Gå till innehåll

Hur ställer man in PT för att importera HHs?

Recommended Posts

Postad

B2Bs HH som sparas på disk är inte kompatibelt med PT. B2B har avsiktligt eller oavsikligt utelämnat all vital information i HH.

Se "studier-> allt om PT->sista sidan" om du vill veta mer.

Postad
B2Bs HH som sparas på disk är inte kompatibelt med PT. B2B har avsiktligt eller oavsikligt utelämnat all vital information i HH.

Se "studier-> allt om PT->sista sidan" om du vill veta mer.

Ok... läste igenom de där. Och som jag förstår det hela så går de inte att impotera HH från B2B. Stämmer detta? Men sedan så stod det så här "...dock går det att använda Billnets applikation som hämtar händer från cashiern...". Nu känner jag mig lite som en novis, men va fan är Billnets applikationer..?

Så med andra ord så har problemet inte löst sig... Är det ingen på forumet som har lyckats att använda PT med B2B? Om det finns någon som har lyckats med detta kan ni då skriva en liten algoritm om hur man går till väga...

Postad

Nej, det går inte att använda PT till de HH som laddas ner av klienten. Det gick att göra men B2B ändrade som sagt HH och uteslöt vital information.

Däremot går det att använda de HH som finns att hämta på hemsidan under "cashier", de inehåller nämligen korrekt info. Detta utnyttjas av bills applikation som automatiskt läser av HH från sidan och sparar dessa lokalt på disk.

Det finns en tråd i "studier" om bills program som kostar 10€ att registrera. Det är en del bök men det är enda sättet.

1, starta IE och logga in under fliken handhistorik på skinets hemsida.

2, starta HHGetter (bills applikation) som nu sparar HH på disk.

3, importera därifrån till PT.

Det är ungefär så mycket jag orkar förklara, för mer info, sök reda på tråden om HHGetter.