Safran Postad 3 April , 2006 Rapport Postad 3 April , 2006 Hej, sett att det varit lite prat om att det förekommer robotar. Jag har varit tveksam, men inte sen igår då jag gick in på ett pot/limit 25 bord med 4-5 spelare varav roboten som hade 150 dollar. Han hade så tydligt hur han spelade vissa händer. Bara Fold eller Höjde med de bästa händerna. Reraisade med höga par. betta 0.25 om han inte träffa floppen, och bettade Potten på varje gata om han träffat toppar eller hade överpar, eller bättre. Jag hade 15 dollar där och efter 15 minuter var vi två heads up så de andra lämnade bordet. Förstår att de är jobbiga att möta vid stora bord. Speciellt tror många att han bluffar, och fiskar med draghänder förlorar stora pengar, eftersom boten snabbt satsar ca. 35 dollar vid turn om han har toppar ,som potten kan vara uppe i då. I alla fall så tog det inte lång tid att knäcka den heads up. Jag höjde poten pre flop före varje hand. Eftersom boten bara spelar ett fåtal händer ämnat för ett fullt tio bord så foldade han 90 % preflop. Vilken spelare gör det heads up pot limit:) När han raisade gick jag ändå med , då det inte kostar så mkt att se floppen. Samma mönster igen: Träffade han eller hade överpar eller bättre så tokbettade han på varje gata. Jag la mig alltid efter floppen när han satte igång, och väntade tills de gånger då man sätter en triss och han träffar sitt top par. eller två par. Dvs när jag fick händer som jag matematiskt inte får så lätt så låg han mycket risigt till. Efter några hundra händer så hade jag över 120 dollar och han hade inte mycket kvar, då kom det in några spelare och försörde. Var finns det fler robotar. Ring mig så spelar vi heads upp:=) Citera
dlinder Postad 3 April , 2006 Rapport Postad 3 April , 2006 Mitt tips är att det var en fisk av kött och blod du mötte. Citera
Safran Postad 3 April , 2006 Författare Rapport Postad 3 April , 2006 Jag har möt många med för tighta matematiska spelstilar, men det här var inte någon människa. Det var så matematiskt exakt hur han spelade sina händer giv efter giv. Jag kunde vinna mellan 25-30 händer preflop i rad, genom att höja till 0.50, och boten hade BB på 0.25 och foldade alltid om han inte hade Ax eller höga par. Synd att man inte kunde spela in sina sessioner, då hade ni alla varit övertygade. Han var så matematisk konsekvent så att efter ett tag var det som att jag såg hans kort. Jag visste exakt vad han hade, och då menar jag exakt. Inte svårt å spela då. Citera
anegym Postad 3 April , 2006 Rapport Postad 3 April , 2006 Mitt tips är att det var en fisk av kött och blod du mötte. Du tror inte det finns robotar på nätet eller? Citera
Maple Postad 3 April , 2006 Rapport Postad 3 April , 2006 Jag har möt många med för tighta matematiska spelstilar, men det här var inte någon människa. Det var så matematiskt exakt hur han spelade sina händer giv efter giv. Jag kunde vinna mellan 25-30 händer preflop i rad, genom att höja till 0.50, och boten hade BB på 0.25 och foldade alltid om han inte hade Ax eller höga par. Synd att man inte kunde spela in sina sessioner, då hade ni alla varit övertygade. Han var så matematisk konsekvent så att efter ett tag var det som att jag såg hans kort. Jag visste exakt vad han hade, och då menar jag exakt. Inte svårt å spela då. Så, bara för att en spelare är alldeles för tight, förutsägbar och aldrig bluffar så måste det vara en bot? Det kan mycket väl vara en vinnande spel på låga nivåer mot många motspelare. Det är väl knappast helt ovanligt att folk spelar mekaniskt och är helt urusla på heads-up-spel och inkapabla att anpassa sitt spel efter motspelaren och situationen. Intressant att du hänvisar till "boten" som han också. Tydligen så måste en spelare vara en bot om spelaren spelar konsekvent på samma sätt. Se tråden som apelsinjuice skapade häromdagen. Citera
rosen Postad 3 April , 2006 Rapport Postad 3 April , 2006 har oxå mött en bot en gång. kunde inte vinna trots att det var en synbot. betade aldrig o synade oftast upp till 75% pottbet (även utan träff ibland). betade inte ens nötter på river. gick all in en gång med 250 i 50 pott, kom inte ihåg brädan, men kan ha varit 4tal el färgstege. spelade alla händer för en limp preflop. ni fattar vilken dröm va, men det gick inte o vinna. satt i kanske 2.5 timmar o försökte nöta ner den men toppar mot 2par, AA mot runner lilla stegen osv. kan ni förstå min frustration när jag fick bestämma hur stor varje pott skulle vara (fick beta upp den lite så den skulle syna på river i en större pott) o ändå inte kunde vinna. tror det vart 100d max o aldrig varit så tiltat. spelade inte dumt, beta bara på händer som ska vara 60-70% mot i stort sett random hand, men det gick inte. skulle sparat en del HHs men om det inte var en bot måste det varit ngn riktigt jävla hjärndöd callingstation som inte kunde spelet o bara tryckte på knappar. surt o lämna honom med 200d, men raken hade käkat friskt o det var inte friskt. gärna HU mot en dålig bot, men inte när motriggen e på. det tär för mkt på psyket Citera
serenity Postad 4 April , 2006 Rapport Postad 4 April , 2006 Synd att man inte kunde spela in sina sessioner, då hade ni alla varit övertygade. Hand history? Det är inte så att jag inte tror dig - visst låter det skumt men det är helt klart möjligt, speciellt om han spelade som du säger med 0.50 preflop osv. Citera
Morbo Postad 4 April , 2006 Rapport Postad 4 April , 2006 Jag tror knappast att det finns program som är programmerade för pot limit Citera
Recommended Posts