lappen Postad 30 Mars , 2006 Rapport Postad 30 Mars , 2006 Har inte suttit vid bordet länge men jag upplever att spelarna gärna synar pre-flop men släpper potten lätt om dom inte träffar bra. Så jag har köpt en del små potter med cb. Players: TJR1977 (EUR 4,66 in seat 1) JVRaeder (EUR 18,30 in seat 2) bengan61a (EUR 21,43 in seat 3) BigBuckz (EUR 26,10 in seat 4) HERO (EUR 21,12 in seat 5) kottarn (EUR 11,85 in seat 6) Dealer: TJR1977 Small Blind: JVRaeder (0,10) Big Blind: bengan61a (0,20) HERO was dealt: Qs - Kc Hyffsat hand men positionen är kanske inte den bästa men det är den bästa handen jag fått på länge så jag höjer BigBuckz Call (0,20) HERO Raise (0,70) kottarn Fold TJR1977 Fold JVRaeder Fold bengan61a Call (0,50) BigBuckz Call (0,50) Flop Ts - 7s - Ad Tre synar och det kanske inte var det bästa och floppen var inte så bra heller.Men jag har en liten chans på stegen bengan61a Bet (0,90) BigBuckz Fold Hero Call (0,90) Han slänger iväg ett bett så jag antar att han träffat med ett svagt ess.Annnars så skulle han ha reraisat mig preflop.Synen kanske är lite lös från min sida. Turn Ts - 7s - Ad - Js KLONG...stegen sitter men samtidigt så finns det chans för en färg ute nu bengan61a Bet (0,80) Hero Raise (3,00) bengan61a Call (2,20) Nu gör han en mes bet och jag tar det som svaghet och jag höjer.Får en instant syn så nu blir jag lite rädd att han sitte på AK och kungen kan vara en spader River Ts - 7s - Ad - Js - 4s Där sitter färgen men jag har näst näst nötfärgen. bengan61a Bet (3,50) Hero Call (3,50) Nu betar han ut 1/3 pott och jag är rädd för att han sitter på en högre färg så jag bara synar.Skulle jag ha reraisat han på river? Eller skulle jag ha gått all-in på turn? Alla åsikter uppskattas. Citera
Sansrom Postad 30 Mars , 2006 Rapport Postad 30 Mars , 2006 Med en limpare hade jag höjt mer preflop, kanske till ca $1. På flop sätter du honom på en hand som du inte har odds att syna med gutshotdrag mot. Varför synar du då? Tror du han är svag får du väl höja som en semi-bluff, i annat fall lägga. Syna är sämsta alternativet. På turn och river orkar jag inte räkna vad som ligger i potten, men spelet ser väl rimligt ut. Svårt att få syn av annat än nöten om du slår om på river, så jag tycker syn är ok. Citera
lappen Postad 30 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 30 Mars , 2006 På flop sätter du honom på en hand som du inte har odds att syna med gutshotdrag mot. Varför synar du då? Ja direkt då jag synade så insåg jag att en höjning hade varit bättre. Då hade jag nog skrämt bort honom om han har ett svagt ess. Citera
lappen Postad 30 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 30 Mars , 2006 Ingen som har några fler synpunkter? Citera
Kenny_Roger Postad 1 April , 2006 Rapport Postad 1 April , 2006 Tja, jag håller med om att du kan folda floppen. Vi MÅSTE inte bluffa eller göra lösa syner bara för att de bettar in i pre-flop-höjaren. Turnen tycker jag att du måste höja mer. Du vill ju få in pengar med bäst hand och att fi har As är rimligt. På rivern är en all-in idiotisk. Vad ska han syna med liksom? Citera
Recommended Posts