mbman Postad 16 November , 2004 Rapport Postad 16 November , 2004 Jag är så nyfiken på hur ni bra turneringsspelare spelar i början av en turnering, innan man har mycket chips? Tycker det är kul att se WSOP och så för att se hur spelarna spelar, men inbillar mig att man måste ta en hel del chanser vid ett finalbord för att ha en chans att vinna. Men hur spelar man i början för att bygga upp sin stack? Någon som vet någon avsnitt där man får se spelet precis i början av en turnering? Eller kanske någon annan som har bra tips på hur tight/loose man ska spela då? Det jag är intresserad av är TH NL... Citera
Hickmott Postad 16 November , 2004 Rapport Postad 16 November , 2004 Eller kanske någon annan som har bra tips på hur tight/loose man ska spela då? Det jag är intresserad av är TH NL... Tight, tightare, början av en turnering. M.a.o. snortight. Att ha en sån image när mörkarna börjar bli höga (alltså värda att sno) är värt ett otal småpotter du kan sno i början. //Hickmott Citera
psychologically loose Postad 16 November , 2004 Rapport Postad 16 November , 2004 Förespråkar du samma teknik i freerolls eller billiga turneringar med sämre spelare? Där spelar ens image inte lika stor roll eftersom man ofta inte "har någon". Här tycker jag snarare att man kan spela ganska löst (med draghänder)... eller? När blindsen blir högre spelar jag mer tight/agressive för att skydda mina chips. Bluffar blir vanligare... Citera
Hickmott Postad 16 November , 2004 Rapport Postad 16 November , 2004 Förespråkar du samma teknik i freerolls eller billiga turneringar med sämre spelare? Där spelar ens image inte lika stor roll eftersom man ofta inte "har någon". Här tycker jag snarare att man kan spela ganska löst (med draghänder)... eller? När blindsen blir högre spelar jag mer tight/agressive för att skydda mina chips. Bluffar blir vanligare... Freerolls är en helt annan femma, eftersom spelarna är så satans dåliga/galna. Att däremot gå mot tightare spel när mörkarna växer går väl emot all rim och reson? //Hickmott Citera
psychologically loose Postad 16 November , 2004 Rapport Postad 16 November , 2004 Förespråkar du samma teknik i freerolls eller billiga turneringar med sämre spelare? Där spelar ens image inte lika stor roll eftersom man ofta inte "har någon". Här tycker jag snarare att man kan spela ganska löst (med draghänder)... eller? När blindsen blir högre spelar jag mer tight/agressive för att skydda mina chips. Bluffar blir vanligare... Freerolls är en helt annan femma, eftersom spelarna är så satans dåliga/galna. Att däremot gå mot tightare spel när mörkarna växer går väl emot all rim och reson? //Hickmott Nej? Eller rättare sagt.. jag spelar kanske fler starthänder men om jag jämför med snittet (hur många % starthänder mina motståndare spelar) spelar jag tightare i slutet av en turnering än i början. Ju längre tid det går i turneringen... desto mer går jag mot all-in/fold. Citera
Micke_E Postad 16 November , 2004 Rapport Postad 16 November , 2004 Freerolls känns som en helt annan kategori än vanliga turneringar, om jag spelar någon sån så går jag ofta allin en eller två gånger första varvet, vinner man potterna så har man en rejäl stack och en bra start på turneringen. Det sättet att spela har väll kanske inte maximal EV men det gör iaf att jag oftare placerar mig i pengarna eller åker ut tidigt (och alltså slipper sitta och spela länge utan någon utdelning). I vanliga turneringar så finns det ju sällan någon anledning till att riskera sin stack i början med annat än riktigt bra händer. Citera
Recommended Posts