Gå till innehåll

NL - Spel från SB


back

Recommended Posts

Tittade på lite statistik från PokerOffice idag och såg att jag låg rejält minus på spel från SB.

 

I en ohöjd pott, med vilka händer synar ni från SB generellt sett?

 

Beror på motstånd och om det är fullbord eller inte.

 

På 6-max NL på nätet synar jag med i praktiken alla händer. Live är det oerhört sällan jag passar för en halv blind till om inte risken för raise från BB är stor. Om det är bra eller inte vet jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tittade på lite statistik från PokerOffice idag och såg att jag låg rejält minus på spel från SB.

 

I en ohöjd pott, med vilka händer synar ni från SB generellt sett?

 

Beror på motstånd och om det är fullbord eller inte.

 

På 6-max NL på nätet synar jag med i praktiken alla händer. Live är det oerhört sällan jag passar för en halv blind till om inte risken för raise från BB är stor. Om det är bra eller inte vet jag inte.

 

Det är SH NL 100 jag spelar. Så det är alltså normalt att syna med i princip allt? För det är precis det jag brukar.

 

Men det känns ju ganska hopplöst att syna med massa 10 2, J 2, Q 2, 10 3 osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lilla mörken är den position jag spelar så få händer så möjligt. Limpar och kallsynar som regel bara med par. Vill jag spela så blir det reraise för att ta kommando och för jag inte vill spela usla händer i sämsta position. Finns helt enkelt inte så många lägen man kan limpa med random crap i sämsta postion och ta motståndarens stack i NL, enligt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ligger ni + eller - i Small Blind när ni tittar på: "diff w/o blind"? Skriv gärna också om ni är av skolan att spela många händer ur SB, eller knappt spelar nåt alls. Får gärna också skriva er netto bb/hand från SB och BB också!

 

Ha det! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rent pottodds mässigt är det ett misstag att inte syna med alla händer i sb. Även om alla foldat. Det kostar 1 att syna en pott på 3, även 72o är värt en syn med de oddsen.

 

Med tanke på den dåliga positionen brukar jag dock folda de absolut sämsta händerna, typ 74o T2o mm

 

Om bb spelar LAG och ofta höjer då alla limpat innan, då foldar jag händer som T5o mm.

 

Om bb är dålig på att försvara sin blind, höjer jag med 50% chans i sb om alla foldat.

 

TJ-cloutier påstår att det är större chans att en bra hand finns i blindsen vid ett fullt bord när alla foldat, än om bara två foldat vid ett 4 manna bord. Jag tycker han har lite fel, sannolikheten för en bra hand i blindsen påverkas väldigt lite av hur många som foldat innan.

 

Går plus i spelet mellan blindsen, mycket tack vare att jag lärt mig spela headsup. Hur mycket vet jag inte eftersom jag tappar koncentrationen då jag kör en massa stat program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...