Gå till innehåll

LÄNK: Svenska Spel startar pokersida?


Zyr

Recommended Posts

  • Svars 140
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag vet inte...tror de flesta människor som är Labor eller till höger om detta bryr sig bra mycket mer om sina egna plånböcker än om dödssvält i Afrika.

Also they eat babies.

 

Jag vet inte...jag tror faktiskt att fler högersympatisörer än vänstersympatisörer skulle opponera sig mot att öka det Svenska biståndet med miljardbelopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som kommer att tänka på Nazityskland av förkortningen SS?

Det var inte helt ur mina tankar när jag valde att förkorta.

 

Jag vet inte...jag tror faktiskt att fler högersympatisörer än vänstersympatisörer skulle opponera sig mot att öka det Svenska biståndet med miljardbelopp.

Om du tänker igenom deras position så ser du förhoppningsvis att det inte så mycket bygger på att bevara deras plånböcker som för att de inte tror att bistånd är något effektivt sätt att bekämpa svälten på. Folk är i regel inte höger för att de är onda eller supergiriga, utan för att de använder sig av andra premisser.

 

Alltså, opposition mot ökat bistånd betyder inte att man bryr sig mer om sin privatekonomi än om svält i Afrika.

 

Vidare kan man ju göra ganska elaka resonemang om folk som inte donerar allt utom existensminimum för att bekämpa svält i Afrika.

 

Men nu tycker jag att vi är så långt off-topic att jag sätter punkt för den här diskussionen. Vill du fortsätta så kan vi antingen ta det i off-topic eller via PM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Ector skrev:

Vi kan väl säga som så.... jag kommer inte lira någon annanstans än hos svenska spel i alla fall om det skulle bli verklighet. Fan va skönt att ha ryggen fri.

 

Om han menar allvar eller ej vet jag inte, men jag håller nog med. Skönt att kunna spela på "hemmaplan". För vid ett ev avslöjande om felaktigheter känns det tryggare att bara ta kärran och åka in till Sundbyberg för att ta ett "kvartsamtal" med bossen än bege sig till Costa Rica o.d. :-P

 

EDIT: apropå SS, hur stort infytande tror ni pokerforum.nu har?

Tror ni de läser vad som skivs om dem? :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om han menar allvar eller ej vet jag inte, men jag håller nog med. Skönt att kunna spela på "hemmaplan". För vid ett ev avslöjande om felaktigheter känns det tryggare att bara ta kärran och åka in till Sundbyberg för att ta ett "kvartsamtal" med bossen än bege sig till Costa Rica o.d. :-P

Jag skulle nog ändå inte knäcka några knäskålar så för min del spelar det där inte någon roll. Men garanterat vita, skattefria pengar låter så sjukt bra att jag nästan kommer i byxorna.

 

EDIT: apropå SS, hur stort infytande tror ni pokerforum.nu har?

Tror ni de läser vad som skivs om dem? :-)

Jag skulle bli rejält förvånad om de gjorde det i någon officiell kapacitet regelbundet. Om de har några pokeranalytiker så borde de väl åtminstone stött på sidan någon gång eftersom jag gissar att det bör vara rätt svårt att undvika oss när man letar efter svensk poker på nätet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johan Hjort skrev:

Jag skulle bli rejält förvånad om de gjorde det i någon officiell kapacitet regelbundet. Om de har några pokeranalytiker så borde de väl åtminstone stött på sidan någon gång eftersom jag gissar att det bör vara rätt svårt att undvika oss när man letar efter svensk poker på nätet.

 

Å andra sidan när jag var på pokeravd. inne på CC satt en "tjäff" (cheff, scheff? :-)) framför datorn vid podiet in mot väggen. Med några rackabajsare innanför västen tåga jag fram och fråga vad hon kika på.

Hon: "-jobbsaker"

Jag: "-jag tror du bluffar.." 8-)

Hon: "..."

Jag: "SYYYN!!" (och slänger in huvudet framför skärmen)

 

Mindre populärt men nog såg det ut som en sida likt denna de få sekunder jag han se :D.

Hade iofs nån promille i kroppen (knoppen?) så jag kan iofs sett fel..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Nu är det närmare än någonsin!

 

"Vi ansöker hos Finansdepartementet om koncession på poker. Vi gör det därför att pokern växer väldigt mycket på nätet och vi vill gärna vara med på den sidan som nu domineras av utländska bolag".

Det bekräftar Svenska Spels presschef Tommy Wahlgren

för Nyhetsbyrån Direkt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det närmare än någonsin!

 

"Vi ansöker hos Finansdepartementet om koncession på poker. Vi gör det därför att pokern växer väldigt mycket på nätet och vi vill gärna vara med på den sidan som nu domineras av utländska bolag".

Det bekräftar Svenska Spels presschef Tommy Wahlgren

för Nyhetsbyrån Direkt

 

Nice!

 

Får hoppas att det inte bara blir videopoker då... =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så otroligt skeptisk till detta, kan se det framför mig nu.

 

"Varje fredag så kryddar vi prispotten med extra fina priser"

 

"2500kr Garanterad prispott, utfrysningsturnering Texas Hold'em"

"Inköp: 1000kr+500kr"

 

Cashgame: "Vi på Svenska Spel tar en rake på 2.5% av totala potten, men förbehåller oss rätten att ändra detta till en maxprocent av 25%"

 

"Alla utbetalningar kräver en liten administrativ avgift på 120kr"

 

"Samt om du tar ut belopp högre än 10.000kr/mån så kommer du att beskattas som höginkomsttagare pga att poker anses vara en bisyssla till ditt vanliga jobb och fortfarande klassas som ett spel av ren tur"

 

"Om du har några invändningar till detta så är du välkommen att ringa vår support som alltid finns tillgänglig mellan 08.00-08.30 Tisdagar udda veckor"

 

 

 

Nej tack, jag fortsätter gärna som det är och skulle det behövas så drar jag till Costa Rica för att få mina pengar.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som någon tidigare sagt.... är man negativt inställd till Svenska Spel är det ju bara att låta bli att spela på deras sida.

 

Jag tror det bara är positivt att de startar upp. Det kan mycket väl locka till sig fler spelare här i Sverige, spelare som kanske nu spelar annat på deras sida.

 

Om Svenska Spel menar allvar med att ge sig in i leken måste de självklart konkurrera med övriga sajter. Detta innebär att de inte kan ha en rake på 25%.... de lär inte överleva länge då.

 

Jag ser med spänning fram emot att se vad det blir av det hela. Om jag sen kommer spela på deras sajt är en helt annan fråga.... det får framtiden utvisa. Men kul att det händer saker på den SVENSKA spelmarknaden också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem har sagt att de inte köper in sig i ett av nätverken som redan finns? ;)

Läste att folk bekymrade sig över om de skulle starta egen sida med egna regler osv, men är det ingen som har tänkt tanken att de tar ett skin från en existerande site?

 

Det får vi verkligen hoppas att dom inte gör. Jag ser verkligen fram emot att spela på en origgad site.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Baller: menar du att om vinstutbetalningsprocenten är låg så är det "uppgjort" Dumt. Det handlar ju bara om att de har räknat ut att vi vill behålla si eller så mycket. Sen kan man ju tycka att det är för dålig procent (tycker jag iaf), men så är det ju ett statligt företag som inte haft nån konkurrens innan.

 

mvh

Antfarmer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tillåt mig grusa alla förhoppningar om schyssta spelregler hos SS-poker.

 

Läste igår att de tänker begränsa tiden för varje spelare vid pokerborden. Du kommer alltså få spela ett max antal timmar/dygn. Typ.

Dessutom kommer de sätta stopp för en när man vunnit en viss summa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...