Gå till innehåll

Phil Ivey klipp?


Constantinos

Recommended Posts

Jag söker ett klipp där Phil Ivey är HU mot en annan kille i någon stor turnering har jag för mig. Han har någon skräphand som Q7 och raisar preflop där FI synar med typ 56.

 

Floppen kommer något i stil med JJ8 där Ivey bettar hårt och FI re-raisar. Ivey tänker en stund och re-raisar tillbaka och FI re-raisar igen! Ivey tänker en stund och re-raisar för tredje gången med ingenting och FI foldar.

 

Skulle bli tacksam om något vet vilket klipp jag menar och kan tillhandahålla mig med det.

 

Tack på förhand! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle gärna vilja höra Iveys resonemang där... Måste haft monsterread på killen.

Han tyckte att killen spelade som om han antingen var helt tom eller hade jättestål, eftersom det låg så mycket i potten så hade han pottodds att satsa på att han var helt tom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sant iofs.

Verkligen inte, det är för att båda inblandade händerna är så svaga som degen åker in. Om Jackson haft en sjua hade han inte alls kunnat spela så aggressivt utan istället försökt få värde från bluffar eller lite sämre händer.

 

Hmm.. Jag känner inte till Jacksons spel alls men är inte spelet han gör jävligt genomskinligt om din teori är korrekt här? Jag tänker att han kan ju ha sjuan och spela som om han var tom just för att få action av en svagare hand? Eller är jag helt ute och cyklar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm.. Jag känner inte till Jacksons spel alls men är inte spelet han gör jävligt genomskinligt om din teori är korrekt här?

Nix, betsekvensen han gjorde betyder antingen jättestål eller jättetom, om han då blandar in mellanstarka händer så tjänar han helt enkelt inte särskilt mycket på större delen av Iveys vik eftersom de oftast består av sämre händer. Även om Ivey är aggressiv så kan han knappast räkna med att rutinmässigt få stacka honom med 7x på en JJ7-bräda.

 

Om han däremot gör spelet med 65 så är nästan 100% av viken bättre händer. Strikt sett är det ett väldigt exploaterbart spel ändå (bluffa utan outs är i stort sett aldrig en bra idé), men han får ju rejält med cred för hjärta och eventuellt read.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sant iofs.

Verkligen inte, det är för att båda inblandade händerna är så svaga som degen åker in. Om Jackson haft en sjua hade han inte alls kunnat spela så aggressivt utan istället försökt få värde från bluffar eller lite sämre händer.

 

Hmm.. Jag känner inte till Jacksons spel alls men är inte spelet han gör jävligt genomskinligt om din teori är korrekt här? Jag tänker att han kan ju ha sjuan och spela som om han var tom just för att få action av en svagare hand? Eller är jag helt ute och cyklar?

 

Ivey kommer inte bluffa som han gör här speciellt ofta, det är ju inget standard spel direkt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm.. Jag känner inte till Jacksons spel alls men är inte spelet han gör jävligt genomskinligt om din teori är korrekt här?

Nix, betsekvensen han gjorde betyder antingen jättestål eller jättetom, om han då blandar in mellanstarka händer så tjänar han helt enkelt inte särskilt mycket på större delen av Iveys vik eftersom de oftast består av sämre händer. Även om Ivey är aggressiv så kan han knappast räkna med att rutinmässigt få stacka honom med 7x på en JJ7-bräda.

 

Nej men ponera att han hade sjuan och spelade exakt som han gjorde. Då har han fått Ivey att tro att han antingen är jättetom eller har tungt stål, och ger Ivey odds att trycka på med en ytterst marginell hand. Vore inte det ett bra spel? Känns som att man inte med all säkerhet kan fastslå någonting baserat på en betsekvens när det rör sig om såhär bra spelare..

 

Är jag fortfarande helt fel ute?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ivey ska ju ha sagt under en tillställning senare på kvällen att han var 100% säker på att Jackson var tom. Jackson och flertalet andra spelare satt runt bordet och diskuterade och alla brast ut i skratt när de två spelarna avslöjade sina händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sant iofs.

Verkligen inte, det är för att båda inblandade händerna är så svaga som degen åker in. Om Jackson haft en sjua hade han inte alls kunnat spela så aggressivt utan istället försökt få värde från bluffar eller lite sämre händer.

 

Vilken hand sämre än sjuan ska Jackson få värde av genom att slowplaya? Jag tycker det vore väldigt underligt spel av honom att inte försöka få in degen på floppen ur position och med ett så lågt par som sjuor. Menar du alltså att han skulle check-calla floppen med en sjua? Förutom att större delen av leken är scarecards så tror jag inte det är bästa sättet att få in pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...