Gå till innehåll

Problem med mjukvaran (?) förlorade en stor pott.


spyse

Recommended Posts

Jag satt å lirade på prima idag då den här handen utspelade sig. Jag tryckte på call men sedan hände inget, och min tid gick "You have 10 sec to respond"....."You have 5 sec to respond". Och sedan foldades jag!! Jag spelade samtidigt på ett annat bord och där så laggade det inte! Vad ska jag göra för att få tillbaka pengarna? Vad har jag för rättigheter?

 

** Game ID 739878494 starting - 2006-03-30 18:49:32

** Settle Down [Hold em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money

- TMB-Tuff sitting in seat 1 with $64.06

- spyse sitting in seat 2 with $97.77 [Dealer]

- lillkuk sitting in seat 4 with $57.50

- krustynails sitting in seat 5 with $50.99

- PCKM sitting in seat 6 with $49.50

lillkuk posted the small blind - $0.25

krustynails posted the big blind - $0.50

PCKM posted to play - $0.50

** Dealing card to spyse: King of Spades, King of Diamonds

PCKM checked

TMB-Tuff raised - $2.00

spyse raised - $5.00

lillkuk folded

krustynails folded

PCKM folded

TMB-Tuff called - $5.00

** Dealing the flop: Queen of Diamonds, 5 of Spades, Queen of Hearts

TMB-Tuff checked

spyse bet - $8.00

TMB-Tuff called - $8.00

** Dealing the turn: 5 of Clubs

TMB-Tuff checked

spyse bet - $15.00

TMB-Tuff went all-in - $51.06

spyse folded

TMB-Tuff shows: 8 of Hearts, 8 of Spades

TMB-Tuff wins $91.31 from the main pot

End of game 739878494

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag hittar i reglarna som är till min fördel är: (markerat med fet stil).

Slow Play

 

If you are connected to the system but are not responding when it is your turn, the following rules apply:

 

If you have not placed a bet in the hand, you have ten seconds to respond. Failing this, your hand automatically folds. If you have placed a bet in the hand, you have thirty seconds to respond. Failing this, your hand automatically folds or is considered all-in. For more information on all-in restrictions, see the section Disconnections. Note: Repeated instances of slow play may be grounds for a Player to be removed from the table. This decision is at the sole discretion of the House. There is a Sit Out option for Players who want to exit the table. Players must use this option to avoid the consequences.

 

 

 

Disconnections

 

If a Player is disconnected from the system during play, the following rules apply:

 

If a Player is disconnected during the play of a hand and have placed a bet, they have thirty seconds to reconnect. If they do not reconnect within thirty seconds, the following happens:

(jag disconnectades inte alltså gäller inget av följande under)

 

If the Player can check, their hand is automatically checked.

 

If the Player cannot check, but has All-In's available, their hand is considered All-In.

 

If the Player does not qualify to check their hand, or be considered All-In, their hand automatically folds.

 

All-In's are not allowed for disconnections in Pot-Limit and No-Limit games.

 

 

If there is an issue on the gaming server preventing the completion of a game, the game play for the current hand is cancelled. And the player balance for the table is returned to it's state at the start of the hand.

(Alltså borde jag få tillbaka pengarna jag lagt in i potten, även om jag själv anser att jag bore vunnit då jag klickade på call och det är det som således borde gälla! )

 

Note: There is a limit to the number of times that a Player can call all-in in a 24-hour period. When this limit is exceeded, the Player's hand folds and any money the Player has contributed to the pot is forfeited.

 

You must be aware of your all-in status. When you have reached the all-in limit, you must request that the limit be reset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tvivlar du kan bevisa att du inte timade ut utan att det var programvaran som krånglade :( Så tror du kan få det kärvt att få tillbaka några pengar.

 

(Sen är väl frågan om du skulle synat hans all in? :shock: )

 

Om jag trycker på call så är det solklart för mig att jag skulle synat. Att syna var självklart för mig pga read ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak jag hittade nu som alltså borde göra att jag har rätt till potten är följande:

 

All Actions Stand

 

You determine the action you want to perform in a game by clicking the appropriate Action button. Once you have selected an action, it is final. Ensure you select the correct action.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bad om att få ett inköp tillbaka tidigare då jag hade problem med prima. Dock hade dom underhållsarbete under denna period. Så det är ju inte riktigt samma situation som du befinner dig i, då det bara gällde ett bord?

 

Har du kontaktat prima? Vad säger dom?

 

//Myt4z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bad om att få ett inköp tillbaka tidigare då jag hade problem med prima. Dock hade dom underhållsarbete under denna period. Så det är ju inte riktigt samma situation som du befinner dig i, då det bara gällde ett bord?

 

Har du kontaktat prima? Vad säger dom?

 

//Myt4z

 

Har kontaktat prima och skickat in all info jag har i om fallet, men ännu inte fått svar. Fick du tillbaka pengarna? Vad var det för fel lite mer exakt du hade?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag råkade ut för en liknande situation på Expekt. Efter diverse mailande med supporten fick jag tillbaka det jag hade satsat plus den summan som jag skulle "calla".

Nu var det ingen stor summa, 10-15$, denna gången. Hade varit intressant att veta hur dom hade svarat om det hade varit några nollor till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tvivlar du kan bevisa att du inte timade ut utan att det var programvaran som krånglade :( Så tror du kan få det kärvt att få tillbaka några pengar.

 

(Sen är väl frågan om du skulle synat hans all in? :shock: )

 

Om jag trycker på call så är det solklart för mig att jag skulle synat. Att syna var självklart för mig pga read ;)

 

Det jag menar är hur ska du kunna bevisa att du tryckte på call-knappen?

 

Sen undrar jag hur man ständigt får den där magiska readen att syna ner då allt man slår är en bluff 10/10 gånger. Tycker man får vara nöjd om man lyckas ibland. Kanske lättare på 0.25/0.50..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bad om att få ett inköp tillbaka tidigare då jag hade problem med prima. Dock hade dom underhållsarbete under denna period. Så det är ju inte riktigt samma situation som du befinner dig i, då det bara gällde ett bord?

 

Har du kontaktat prima? Vad säger dom?

 

//Myt4z

 

Har kontaktat prima och skickat in all info jag har i om fallet, men ännu inte fått svar. Fick du tillbaka pengarna? Vad var det för fel lite mer exakt du hade?

 

Jag lirade en rounders sng. Det frös konstant under spelet. Ingen kunde göra ngt. Sen när det väl släppte, då fick jag korten felvända, alltså med baksidan uppåt. Samt att den autofoldade utan att ja kunde göra ngt.

Jag fick inköpet tillbaka, tog väl drygt en vecka.

 

//Myt4z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak jag hittade nu som alltså borde göra att jag har rätt till potten är följande:

 

All Actions Stand

 

You determine the action you want to perform in a game by clicking the appropriate Action button. Once you have selected an action, it is final. Ensure you select the correct action.

 

Nu griper du efter halmstrån, det är ju inte din situation som regeln handlar om. Tror det kan vara svårt att bevisa något från din sida, men lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det jag menar är hur ska du kunna bevisa att du tryckte på call-knappen?

Har oxå tänkt igenom det, men borde det inte loggas någonstans vad jag gör? Jag tryckte på call då borde min dator sända en "call-signal" till deras server, iof kom den fram försent men jag tryckte faktiskt på den. Eftersom pokernätverken vill ha koll på allt tror jag faktiskt att prima kan få fram att jag tryckte på call, om det inte finns på deras servrar så i min logger fil.

Sen undrar jag hur man ständigt får den där magiska readen att syna ner då allt man slår är en bluff 10/10 gånger. Tycker man får vara nöjd om man lyckas ibland. Kanske lättare på 0.25/0.50..

Hade han haft AQ hade han bettat eller c/r flopp, om han bestämmer sig för att slowspela handen så skulle han inte c/r all-in på turn heller.

 

Inte svårt att ha bra read du behöver bara vara bäst helt enkelt :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...