Gå till innehåll

SitNgo-nötande på HeyPoker


logicsense

Recommended Posts

Är en 20-årig student hemmahörande i Göteborg som lirat poker i ca. 1.5 år.

Har tidigare lirat cash upp till 1/2$ NL, ngn liten avstickare på 2/4$ NL, SnG upp till 30$ och även haft en hel del Rounders-perioder, som för övrigt givit en god avkastning. Framförallt Trebles på laddies har bidragit till att jag faktiskt plussat mer eller mindre stabilt varje månad av mitt spelande.

 

Efter att ha kommit underfund med att mina framgångar vid SnG/Rounders mer eller mindre betalade av mitt Cashgame-spel så har jag nu bestämt för att mestadels satsa på SnG.

 

HeyPoker är det som gäller och jag har bestämt mig för att köra low-level från start, för att sedan förhoppningsvis kunna öka efterhand.

 

Den största anledningen till att jag startar dagbok är att jag vill förbättra strukturen i mitt spelande. Därför sätter jag dessa limits:

 

0-200 $ BR = 5 $ SnG

200-800 $ BR = 10 $ SnG

800--> $ BR = 20 $ SnG

 

Kommer i viss mån posta HH-frågeställningar, men mestadels kommer fokus ligga på resultatuppdatering.

 

Ngt 0.10-0.20 NL-bord kommer troligen köras parallellt då och då, för att stila min lilla CG-hunger :P

 

Start-BR = 150 $

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7st

1:

2: 2st = +30$

3: 1st = +10$

X: 4st = -38.5$

 

Diff = + 1.5 $

 

BR = 101.50 $

 

Leder båda mina HU och får båda gångerna in alla hans pengar i potten med mig som knapp favorit. Men varken K9 Vs 108s eller A10 Vs Q9 höll för min del, och därmed slutar kvällens minisession lite sådär. Nya tag imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är en 20-årig student hemmahörande i Göteborg som lirat poker i ca. 1.5 år.

Har tidigare lirat cash upp till 2/4$ NL, SnG upp till 30$ och även haft en hel del Rounders-perioder, som för övrigt givit en god avkastning. Framförallt Trebles på laddies har bidragit till att jag faktiskt plussat mer eller mindre stabilt varje månad av mitt spelande.

 

Efter att ha kommit underfund med att mina framgångar vid SnG/Rounders mer eller mindre betalade av mitt Cashgame-spel så har jag nu bestämt för att helt satsa på SnG.

 

NordicBet är det som gäller och jag har bestämt mig för att köra low-level från start, för att sedan förhoppningsvis kunna öka efterhand.

 

Den största anledningen till att jag startar dagbok är att jag vill förbättra strukturen i mitt spelande. Därför sätter jag dessa limits:

 

0-200 $ BR = 5 $ SnG

200-400 $ BR = 10 $ SnG

400-800 $ BR = 20 $ SnG

 

Kommer i viss mån posta HH-frågeställningar, men mestadels kommer fokus ligga på resultatuppdatering.

 

Start-BR = 100 $

 

 

Mindre än 20 inköp för 20$ sng är ju inte så smart. Hur mycket SnG:s har du spelat? har du upplevt nån riktigt badstreak? för då kan 20 inköp ryka allafall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 OTM i streak har jag aldrig upplevt, men jag förstår att det inte är omöjligt. Har kört sitNgo rätt hårt ganska länge förut.

 

Saken är den att jag egentligen är som mest van att lira trebles lvl3+4 och sitNgo 10$ och 20$, vilket medför en viss optimism på 5$-nivån.

Dock är det möjligt jag får se över nivåerna när det blir aktuellt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Framförallt Trebles på laddies har bidragit till att jag faktiskt plussat mer eller mindre stabilt varje månad av mitt spelande.

 

Har själv nyligen provat lite rounders och fastnat lite för det.

Är Trebles nån liknande variant fast bara 3 rundor istället för 5 som i rounders?

 

Eller är det bara jag som inbillar mig något för att det heter TREbles? :|

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trebles på Laddies har opassande nog 4 steg;

3$, - 3 vidare.

10$, - 3 vidare, 1 stannar kvar

30$, - 3 vidare

100$.

 

Sista nivån betalar:

1: 500 $

2: 300 $

3: 200 $

 

Till skillnad mot NordicBet - rounders med 5 steg;

5$, - 2 vidare

25$, - 3 vidare, 1 stannar kvar

112.5$ - 4 vidare, 1 stannar kvar

275$ - 5 vidare

550$

 

Sista nivån betalar:

1: 3000 $$

2: 1200 $

3: 800 $

4: 500 $

 

Jag skulle absolut vilja påstå att du borde gå på trebles först, dels för att vägen till pengar är kortare, dels för att motståndet på högsta nivån är av en helt annan klass. På NB sitter där en hel del rounders-grinders av mycket hög klass - på laddies känns det som det ständigt är nya snubbar på högsta nivån. Jag som använder mig en hel del av "notes" märker detta väldigt tydligt, att nya tomtar finns här och där - och det är väl också därför jag tjänat en del cash på Trebles :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spännande. Posta gärna några HH.

 

Hur spelar du, jättetajt tidiga nivåer eller halvlös i hopp om att få en pangstart alternativt busta för att köpa in till en ny? Vad har du för ROI/ITM på olika nivåer du prövat? Vilken placering hamnar du oftast på? Hur många spelar du samtidigt?

 

God lycka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

listig:

 

Jag tenderar helt klart att sluta 1:a eller 4:a i de flesta turneringar, även om jag abonnerat på andraplatsen på senare tid. Har väl mycket med att göra att jag när vi är 4-5 kvar ofta är väldigt aggressiv, så antingen går käpprakt åt h-te - eller så stackar jag upp rejält och vinner. Som nybörjare kunde jag ofta bli för passiv med 4-5 kvar, och då självdö som 4:a eller i bästa fall knapra ihop till en tredjeplats. No more of that, thanks :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såå, nu har jag gått lös på SvenskaSpel, därav min uteblivna SitNgo-rapportering.

 

1000 kr sattes in, och jag hoppade genast in på ett par 1/2-bord, med fulla inköp (400 kr). Härligt att max-inköp ligger på 200 * BB btw. Potterna var stora och höjningar med 10*BB och 12*BB preflop i ohöjda händer var inget som fick folk att rygga tillbaka. Ett härligt ställe för disciplinerade och hyggligt tighta cash-game-lirare mao.

 

Kan jag då kategorisera in mig själv i den kategorin måntro? Njae, möjligt, men genom att sitta på 2 bord samt testa lite billiga turneringar (båda dock OTM) så gick jag +644 kr vilket onekligen är lovande.

 

-AA- nickar jag btw.

 

+644 kr

 

BR = 1644 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha. Jag lyckades gå bort hela min bankrulle på 20 min. Först QQ, sedan KK. Blir utklonkad på rivern båda gångerna :shock: . Svenska spel har vad jag vet inte ngn HH (säg till om jag har fel) men just nu är jag alldeles för bedrövad för att manuellt lägga upp händerna. :(

 

Vad hände med bankrullekrav?

 

Det finns HH att få direkt från borden. Kommer inte ihåg var men det bör bara ta dig några sekunder att hitta om du klickar runt lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håhåjaja. Nu har man i rent vredesmod grindat som tusan på lite lägre bord på svenska spel, detta efter att ha satt in en ny tusenlapp. efter ca. 6 timmar var jag uppe i 2105 kr, efter att ha suttit på 4 bord mestadels. Tog då ut de 1000 jag hade och ursprungligen hade, och lirade bort, och således är min nya BR nu 1105 kr.

 

Mindre ha-galen, och vis av den smärta jag åsamkades av två badbeats på alldeles för hög nivå lirar jag nu bara lägsta nivån, med 200 kr max i inköp.

 

Hittade nu också HH (blind förut?) men dessvärre var jag med i en MTT samtisdigt och därmed är det bara de 5 senaste händerna jag verkar kunna få tag i. Men men, nu är man laddad igen :)

 

BR: 1105 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Oj vad dålig man varit på att uppdatera, men å andra sidan har spelat gått bättre. Har lirat 0.5/1 kr med fulla inköp i några dagar nu och har mer än dubblat min BR på SS.

 

Noterbart är dock att mina shots på småturneringarna med inköp på 20 och 50 kr, som varit 6-7 stycken till antalet, har alla slutat med att jag åkt ut ganska precis innan ITM, i två fall precis innan ITM. Vad detta beror på är tveksamt, men jag får för mig att jag, som ganska aggressiv spelare när det stundas ITM, för att stjäla, inte varit tillräckligt selektiv i mitt betande, i kombination med att jag också haft oturen att stöta på monster titt som tätt. Bara att komma igen..

 

För övrigt ska jag försöka posta lite HH framöver.

 

BR= 2790 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stöter på en hel del händer där jag limpar med litet pocket och sedan träffar. Träffar jag lägsta setet så bettar jag nästan ovillkorligen, men i den här sortens händer är jag fundersam:

 

Hand #11298275 vid bordet: Tea 3

Startad: Fri Apr 21 18:11:20 2006

 

krille_org sitter på plats 1 med 43.00

-theDude- sitter på plats 2 med 21.65

-AA- sitter på plats 3 med 228.05

Glajd sitter på plats 4 med 16.50

Brassen sitter på plats 5 med 22.75

 

krille_org satsar s mörken 1.00

Brassen satsar l mörken 0.50

 

Brassen: --, --

krille_org: --, --

-theDude-: --, --

-AA-: 5h, 5d

Glajd: --, --

 

Pre-flop:

 

-theDude-: Syna 1.00

-AA-: Syna 1.00

Glajd: Lägger mig

Brassen: Lägger mig

krille_org: Passa

 

Flop (Board: 7s, 5s, 3h):

 

krille_org: Passa

-theDude-: Passa

-AA-: Passa

 

Turn (Board: 7s, 5s, 3h, 9c):

 

krille_org: Passa

-theDude-: Satsa 1.00

-AA-: Höj 3.00

krille_org: Lägger mig

-theDude-: Syna 3.00

 

River (Board: 7s, 5s, 3h, 9c, Jd):

 

-theDude-: Satsa 3.00

-AA-: Höj 10.00

-theDude-: Syna 10.00

 

Showdown:

 

-AA- visar: 5h, 5d (triss i femmor)

 

Huvudpott:

-AA- vinner potten på 28.80 med triss i femmor

 

(0.70 spelavgiften togs ut för den här handen)

 

Träff på mittenset - nu vill jag mjölka, då floppen är rainbow och då bordet är tight så känns det nästan som folk måste träffa toppar eller tom tvåpar för att calla om jag bettar. Därför väljer jag att checka på floppen, för att inte spela bort dem.

 

På turn hade jag hoppats någon vill stjäla rejält, men icke. Hans minibet gör att jag ställs inför valet att calla eller raisa - och faktum är att jag tror att en call mycket väl kan leda till att han vara checkar mig på rivern, och sedan lägger sig, då han verkar ganska tom.

 

På river verkar han tro jag är tom och således bettar han ett bet som i sådana fall gör att jag lägger mig, och som vid raise gör att han kan lägga sig. Trodde jag. Nu rivrade han en J och därmed callade han mig.

 

Min fråga är dels vad jag borde gjort annorlunda och dels om du som läser detta har några standardmoves med floppat mittset efter att ha limpat in preflop, SH.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med en floppad nutflush så fruktar man ju bara att bordet parar sig. Dock, när de små kräken drar in en runner-runner-kåk, då får man ju frispel :evil:

 

Hand #11843313 vid bordet: Tina 1

Startad: Sat Apr 22 18:58:37 2006

 

MrWigo sitter på plats 1 med 139.88

-AA- sitter på plats 2 med 538.60

KRXKZY sitter på plats 3 med 470.90

rille25 sitter på plats 4 med 80.00

FitBoy sitter på plats 5 med 130.00

 

KRXKZY satsar s mörken 2.00

-AA- satsar l mörken 1.00

 

-AA-: 6d, Ad

KRXKZY: --, --

rille25: --, --

FitBoy: --, --

MrWigo: --, --

 

Pre-flop:

 

rille25: Lägger mig

FitBoy: Höj 6.00

MrWigo: Syna 6.00

-AA-: Syna 6.00

KRXKZY: Syna 6.00

 

Flop (Board: 5d, Qd, Kd):

 

-AA-: Passa

KRXKZY: Passa

FitBoy: Satsa 10.00

MrWigo: Lägger mig

-AA-: Höj 22.00

KRXKZY: Lägger mig

FitBoy: Syna 22.00

 

Turn (Board: 5d, Qd, Kd, Qs):

 

-AA-: Satsa 32.00

FitBoy: Höj 64.00

-AA-: Höj 96.00

FitBoy: Syna 96.00

 

River (Board: 5d, Qd, Kd, Qs, Kc):

 

-AA-: Satsa 6.00

FitBoy: All in

 

Showdown:

 

-AA- visar: 6d, Ad (färg med ess i topp)

FitBoy visar: Qh, As (kåk)

 

Huvudpott:

FitBoy vinner potten på 265.20 med kåk

 

(6.80 spelavgiften togs ut för den här handen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går nice nu, har plussat starkt på SvS. 4312 kr ligger rullen på nu, och det uteslutande från lowlimit CG. + drygt 1000 kr alltså på ett par dagar.

 

Det enda jag är missnöjd med är deras oerhört tråkiga MTT.

 

Således satte jag in 50 $ på Pacific Poker, ett ställe jag cahade in en hel del på i höstas, men som jag till slut övergav, pga att man bara kunde lira ett bord i taget. Nu är det inte så längre, och således är tanken att jag ska köra mina MTT och SitNGo på Pacific, och CG på SvS, en nice mix (fiskmix!).

 

Såå..

 

BR SvS: 4312 kr

BR PP: 50$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...