Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej,

Exempel: börjar med 4h och 7h.

Innan floppen har man ju möjlighet att få endera färg eller stege.

Hur många skall gå med BB för att oddsen för mig skall vara värt att gå in med BB? Alltså hur stor skall potten vara för att det skall bli samma odds att jag skall få stege/färg?

Hur räknar jag ut en sådan sak?

Postad
Du floppar färg eller stege ungefär 2% av gångerna med äkta SC. Det var den idiotfrågan OT ställde, och fick därför ett idiotsvar.... Fast jag räknade fel, 50 motståndare behövs :-)

Om man ska få en stege som tex. 4 5 6 7 på floppen då?

Idiotfråga hit och dit, du behöver inte svara.

Postad

inte floppa. utan få en halvstege/halvfärg..

utan tex. 4 hjärter..

anledningen till att frågan är dåligt formulerad är för att vi inte riktigt talar samma språk, jag kan inte alla dessa poker-termer.. därav postade jag frågan i nyböjrarforumet.

jag vill veta hur man räknar, vill göra ett diagram i excel :)

Postad

Grabbar grabbar... var snälla mot nykomlingarna nu, annars skrämmer ni iväg nya medlemmar.

Continue, jag förstår din fråga, men så fungerar inte det när man spelar poker.

Det finns så många andra faktorer som spelar in preflopp så att det rent oddsmässiga överväger inte beslutet. Vad du tar hänsyn till är bl a position, motståndarnas speltyp, om du kommer att få implicita odds för dina träffar, storleken på din stack jfr med blindsen samt andras stack, blindsstrukturen samt prisstrukturen (de 2 senare i turneringer).

Överlag så är det en dålig idé att syna med sådana händer ur position och om du har en grund stack.

Har du en djup stack och spelarna är loose passiva preflop så kan det vara bra att syna.

Sedan krävs det att du är duktig på att läsa bordet för att fortsätta spela med sådana händer. Det är inte varje gång man träffar med såna som man vinner. Om man är duktig på att läsa motståndare och bordet så kan man vinna även utan träff.

Om du är ny i spelet så föreslår jag att du börjar med de starthänder som pokerskribenterna föreslår och ger dig på starthänder med sämre värde först när du får ett förtroende för dina pokerskills.

Lycka till och hoppas att du vinner fr andra o förlorar till mig :)