Kenny_Roger Postad 11 April , 2006 Rapport Postad 11 April , 2006 A@A sitter på stol 1 med $35.54. AAofSpades sitter på stol 2 med $268.50. reXne sitter på stol 3 med $94.64. lordB sitter på stol 4 med $90.90. Rorona sitter på stol 6 med $140.99. Lägga blindar: Knappen är vid stol 6. A@A lägger den lilla blinden på $0.50. AAofSpades lägger den stora blinden på $1.00. Ge hålkorten: A@A: -- -- AAofSpades: 9d 9h reXne: -- -- lordB: -- -- Rorona: -- -- Före floppen: reXne lägger sig. lordB synar $1.00. Rorona synar $1.00. A@A synar $0.50. AAofSpades checkar. Ibland höjer jag 99 här men folk har en tendens att vilja syna med det mesta och då måste jag spela ur position med en svag hand eller setta. Tror jag kan få bra pay-off även om jag checkar och lyckas setta. Floppen (6c 9s 8h): A@A checkar. AAofSpades höjer $4.00. lordB lägger sig. Rorona synar $4.00. A@A lägger sig. Får en bra flopp och pottar ut för att bygga pott/skydda min hand. Inga konstigheter. Turnkortet (6c 9s 8h Js): AAofSpades höjer $8.00. Rorona höjer $24.00. AAofSpades synar $16.00. Blir höjd på turn och kanske aningen för rädd, möjligt att jag ska lassa in här. Normalt sett en väldigt stark hand men FI är iaf någorlunda tricky och kan tänkas göra detta med steg+färgdrag eller liknande. Men stege är absolut möjligt och jag väljer att bara syna. Hoppas på att para bordet men betalar antagligen av ett rimligt bett på river med. Riverkortet (6c 9s 8h Js 6d): AAofSpades checkar... Bingo! Här är frågan om jag ska betta eller checka - har han nåt finns risken att han checkar bakom om han höjde för gratis showdown på turn. Dock är jag nästan säker på att han bettar stegen och kommer att ha svårt att släppa den mot en check-raise. Möjligt att han ställer in med den om jag bettar men det tror jag inte. Dessutom ger jag honom chansen att bluffa, och är han tom är jag nästan säker på att han fyrar av igen. Frågan är ju om det uppvägs av de gånger han checkar bakom med JT eller nåt sånt konstigt (som han iofs borde lägga mot allt utom ett minibet)? Citera
Albert Postad 11 April , 2006 Rapport Postad 11 April , 2006 Checka inte utan betta halvpott till pott. Citera
Kenny_Roger Postad 11 April , 2006 Författare Rapport Postad 11 April , 2006 Checka inte utan betta halvpott till pott. För att? Säger inte att det är fel men har svårt att se att det är så uppenbart att det där ger mig nånting. Bettar jag halvpott vinner jag 25-30$. En lyckad check-raise ger ca 110$. Citera
Supertequila Postad 11 April , 2006 Rapport Postad 11 April , 2006 I sådana fall så överbettar jag potten. Du vet att han förmodligen sitter på en stark hand och förmodligen synar, ev går all in. Du försöker representera just kåk och du måste få Fi att sväva i osäkerhet kring om du bluffar lr verkligen har kåken. Jag har upplevt i sådana fall att en överbet medför en syn när Fi sitter på stegen. Om du checkar på rivern, så skulle jag, om jag varit Fi i en cashgame, kunna tänka mig att också checka. Du har representerat en stark hand rakt igenom och kan mycket väl sitta på kåk. Jag skulle inte öppna för check-raise utan nöja mig med showdown på potten som den ser ut. Nu hoppas jag att tomten gick all in. Citera
Kenny_Roger Postad 11 April , 2006 Författare Rapport Postad 11 April , 2006 Min tankegång var att om man är beredd att syna en all in på dubbel pott så bettar man när jag checkar till honom. Jag menar, tror folk verkligen att jag bluffar om jag ställer in där? Själv skulle jag antagligen betta stege+ om någon checkar här och kanske missade spader men checka bakom med triss och tvåpar. Det är ju just när man bettar som man representerar kåk, inte när man checkar? Halvpott var å andra sidan intressant då det "möjligen" kan uppfattas som ett stoppbet av en motståndare som ställer in med A 7s samtidigt som jag får betalt av många mer marginella händer. Men det kanske är att överanalysera det hela något? Nu kanske det uppfattas som att jag bara försvarar mig och inte kan ta kritik, och det kan nog stämma. Är dock något för ofta som jag lägger mig mot action på turn/river och det här var litegrann för att visa att det inte är fritt fram bara för att jag visar mig svag. Hur viktigt det är mot mina fiskmotståndare som antagligen inte märker kan dock diskuteras. Citera
Supertequila Postad 12 April , 2006 Rapport Postad 12 April , 2006 Om du märker att dina spelare lägger märke till sånt så är det en jättebra idé att checka i syfte att visa att alla dina check på river inte innebär svaghet. Men prova med en overbet, inte all in, i liknande situationer. Du blir nog överraskad över hur en overbet, inte halvpot, inte pot, inte all in, sätter myror i huvet på motståndarna. Citera
Recommended Posts