Albert Postad 29 Mars , 2006 Rapport Postad 29 Mars , 2006 Spelmissbrukaren spelar i det här fallet dataspelet EQ men jag antar att symptomen för både poker- och dataspelsmissbruk. Länk Citera
cAshville Postad 29 Mars , 2006 Rapport Postad 29 Mars , 2006 Tragisk historia. Frågan är varför du hänger på de forumet albert ? Citera
Albert Postad 29 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 29 Mars , 2006 Tragisk historia.Frågan är varför du hänger på de forumet albert ? Det gör jag inte. Hittade länken på buzz.bazooka.se och tyckte den var läsvärd. Citera
Swalling Postad 26 Maj , 2006 Rapport Postad 26 Maj , 2006 Tragisk historia.Frågan är varför du hänger på de forumet albert ? orkade du läsa HELA texten på länken ovan? Bra jobbat isåfall. Citera
Ugrath Postad 27 Maj , 2006 Rapport Postad 27 Maj , 2006 Tragiskt med människor som inte kan sluta spela datorspel. Läste i sverox om en kille som tog självmord efter att ha lirat för mycket everquest. Det var tydligen en väldig hets att hänga med vännerna i level så han bara åt hemkörd mat framför datorn och gjorde inte något annat än att spela. Till slut orkade han inte längre och tog självmord. Hans syster berättade om allt det här efter att han tagit självmord för att informera andra som är i samma situation. Citera
elninjopink Postad 27 Maj , 2006 Rapport Postad 27 Maj , 2006 jag giallr inted dataspel har aldrgi fattat vad som är grejen? varför nöta randpm spel när man kan spela poker på datorn !? please answer me.. sorry Citera
Stahl Postad 27 Maj , 2006 Rapport Postad 27 Maj , 2006 jag giallr inted dataspelhar aldrgi fattat vad som är grejen? varför nöta randpm spel när man kan spela poker på datorn !? please answer me.. sorry Intelligent inlägg. Citera
AnnaDea Postad 27 Maj , 2006 Rapport Postad 27 Maj , 2006 Verkar vara ett spelmissbruk forum. Men den där berättelsen känns mest påhittad. Han beskriver ju allt som om det vore en b-hollywood film. Och händelserna lite väl överdramatiserade. Som om att hennes nya pojkvän skulle kyssa henne adjö medans hans kulle gå till jobbet, när hennes ex som är spelmissbrukare står utanför dörren och vill ha tillbaks henne. No way! Citera
ulaf Postad 28 Maj , 2006 Rapport Postad 28 Maj , 2006 Verkar vara ett spelmissbruk forum. Men den där berättelsen känns mest påhittad. Han beskriver ju allt som om det vore en b-hollywood film. Och händelserna lite väl överdramatiserade. Som om att hennes nya pojkvän skulle kyssa henne adjö medans hans kulle gå till jobbet, när hennes ex som är spelmissbrukare står utanför dörren och vill ha tillbaks henne. No way! Inte? För honom är han ju bara ett rötägg som övergav henne*. Vem skulle få ut något av att hitta på? *Hoho låter som man diskuterar Sunset beach eller nåt. Citera
sayone Postad 5 September , 2006 Rapport Postad 5 September , 2006 4-5 månader så hade hon hittat en ny redan? Hon visade inget, vad jag kunde se i texten, att hon ville hjälpa honom... Visst är det tragiskt men som någon ovan skrev... överdramatiserat Data spel ja.. Citera
TheEmbassy Postad 5 September , 2006 Rapport Postad 5 September , 2006 Men den där berättelsen känns mest påhittad. Fick samma känsla, det där med ballongen i början liksom... Citera
fat_joe Postad 5 September , 2006 Rapport Postad 5 September , 2006 Vissa dataspel verkar ju fucka up många rejält, har hört massor av historier om folk som som spelar wow (om det nu var det ) och raserat sina liv. Har en kompis som var helt fast i det där förut, gjorde fan inget annat.. sa att han var sjuk osv för att kunna spela Citera
DJwalla Postad 24 November , 2006 Rapport Postad 24 November , 2006 tror detta är sanning... På allvar så sitter man inte och hittar på ett inlägg om en sådan deprimerande händelse på 3 a4 sidor... Dessutom går det knappast att ha en sådan fantasi att man kan komma på en sådan här grej och skriva så pass mycket om det. Var nog något av det deppigaste jag hört, spel som WoW och EverQuest förstör fan folks liv. Poker också för den delen, om man inte är jävligt behärskad och är riktigt bra på poker. Alla former av datapspel utom sims, nintendo, xbox är nästan beroendeframkallande, men vissa spel har större effekt än andra. Citera
jacobmal Postad 24 November , 2006 Rapport Postad 24 November , 2006 tror detta är sanning...På allvar så sitter man inte och hittar på ett inlägg om en sådan deprimerande händelse på 3 a4 sidor... Dessutom går det knappast att ha en sådan fantasi att man kan komma på en sådan här grej och skriva så pass mycket om det. Var nog något av det deppigaste jag hört, spel som WoW och EverQuest förstör fan folks liv. Poker också för den delen, om man inte är jävligt behärskad och är riktigt bra på poker. Alla former av datapspel utom sims, nintendo, xbox är nästan beroendeframkallande, men vissa spel har större effekt än andra. lol läser du mycket böcker? Citera
Waggho Postad 24 November , 2006 Rapport Postad 24 November , 2006 Alla former av datapspel utom sims, nintendo, xbox är nästan beroendeframkallande, men vissa spel har större effekt än andra. hahaha Citera
DJwalla Postad 24 November , 2006 Rapport Postad 24 November , 2006 tror detta är sanning...På allvar så sitter man inte och hittar på ett inlägg om en sådan deprimerande händelse på 3 a4 sidor... Dessutom går det knappast att ha en sådan fantasi att man kan komma på en sådan här grej och skriva så pass mycket om det. Var nog något av det deppigaste jag hört, spel som WoW och EverQuest förstör fan folks liv. Poker också för den delen, om man inte är jävligt behärskad och är riktigt bra på poker. Alla former av datapspel utom sims, nintendo, xbox är nästan beroendeframkallande, men vissa spel har större effekt än andra. lol läser du mycket böcker? Nej inte överhuvudtaget, hurså? Citera
RemG Postad 24 November , 2006 Rapport Postad 24 November , 2006 "So I decided to set up a little pot in my computer room so I wouldn't have to get up when I needed to go pee, as much as this may sound ubelivable I can assure you it's the truth. Many times I would stay up all night till 2-3am in the morning playing because in my mind it was really important to do planar and dragon raids with my guild, and not only that I had to get up in the morning to go to work. " inte bra detdär.... Citera
ulaf Postad 24 November , 2006 Rapport Postad 24 November , 2006 tror detta är sanning...På allvar så sitter man inte och hittar på ett inlägg om en sådan deprimerande händelse på 3 a4 sidor... Dessutom går det knappast att ha en sådan fantasi att man kan komma på en sådan här grej och skriva så pass mycket om det. Var nog något av det deppigaste jag hört, spel som WoW och EverQuest förstör fan folks liv. Poker också för den delen, om man inte är jävligt behärskad och är riktigt bra på poker. Alla former av datapspel utom sims, nintendo, xbox är nästan beroendeframkallande, men vissa spel har större effekt än andra. lol läser du mycket böcker? Nej inte överhuvudtaget, hurså? Gjorde du det skulle du veta att det finns folk med sådan fantasi att de faktiskt kan hitta jättekonstiga saker och skriva jättemånga sidor oim det. (fler än fyra). Citera
thekid Postad 24 November , 2006 Rapport Postad 24 November , 2006 Till vilket syfte? Du skämtar. Du måste skämta. Citera
Solidify Postad 24 November , 2006 Rapport Postad 24 November , 2006 Till vilket syfte? Det heter "i vilket syfte" plz, eller så kan du ta den enkla vägen och säga "varför?" om du är osäker Citera
Skalman5 Postad 24 November , 2006 Rapport Postad 24 November , 2006 "So I decided to set up a little pot in my computer room so I wouldn't have to get up when I needed to go pee, as much as this may sound ubelivable I can assure you it's the truth. Many times I would stay up all night till 2-3am in the morning playing because in my mind it was really important to do planar and dragon raids with my guild, and not only that I had to get up in the morning to go to work. " inte bra detdär.... Känner faktiskt igen mig där. Vart för något år sedan under ett skollov fullkommligt besatt av civilization. Gick upp 6-7 på morgonen och kunde LÄTT spela fram till kl 5 på morgonen. Sprang iväg på dagen och köpte gorbys på närmaste affär för att kunna få så mycket speltid som möjligt. Drack massor med vatten och tanken slog mig att urinera i flaskorna istället för på toan för att spara tid (men förnuftet sa ifrån). Testade faktiskt senaste versionen för några månader sedan och jag kände hur beteendet sakta men säkert kom tillbaka. Var tillslut tvungen att avinstallera spelet Vet att det fanns nån reklamfilm på civ4 där man verkligen kände igen sig faktiskt "just one more turn" tror jag den hette. Citera
DJwalla Postad 24 November , 2006 Rapport Postad 24 November , 2006 Till vilket syfte? Du skämtar. Du måste skämta. ' Skämtar inte, "i vilket syfte"? förklara gärna för mig. För jag har nämligen ingen som helst förståelse för folk som skulle "fejka" sådana inlägg. Citera
thekid Postad 24 November , 2006 Rapport Postad 24 November , 2006 De pratade ju inte om just såna inlägg utan om författare och skönlitterära böcker. Citera
Recommended Posts