Lil_Dil Postad 26 Mars , 2006 Rapport Postad 26 Mars , 2006 Nu låter ju min rubrik lite fiskig men ska ha en genomgång av min hand på dagens live MTT precis efter rebuy-perioden.. blinds 150/300.. bord på 8 pers.. Fold runtom till mig som får K7 på knappen.. Jag väljer att limpa den eftersom jag har en ny spelare på BB, kan tänkas omslag på en raise om han är lös.. Jag sitter dessutom på runt 9500 i chips efter att ha misslyckats med att få upp min stack under rebuyperioden (svårt om man förlorar tvåkortsfärg o AK mot AQs) =) Till floppen A 4 T ....Floppar dvs nutflushdraw... Jag har bara BB emot mig.. Han slår direkt 400.. Ganska svagt bet, så jag slår upp den till 1200 för att känna efter vad han sitter på och ta kommando över potten.. Han slår upp till 3500 och jag ställer in med resten av mina chips, vilket gör det till 6000 bättre att calla ungefär.. NU tänker ni; OMG vilken fisk, ställer in på flushdraw.. ! Jag hade inte gjort det om det berott på två saker; hans mes bet på floppen, och sen hans eftertänksamhet efter min re-raise... Saken är den att jag har spelat med denne person förr, så jag har hyfsad bra koll på hans spelstil i synnerhet i postflop spel, var bara lite osäker på preflopspelet i hans fall.. Han hade slått högre på floppen med ett A, han hade definitivt inte tvekat på att slå om med en ordentlig hand eller så hade han synat om han var tveksam med sitt A.. För han slår gärna upp pre med A, så han hade som bäst ett A3 på sin BB. Men jag satte honom i detta fallet som bäst på QT ... Men efter jag gjort min move, tänker han till och callar ovilligt, men han har redan en bild av att jag är JÄTTE tight och sätter mig på två par och utgår ifrån att sitt drag är helt fritt.. ACK så fel man kan ha! När han slängde upp sin QJ kan jag inte påstå att jag blev förvånad... Tyvärr även om jag satte en 7a på turn sätter han J på rivern, och min tid på MTTn är slut.. Oturligt, but that's poker.. Visst jag är tight aggresiv, och ställer sällan in på drag såvida inte det finns omständigheter som gynnar mig för det.. Typ om jag möter en riktigt tightspelare och har ett bra drag för mig à la överkort och nutflushdraw och känner att jag bara får betalt om jag ställer in och får syn (Då utgår jag här förstås till att jag har mkt stack bakom mig och har råd att förlora handen).. Och sen finns detta fallet då jag sätter honom på en hand som går att folda (en mindre träff) eller helt enkelt en sämre hand(hans drawing hand i detta fallet)... Min fråga är nog mest om han gör rätt syn? Om han nu tror att jag är så pass tight, då finns det en stark möjlighet att jag har KT med? Sen om jag har settat på floppen står inte hans drag så jättebra med tanke på att han inte borde ha odds till att syna eller ens vara "pot commited".. Jag höjer ju så att han har 6000 till att calla, han har drygt 6-7000 kvar vid syn... Jag tror han synade mest av frustuation och "hoppades" på levande drag eftersom han hade slängt in så mkt i potten.. Men tja.. Min fråga återstår, eftersom det gnagde i mitt huvud ett litet tag efteråt Citera
Snusarn Postad 26 Mars , 2006 Rapport Postad 26 Mars , 2006 han ska syna 6k för en pot på typ 13k när du väl ställt in. med högt flushdraw och hålpipa hade nog jag också synat, om än motvilligt som du sa att han gjorde. Citera
Hjort Postad 27 Mars , 2006 Rapport Postad 27 Mars , 2006 NU tänker ni; OMG vilken fisk, ställer in på flushdraw.. ! Nej, vi tänker "oj vilket standardspel"*. Att han synar med QsJs och spelar den hårt innan är ju supersjälvklart. Pottodds för fan! Det är skitdåligt att vika sista höjningen för honom. Om jag såg en kompis göra det skulle jag spöa honom med dubbelvikt gummislang tills han skärpte sig eller slutade pissa bort pengar på poker. Sen fattar jag inte varför du inte raisar pre om du har en "jättetight" image. Skitsamma förresten, limp först in på knappen är ändå dåligt bortåt 102% av tiden. *Ok, kanske inte riktigt. Hade varit mer självklart om du höjt pre. Nu blir det ju ändå så att du inte kan tro på att han har ess och han kan inte tro på att du har ess, så det måste spelas hårt. Citera
nag111 Postad 27 Mars , 2006 Rapport Postad 27 Mars , 2006 du säger "Jag väljer att limpa den eftersom jag har en ny spelare på BB, kan tänkas omslag på en raise om han är lös.." sen senare säger du att hna inte är ny för dej? hur ska du ha det Citera
Lil_Dil Postad 27 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 27 Mars , 2006 Ursäkta mig, jag var själv medveten om att den punkten skulle vara otydlig, jag försökte iaf.. Låt oss klargöra.. Jag har spelat EN gång tidigare med denne person..Med andra ord, jag har en vag uppfattning om hur han spelar... Jag väljer att limpa för att vara försiktig i och med att jag hellre plockar upp information från honom i de kommande händerna.. Dessutom är jag övertygad om att jag får spela floppen i majoriteten av fallen, och jag spelar hellre floppen och psykar motståndaren med min position än att spela preflop.. Nu har jag förklarat varför jag inte raisat pre, vilket jag normalt skulle gjort.. Men en annan finess med denna handen är att i och med att jag låter bli att raisa preflop skapar det mer tvivel hos honom för sin hand.. Tänk er om jag raisat pre, han hade synat 3-4 ggr BB och fått se sin flop.. Oavsett hur floppen spelas sen så kommer hans chips åka in blixtsnabbt, då han sätter mig inte sämre än AJ, möjligtvis hög pp som han tror och hoppas jag foldar! För då känner han sig mer säker på vad hans odds är.. Nu fick jag istället honom att tveka till sitt beslut på sitt drag och på en syn... HAHA rätt kul att jag pratar om handen precis som jag ligger under, men blev ju faktiskt dragen =) Citera
Lil_Dil Postad 27 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 27 Mars , 2006 Fast jag förstår hans syn.. Jag har nog mer o mer insett att han trängde in sig själv i ett hörn och commitade sig själv till en syn! Slår han upp till 2400 har han större skäl att folda om jag väljer att göra samma move igen.. För ni kan inte mena på allvar att han ska syna all-in om han hade slått svagare? Kom ihåg att blindsen ligger på 150/300..! Visst det är ett kraftfullt drag han har, det vet jag mkt väl, men är det värt så mkt av hans stack? Klart en big stack kan syna utan några problem, men personen i fråga var bara 6000 starkare i chips än mig om jag inte minns fel.. Dåliga pot odds om det käkar sin stack så mkt på så pass låga blinds när man lagt in relativt lite i sådant fall lixom...Jag menar förstås om han bara dubblat till 2400, missförstå inte mig.. Jag fattar verkligen nu att han var tvungen att syna i den riktiga hand situationen och inte den hypotetiska jag tog upp nu, eftersom jag LURADE honom haha Gottegrisen satte mig på två par, suck suck, och sätter iaf =) Handlar väl mest om att jag bara retade mig på att jag satte dit honom och så tar han potten iaf hehe Behövde bara steama lite... =) Forumet är en bra vent för det! Citera
Hjort Postad 27 Mars , 2006 Rapport Postad 27 Mars , 2006 Om det vore jag med färgdrag + hålpipa finns det nästan exakt 0 sekvenser som gör att jag foldar på floppen. Möjligen då om jag checkar och du ställer, allting annat är jättesyn. Citera
Recommended Posts