Gå till innehåll

Vanebildande litet spel


Ving

Recommended Posts

Ok, det förklarar varför jag inte kommer längre än till drygt 21 sekunder hur mycket jag än försöker. Får leta upp ett gammalt modem kanske och slå rekord! :)

 

Dock så tankas ju JAVA-applikationen ner Fullständigt även om du har modem (dock så tar det lite längre tid) och påverkar på så viss inte snabbheten i spelet.

 

Det du ska göra är att köpa en 486:a (Det vi i Branschen kallar Super-Escapa!) eller ännu bättre en 386:a (Som vi i Branschen kallar UltraSuper-Escapa!) sen så kommer du fixa Escapa-klonken i säkerligen 3 minuter innan Tilt!

 

MVH

//KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att överleva riktigt länge så måste man plugga in exakt hur klossarna rör sig och att hitta säkra ställe för min fyrkant. Mitt rekord (utan fusk, jag snabb uppkoppling och snabb dator) är 25,281. 23 sek är en barnlek bara jag undviker slarvmissar. Jag vet exakt hur jag ska röra mig fram till ca 23 sek då det blir riktigt svårt med hastigheten och att klossarna just vid 23 sek sammarbetar otäckt.

 

Någon som vet någon stöd-organisation för folk som är beroende av Escapa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, det förklarar varför jag inte kommer längre än till drygt 21 sekunder hur mycket jag än försöker. Får leta upp ett gammalt modem kanske och slå rekord! :)

 

Dock så tankas ju JAVA-applikationen ner Fullständigt även om du har modem (dock så tar det lite längre tid) och påverkar på så viss inte snabbheten i spelet.

 

Det du ska göra är att köpa en 486:a (Det vi i Branschen kallar Super-Escapa!) eller ännu bättre en 386:a (Som vi i Branschen kallar UltraSuper-Escapa!) sen så kommer du fixa Escapa-klonken i säkerligen 3 minuter innan Tilt!

 

MVH

//KF

 

Tror du man kan få igång Escape på min gamla Commodore64? Jag saknar tyvärr diskettstationen då den var ett dyrt tillbehör så i så fall måste man kunna använda bandstationen och köra "press play on tape"... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...