Gå till innehåll

ARTIKEL: Om poker i SvD 9/4


Ekstrom

Recommended Posts

Vakande i morse och hämtade tidningen, och på första sidan var det en stor bild från pokermiljonen, och att de skulle komma en artikel senare i tidiningen, härligt tänkte jag och började läsa.

 

Den var väl ganska välskriven, stod mycket om poker boomen och att de berodde mest på media. Men ett "problem" jag har märkt är att de flesta artiklar i DN, SvD osv är så uddlösa, antingen Per 35, spelat bort vill och sprakapital på poker, eller, som i detta fall, massa fakta om statens intressen i spelandet osv. Varför kan inte dagstidningar inte sluta skriva om det och lämna det åt poker magasin, jag är iaf inte intresserad och det som skrivs nu.

 

Fast en sak som stod var intressant, staten lägger tydligen 29 miljoner på behandling på år, men det ska sänkas till 12 miljoner och samtidigt beräknas dom plusssa 250 miljoner vid årsskiftet. Är inte lika säker på att de kommer ta 25 % av marknaden, men de lär väl minst gå plus 180 - 200 miljoner. Tycker de låter lite underlig iaf.

 

Hur som helst, för dom som har läst artikeln kan den ju kommenteras i denna tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ptja, orimligheten i skattelagstiftningen kanske.

 

Eller helt krasst, har man inget nytt så kanske man ska strunta i att skriva om det.

Hur är den orimlig? Jag tycker den är skitbra!

Kan inte bli bättre alltså.

Hur vill du att den ska vara för att den ska bli bra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Såg väl ut som alla andra artiklar i dagstidningar om pokerboomen. Inget nytt, inga nya infallsvinklar. Samma gamla börsklippare, hemmaspelare och spelberoendevarning.

 

Jag tyckte artiklarna var skitbra. Det är ju just hemmaspelarna och småspelarna som spelar för nöjes skull som saknas i vanliga fall.

 

Och varför skulle seriösa nyhetstidningar INTE skriva om statens intresse i spelandet? Det är väl samhälleligt och politiskt intressant?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...