AdslVerbe Postad 5 Januari , 2009 Rapport Share Postad 5 Januari , 2009 Alison Krauss arbetade mycket med filmen, och har grävt fram många gamla bluegrass och/eller 'appalachian' folk-låtar. Så chansen finns att du gillar plattor med Alison Krauss & Union Station, t ex 'so long so wrong'. Ok! N1. Tack! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
The Grand Bark Postad 5 Januari , 2009 Rapport Share Postad 5 Januari , 2009 Alison Krauss har dessutom ett bejublat samarbete med Robert Plant (sångaren i Led Zeppelin), sågs nyligen på tv. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AdslVerbe Postad 5 Januari , 2009 Rapport Share Postad 5 Januari , 2009 Alison Krauss har dessutom ett bejublat samarbete med Robert Plant (sångaren i Led Zeppelin), sågs nyligen på tv. Ok! Zeppelin och Plant tillhör ju absolut mina favovriter. Skaffade för övrigt OST för O Brother, Where Art Thou? Riktigt skön och soft platta måste jag säga. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
asfalten Postad 5 Januari , 2009 Rapport Share Postad 5 Januari , 2009 Ok! Zeppelin och Plant tillhör ju absolut mina favovriter. Skaffade för övrigt OST för O Brother, Where Art Thou? Riktigt skön och soft platta måste jag säga. doc watson är kungen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lolcatz Postad 6 Januari , 2009 Rapport Share Postad 6 Januari , 2009 Bästa remixen ever Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 6 Januari , 2009 Rapport Share Postad 6 Januari , 2009 Haha, skön Stor skillnad på barnprogrammen nu och när jag var liten och fick se Vilse i Pannkakan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 6 Januari , 2009 Rapport Share Postad 6 Januari , 2009 Inte alls samma sak, men lite på samma tema - ta en exakt hur usel hiphoplåt som helst och gör den jättebra genom att lägga på ett av rockhistoriens mest kända riff. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
honest99 Postad 6 Januari , 2009 Rapport Share Postad 6 Januari , 2009 Vilse i Pannkakan. Vad sägs om "Ville, Valle och Viktor", eller den där "kapten Zoom". Fantastiska produktioner, men visst... Staffan Westerberg var väl nöten. Min barndom måste ha varit den bästa i den bästa av världar (Sverige). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lolzor Postad 6 Januari , 2009 Rapport Share Postad 6 Januari , 2009 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mr-flow Postad 6 Januari , 2009 Rapport Share Postad 6 Januari , 2009 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lolzor Postad 6 Januari , 2009 Rapport Share Postad 6 Januari , 2009 Inte ett roligt klipp, har varit uppe på tapeten förr dessutom, men den är värd en repost god damn it! http://vimeo.com/moogaloop.swf?clip_id=1778399&server=vimeo.com&sho Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mr-flow Postad 6 Januari , 2009 Rapport Share Postad 6 Januari , 2009 Inte ett roligt klipp, har varit uppe på tapeten förr dessutom, men den är värd en repost god damn it! http://vimeo.com/moogaloop.swf?clip_id=1778399&server=vimeo.com&sho omfg vad kul/idiotiskt det där verkar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Qhunden Postad 6 Januari , 2009 Rapport Share Postad 6 Januari , 2009 Inte ett roligt klipp, har varit uppe på tapeten förr dessutom, men den är värd en repost god damn it! http://vimeo.com/moogaloop.swf?clip_id=1778399&server=vimeo.com&sho Sjukt häftigt, fick fan gåshud av å kolla på klippet! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AdslVerbe Postad 6 Januari , 2009 Rapport Share Postad 6 Januari , 2009 Vilse i Pannkakan. Traumatiskt Vad sägs om "Ville, Valle och Viktor Minns jag knappt Vera, Ellen och Cecilia: Deprimerande Men dom här minns jag som en favorit. Jalle, Julle och Hjulius Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 6 Januari , 2009 Rapport Share Postad 6 Januari , 2009 Postade tidigare en tråd om korkad hund. Den här är ännu dummare. När vi ändå pratar hundar... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 6 Januari , 2009 Rapport Share Postad 6 Januari , 2009 Inte ett roligt klipp, har varit uppe på tapeten förr dessutom, men den är värd en repost god damn it! http://vimeo.com/moogaloop.swf?clip_id=1778399&server=vimeo.com&sho Jag fick fan ont i magen asså. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 6 Januari , 2009 Rapport Share Postad 6 Januari , 2009 Vad sägs om "Ville, Valle och Viktor", eller den där "kapten Zoom".Fantastiska produktioner, men visst... Staffan Westerberg var väl nöten. Min barndom måste ha varit den bästa i den bästa av världar (Sverige). Den jäveln har seriöst traumatiserat mig. Minns ett avsnitt av Lillstrumpa och Syster Yster när de sitter i en brevlåda. Det är kolsvart i en kvart och under tiden hör man bara deras vidriga röster diskuterandes hur de ska komma ut. Ovisshet i beckmörker kombinerat med skrämmande instängda röster är inte bra för barn. Nu har jag antagligen läst mer pedagogik än pundaren Westerberg men man behöver knappast vara astronaut för att räkna ut det med röven och en bit krita. Skjut Staffan Westerberg! Kommunistpropaganda ftw! Eurythmech åt väl sånt här till frukost gissar jag... åh fy fan vad dåligt jag mår. Staffan måste straffas! Sätt honom i fängelse i hundra år!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TotalFarsa Postad 6 Januari , 2009 Rapport Share Postad 6 Januari , 2009 Bra barn-tv. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 6 Januari , 2009 Rapport Share Postad 6 Januari , 2009 Bra barn-tv. Ok, jag skriver upp det. Tack. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Matfrid Postad 6 Januari , 2009 Rapport Share Postad 6 Januari , 2009 Inte alls samma sak, men lite på samma tema - ta en exakt hur usel hiphoplåt som helst och gör den jättebra genom att lägga på ett av rockhistoriens mest kända riff. Ojojoj, den var ju rent otroligt bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
The Grand Bark Postad 6 Januari , 2009 Rapport Share Postad 6 Januari , 2009 Inte alls samma sak, men lite på samma tema - ta en exakt hur usel hiphoplåt som helst och gör den jättebra genom att lägga på ett av rockhistoriens mest kända riff. Den videon rullade precis på MTV och där fanns inte tillstymmelse till Lynyrd Skyrnyd-riff. Verkar vara en efterkonstruktion av någon åvajaecoolwannabee-dj. Kid Rock är väl den som närmast har snikat på deras renommé. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Matfrid Postad 7 Januari , 2009 Rapport Share Postad 7 Januari , 2009 Den videon rullade precis på MTV och där fanns inte tillstymmelse till Lynyrd Skyrnyd-riff. Verkar vara en efterkonstruktion av någon åvajaecoolwannabee-dj. Kid Rock är väl den som närmast har snikat på deras renommé. Efterkonstruktion? Det är ju en mashup. Den mest briljanta jag har hört. Saker händer med rytmen och intonationen som är rent magiska, och nog bortom mänsklig förmåga OM de hade hört riffet när rösterna spelades in. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 7 Januari , 2009 Rapport Share Postad 7 Januari , 2009 Exakt - så här usel är låten i orginal Allstå, den är ju riktigt superdålig i orginal, men med Lynard Skynard riffet så blir allt magiskt. Sedanär det så kul också att "hillbillyrock" och "gangstarap" blir en så skön harmoni. Sydstatsflaggan möter Ghettot och ljuv musik uppstår. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 7 Januari , 2009 Rapport Share Postad 7 Januari , 2009 En flat och tråkig rapperformance får plötsligt melodi och dynamik. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
6månadersförsöket Postad 7 Januari , 2009 Rapport Share Postad 7 Januari , 2009 http://www.youtube.com/watch?v=3vfYoWUZ46M Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts