Gå till innehåll

PRG: Allt om Poker Tracker!


anakha

Recommended Posts

Jag försöker importera mina händer från mina SnG men eftersom jag sitter med trådlös uppkoppling och den tappar kontakten ibland verkar det ha blivit något fel på textfilerna.För när jag fått hand historien mailad från Empire och jag importerat dom så blir det visar PT fel antal Sng turneringar.

Den visar att jag bara spelat 12 men det är närmare 30.

Är det någon som har en idé hur jag ska bära mig åt?

 

Det kan vara så att du åkt ut tidigt i turneringarna och inte fått tournament summary.

 

För att lösa det så går du in på file -> party & affiliates tournaments - manual entry eller liknande. Där ser du alla SnG:s som finns inne. troligtvis måste du lägga in hur mycket den kostade och hur många spelare som var med, det kan du lätt få ut genom att titta på HH:s från turneringen.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 517
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Varje gång jag sätter igång live-autoimporten av HH så hittar PT flera hundra filer. Den tänker sedan i typ 10 min innan den är klar.. det hela resulterar oftast i typ "324 files read 0 handhistories imported". Antalet filer blir hela tiden fler och fler. Jag fattar inte var PT hittar filerna!?? har letat överallt. Skitstörigt att vänta 10 min innan man kan börja spela.. och som sagt det tar bara längre och längre tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske är en dum fråga...men... Säg att jag spelar på två st bord i timme räknar PokerTracker det som två timmar då?

 

Lite dum fråga kanske eftersom den har besvarats just på den sidan du ställde den (sidan 27) ;)

 

Under "session notes" fliken står ju sammanlagda tiden för varje level

 

Pokertracker räknar ditt tvåbordspelande som två timmar, men

 

Ifall du går in under fliken Session Notes och klickar i boxen där det står Show True Hourly Win Rate så har jag för mig att det kommer fram.

 

Man kan även få fram den sanna timförtjänsten, och få ditt tvåbordspelande räknat som en timme :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gör som så att efter jag vunnit eller förlorat ett Sng bord så väljer jag att få ett mail med summering av bordet.Sen tar jag och klipper in texten i notepad och gör en txt fil.Sen importerar det bara.Eller så kan du välja att importera txt filen som sparas på din hdd men då får du inte hela bordets summering om du åkte ut tidigt,

 

Hoppas det är till någon hjälp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min Pokergrapher 1.3.4 har slutat fungera.

Står "expired on june 15", plus att skaparen har stängt ner sin hemsida.

Var kan man hitta en fungerande version?

 

Sen trodde jag att jag hade glada nyheter för oss som kör PT och Prima.

Händerna sparas nu på hårddisken och exporteras via OPTIONS/GAME HISTORY. Eller har det alltid varit så?

 

När jag försökte importera de nya HHs så drar den in exakt 0 händer i PT. Så det verkar vara nåt nytt HH format de kommit på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ungefär hur många händer bör jag ha i pokertracker för att kunna börja analysera och se vilka händer jag spelar dåligt? Visserligen ser jag redan nu med 10 000 händer att jag spelar vissa händer dåligt men frågan är om det inte krävs mycket fler händer för att kunna dra några slutsatser. (skriver jag i rätt forum?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som spelar MTT:s med rebuy/add-on, hur gör ni när ni matar in dem i PT? Sätter ni actual buy-in som det turneringen har, eller som det som ni totalt betalat under turneringen? Går det att ställa in på PT så man "säger" till programmet att det är en rebuy-turnering?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej alla! Har bytt sajt från expekt och lirar numera mest på interpoker, har dock problem med att importera hh:s från dem! Får detta meddelande när jag "force import": Import Finished With Errors - The import finished but there were errors. The error messages were written to a file named C:\Program\InterPoker\log\PTAI_ErrorFile_20050618_182121.txt - 624 file(s) read - 0 new hand(s) were imported. I logfilen står det att det var "unexpected end of hand"... Nåns som vet vad det kan bero på att det blir så här? Har aldrig haft nåt problem med HH:s från Prima! Mycket tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag har inte begärt summering av turneringen när jag åkt ut tidigt och saknar alltså statistik från dessa SnG's. Hur gör man för att föra in dem i statistiken? Kan man på något sätt bestämma att de är förlorade turneringar, eller måste man verkligen begära dem per mail en och en?

 

Jag gör som så att efter jag vunnit eller förlorat ett Sng bord så väljer jag att få ett mail med summering av bordet.Sen tar jag och klipper in texten i notepad och gör en txt fil.Sen importerar det bara.Eller så kan du välja att importera txt filen som sparas på din hdd men då får du inte hela bordets summering om du åkte ut tidigt,

 

Hoppas det är till någon hjälp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ett problem med PT, när jag ska lägga in HH och filerna är större än 2mb så hänger det sig, har letat om nån har samma problem men hittar tyvärr inget om det.

 

Japp samma här,, men jag brukar få det att funka genom att stänga alla andra program sätta igång inladdningen och inte ens röra musen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Jag är lite ny på pokertracker, och har lite funderingar.

 

Pokertracker tror att NL 0.25/0.50 och NL50 är två olika nivåer. Skulle gärna villja att man kunde linka dom två så att man kunde se sina stats bättre för den speciella nivån.

 

Sen är det det här med autorate. Laddade ner en fil från Ballers pokertrackersida. Men jag tycker det är väldigt många olika ikoner och jag är inte ens säker på vad alla betyder. Är det någon som har en autorate fil som är lite enklare? Kanske med färre ikoner. Eller är det den som gäller?

 

Jag ska även börja använda gametime+ men samma sak där. Vet helt enkelt inte vad alla siffror och % står för. Jag menar jag fattar en del men det skulle vara bra om någon kunde lista dom olika statsen man får och skriva vad det betyder. Och vad det betyder för mig. Alltså hur jag ser om mina motspelare är "bra".

 

Sen skulle jag gärna villja veta vad som är något slags snitt för en vinnande spelare i statsen. Samt om det är bättre att ligga över eller under snittet.

 

Jag tror det är många med mig som har pokertracker fast inte lärt sig hur man använder det optimalt. Vet att det det finns en help, och forum på poktracker.com. Men det brukar alltid vara lättare att få informationen från någon vänlig själ som vill dela med sig.

 

Tack till baller för hans hjälpande hemsida.

 

/ :diamond: Balobas :diamond:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har problem med att se alla gånger jag fått pocket AA

Under fliken general info längst ner står det att jag fått AA 6ggr av ca 6000 händer och jag tycker det är för lite.

Mycket riktigt för när jag går under fliken tourney notes så hittar jag en hand där jag fick AA som inte är med.

Är det någon som vet vad felet kan vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lappen tror du blandar ihop saker och ting.

 

Det finns två feature a) Ring Game Player Statistics och B) Tournament player stattistics

 

Den ena är för cash och den andra för tournamnent.

 

För att se de händer du spelat i respektive typ av spel går du in under general info där kommer ALLA händer upp du spelat inom resepktive typ av spel. (observera att om du har några preferences inställda kan händer vara bortsorterade).

 

Tournament notes är en sorterings tab för att kolla mer selektivt på de oika turneringarna... och alla händer här är med under general info..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...