Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

** Game ID 750100689 starting - 2006-04-08 05:04:06

** Lord Of The Rings [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money

- OrionPax sitting in seat 1 with $49.50

- Becky10800 sitting in seat 2 with $18.95

- J_Bore sitting in seat 3 with $50.70

- RevrndSmooth sitting in seat 4 with $0.00 [sitting out]

- simsim70 sitting in seat 5 with $43.58 [Dealer]

- MissMuffet sitting in seat 6 with $51.80

- oldeod363 sitting in seat 7 with $32.05 [sitting out]

- ir1337 sitting in seat 8 with $39.50

- omfg sitting in seat 9 with $77.95

- Scott42xx sitting in seat 10 with $76.05

MissMuffet posted the small blind - $0.25

ir1337 posted the big blind - $0.50

** Dealing card to omfg: Ace of Clubs, Ace of Hearts

omfg raised - $2.00

Scott42xx folded

OrionPax folded

Becky10800 called - $2.00

J_Bore folded

simsim70 folded

MissMuffet folded

ir1337 folded

** Dealing the flop: Jack of Diamonds, 9 of Spades, Jack of Clubs

omfg bet - $3.00

Becky10800 called - $3.00

** Dealing the turn: 4 of Hearts

omfg bet - $3.00

Becky10800 raised - $6.00

omfg called - $6.00

** Dealing the river: 9 of Clubs

omfg checked

Becky10800 went all-in - $7.95

-Vad gör jag nu o va det rätt o calla turn?

Postad

Själv skulle jag ställt in efter att han reraisat på turn. Jag brukar tänka som så att om jag ändå kommer syna en allin på river, varför inte gå allin direkt.

Sen tycker jag pottoddsen är alldeles för bra för att folda när han går allin på river. Chansen är stor att du är slagen, men det finns för många händer som berättigar hans spel och som du slår, för att folda.

Det handlar lite om image också. Om du visar att du lätt ger upp stora potter på turn och river vid minsta mothugg. Då kommer vissa spelare uppmärksamma detta, och bluffa ut dig i framtida händer med stora läskiga höjningar på river.

Postad

Bet på 3 på turn är för svagt. Betta potsize 9-10 för att sätta press på Fi. Reraisar han så går han säkert all in och du synar pga goda potodds.

Han vet med din potsize raise på turn att du är potcomitted och inte lägger din hand på några villkor, vilket gör att hans bluffbenägenhet minskar. Såsom du har spelat är det svårt att sätta fi på en hand på turn i o m att han kan ha uppfattat din svaga raise på turn som tecken på svaghet och försöker fullfölja sin raise på river genom all in. Eller så sitter han på J alt. 9, men det hade varit lättare om du satsat mer på turn.

Postad

Jag kommer nog att fälla dagens tråkigaste kommentar och ber om ursäkt redan nu.

Visst kan man alltid betta pott i alla lägen men det ä ju inte tändstickor man spelar om.
Jag misstänker att du spelar på för hög nivå om du resonerar så. Är du rädd för att förlora kommer du få svårt att vinna.
Postad
Visst kan man alltid betta pott i alla lägen men det ä ju inte tändstickor man spelar om.

Det är just därför du riskerar att förlora potten.

Phil Ivey sa: När man börjar tänka efter att 'nu satsar jag en bil, eller handpenningen på ett hus' så är det dags att sluta spela på den nivån för annars kommer man att sluta som förlorare.

Sen ska man inte alltid betta pot, men i det här fallet tycker jag att du ska skydda din hand.