsad familjepott med ett svagt ess är mindre kul som sagt.

Länk till kommentar