Gå till innehåll

NLT - Folda set mot möjlig riverstege?


Recommended Posts

Det här är en hand jag stör mig på, då jag inte har en aning om min fold på slutet är sjukt weak, eller kanske var rätt? Kan inte bestämma mig, förhoppningsvis har ni några synpunkter. Jag är orolig för att jag på sista tiden börjat spela allt för fegt p.g.a. många bad beats. Ska posta en till HH senare till en ännu weakare fold jag gjorde.

 

Seat 8 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: spelare3 ( $98.50 )

Seat 2: spelare4 ( $129.52 )

Seat 3: spelare5 ( $64.54 )

Seat 7: spelare8 ( $153.92 ) read: loose aggressive

Seat 8: spelare9 ( $38.65 )

Seat 9: spelare1 ( $23 )

Seat 10: spelare2 ( $211.24 )

Seat 4: JAG ( $153.50 )

Seat 5: spelare6 ( $59 )

Seat 6: spelare7 ( $98.50 )

spelare1 posts small blind [$0.50].

spelare2 posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to JAG [ :9c::9d: ]

spelare3 folds.

spelare4 folds.

spelare5 folds.

JAG calls [$1].

spelare6 calls [$1].

spelare7 folds.

spelare8 raises [$3].

spelare9 calls [$3].

spelare1 folds.

spelare2 folds.

JAG calls [$2].

spelare6 calls [$2].

** Dealing Flop ** [:4c:, :Ts:, :9h: ]

JAG checks.

spelare6 checks.

spelare8 bets [$5].

Här kan han ha precis vad som helst, en ren bluff är inte omöjligt.

spelare9 folds.

JAG calls [$5].

spelare6 calls [$5].

** Dealing Turn ** [ :5s: ]

JAG checks.

Jag tar en liten risk och hoppas att han fortsetter betandet.

spelare6 checks.

spelare8 bets [$10].

Tur, han fortsatte beta...

Knappast en bluff, antagligen top pair, någon form av drag eller bättre.

JAG raises [$30].

Inge mer slowspelande nu. Kanske borde ha dragit till med en lite större bet...

spelare6 folds.

spelare8 calls [$20].

Här sätter jag honom på ett stegdrag eller toppar/överpar. Skulle han haft ett set borde han ju rimligtvis slagit över istället för att calla.

** Dealing River ** [ :8d: ]

Usch... Inget kort jag ville se. Steker lite och bestämmer mig för att checka.

JAG checks.

spelare8 bets [$50].

Här kan jag bara dra slutsatsen att han har en stege, allt annat borde han rimligen checka med, utom kanske ett set, men då skulle han re-raisat mig tidigare i potten också... men eftersom han är loose aggressive känns det som att en syn här möjligen skulle vara att föredra. Vad skulle du göra? Mucka? Syna? Kanske all-in?

JAG folds.

spelare8 does not show cards.

spelare8 wins $135.50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det här får mig att må illa...

 

det finns inte en chans att jag lägger denna handen om inte följande faktorer förverkligas: en stor rysk man står med en pistol mot mitt huvud, min högerhand är avhuggen och min skärm är sprängd

 

sen att du spelar handen fruktansvärt dåligt rakt i genom gör inte saken bättre...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för era svar. Som jag befarade spelade jag handen allt för vekt. Bra att ha fått det bekräftat! Har den senaste veckan sjukt ofta hamnat i situationer där jag har andranötterna mot nötterna och det har påverkat mitt spel dåligt. Ska försöka få in i min skalle att jag inte kan gå och misstänka att folk sitter på bättre händer än mig hela tiden bara för att jag haft oflyt senaste tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du måste syna spelaren var ju looseaggressive.

förlåt för min dåliga engelska :lol::lol::lol:

 

jag gillar att spela aggresivt och jag hade för det första höjt innan flopp.

 

betat ut efter en raise (standardspel, oavsett träff) det är svårt att checka denna bräda utan att fi skall ana oråd. för vad skulle du ha höjt med?

 

vill han vara med och spela så får han betala, blir du utdragen så var ju det tråkigt, men han skall betala ordentligt för alla gånger han missar.

 

sedan när du reraisar fi på turn och han callar, så säger det ju att han har någon form av hand, men vad kan han ha som du inte slår?

 

hade du raisat mer innan så hade potten varit större i detta läge, så då hade problemet inte funnits egentligen, du vinner en stor pott eller förlorar en stor.

 

som du spelade handen så finns inte folden. för vad skall han ha?

 

om han mot förmodan har TT eller stegdraget, betala och tänk att du raisar mer nästa gång.

 

min tanke, vad den nu är värd *ler*

 

/A :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej kompis!

Det här spelet får mig, som är en feg, tajt limitmes, att känna mig aggressiv.

 

Sedan tycker jag att du ska radera uttrycket "andranötterna" ur hjärnan.

Först kommer nötterna, sedan kommer ingenting. Det känns bara som en klen ursäkt för att du synat lite för ofta mot bättre händer.

Som den fisk jag är blev jag mycket bättre när jag lärde mig reraisa (ställa frågan) och lyssna på svaret.

Alltså måste du ställa frågan med större höjningar tidigare. Tex direkt på turn. Teoritisk, eftersom att han är lag, kan han ju även sitta med A2s eller A3s och ha även det fiskstegdraget öppet. Men jag håller med den som tippade på AT (typisk lagghand).

 

(är det inte underbart med allt facksnack i poker. Troligen därför 80 procent håller på. Det får en att känna sig smart)

 

"A set is a terrybly thing to waste" (Smiley)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...