Gå till innehåll

Från Magic till Poker?


dlinder

Recommended Posts

Nån mer än jag här på forumet som gjort switchen? Jag vet ett gäng sjukt duktiga svenska pokerspelare som förut var Magic-spelare (ett "samlarkortspel": http://www.wizards.com/default.asp?x=mtgcom/tournamentcenter).

 

Har fått för mej att släktskapet är rätt utbrett, ungefär som Backgammon-Poker. David Williams (och John Murphy) var Magicspelare. Svensken som kom nia i WSOP var Magicspelare också tex, men knappast på proffsnivå.

 

Nån som vågar ge sej till känna här? Själv erkänner jag villigt att jag spelat till och från i ca tio år... knappast samma pengar som i poker, men men ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade precis en diskussion om det här med en amerikansk vän , faktum var att han och tre av hans kompisar spelade det där Magic spelet stenhårt på turneringar mm, och all de tre är online poker pros nu. Kanske ligger det något I det :P Jag spelade aldrig Magic, vet knappt vad det är, men o andra sidan så suger jag på online poker så Magic kanske vart smart att spela!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...