Kricka Postad 3 April , 2006 Rapport Postad 3 April , 2006 Players: wman1 (EUR 403,40 in seat 1) makaveliC (EUR 72,00 in seat 2) B0BSuneson (EUR 727,14 in seat 3) napalm (EUR 381,85 in seat 5) MP1 (EUR 193,88 in seat 6) Dealer: MP1 Small Blind: wman1 (2,00) Big Blind: makaveliC (4,00) B0BSuneson was dealt: 6d - 5d B0BSuneson Raise (14,00) napalm Call (14,00) MP1 Fold wman1 Raise (55,00) makaveliC Fold B0BSuneson Call (43,00) napalm Call (43,00) Flop 7s - Qd - Js wman1 Bet (100,00) B0BSuneson Raise (250,00) napalm All-In (324,85) wman1 Fold B0BSuneson Fold napalm Payback (74,85) napalm didn't show hand napalm wins: EUR 773,00 Rake: EUR 2,00 Okej, synen preflop är väl ingen drömsyn. Men å andra sidan har vi hyfsade stackar och dessutom finns en viss bluffpotential när man synar 43€ preflop.. Har riktigt tight image på bordet.. Tänkte att napalm måste ha ett monster för att syna så honom var jag inte så rädd för.. Nu lyckades jag ju bluffa bort wman1 men kom ju i en ganska löjlig situation. Frågan är ju om det är värt att syna mot RR här. Tänkbart är ju även drag där min 5 eller 6 kan leva med det verkar ju långsynt. Jaja, kommentera gärna.. Citera
Pokershark Postad 3 April , 2006 Rapport Postad 3 April , 2006 Förstår ärligt talat inte vad du håller på med i den här handen. Nej du kan inte syna... Citera
Mikey Postad 3 April , 2006 Rapport Postad 3 April , 2006 Satte dig ju givetvis i en dålig sits och det var inte alls särskilt fint spelat före floppen. På floppen måste du lägga dig. Finns ingen som helst anledning att tro att dina kort är levande, och även väldigt optimistiskt (och felaktigt) att dra mot RR. För övrigt skulle du effektivt förstöra din image du talade om. Det är mycket möjligt att napalm kan sitta med en hand som AKs och även då är du grov underdog. Det som är helt säkert är att han har dig dominerad och det är bara att ge bort pengar om du synar här! Om vi bortser från pre-flop spelet så ska du ju bara lägga din hand där på floppen mot första bettet. Ha det! Citera
Supertequila Postad 3 April , 2006 Rapport Postad 3 April , 2006 oavsett spelet tidigare i handen så har du inte potodds för att syna. Jag räknar med att du behöver runner runner stege lr flush för att ha en chans till vinst. Citera
Mr_Lie Postad 3 April , 2006 Rapport Postad 3 April , 2006 Jag tycker spelet påminner om ett funmoney-bord.... Citera
hazeelnut Postad 3 April , 2006 Rapport Postad 3 April , 2006 Jag kräktes faktiskt lite när jag läste denna HH. Men om jag ska försöka bortse från spelet fram till beslutet i fråga så ser det ut som en syn även om det är marginellt. Du behöver 9% equity mot hans HD och worst case scenariot är 7.3% om hans HD bara består av set. Rimligare är att den innehåller lite drag också och då kommer du nog upp i 10-11% skulle jag gissa. Citera
jaroiten Postad 3 April , 2006 Rapport Postad 3 April , 2006 Såg dig (B0BSuneson) senast igår på ett 0.25/0.50 bord. Var detta en skottning för halva rullen? För övrigt så är "riktiga" HT-Bob numera slaktad av Tjecken.. Citera
Kricka Postad 3 April , 2006 Författare Rapport Postad 3 April , 2006 Såg dig (B0BSuneson) senast igår på ett 0.25/0.50 bord. Var detta en skottning för halva rullen? För övrigt så är "riktiga" HT-Bob numera slaktad av Tjecken.. Jag har inte spelat 0.25-50 på flera år. Kanske var jag inne en halv sekund för att se min BR då jag inte orkar logga in i cashiern varje gång.. Satte dig ju givetvis i en dålig sits och det var inte alls särskilt fint spelat före floppen. På floppen måste du lägga dig. Finns ingen som helst anledning att tro att dina kort är levande, och heller väldigt optimistiskt (och felaktigt) att dra mot RR. Alltså jag vet ju att min kort passar helt otroligt dåligt med floppen. Men jag sätter honom på AA eller möjligtvis KK och hur skulle du spela de händerna i den situationen? Vänd lite på HH och säg att wman höjer 14, jag slår om till 50. Två synar och jag bettar ut 100 på den floppen. Där får jag omslag till 250. Vad skulle du då göra med AA eller KK på Q-J-7 brädan? Vad skulle du sätta mig på, knappas 56 va? Han jag bluffade la sig ju faktiskt, dock var det ju en missräkning att Napalm träffade så hårt som han troligtvis gjorde.. Frågan var mer om det var värt att gå på RR i 840 potten när jag bara behöver lägga in 70 till. Och i nuläget ångrar jag att jag inte synade. Hade varit kul att se vad han hade också, gissar på 77 eller drag.. Citera
Recommended Posts