Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Förutom att spela då.

Läsa litteratur angående ämnet kanske funkar.

Något annat man kan göra? Några övningar som gör en bättre?

Jag har en liten svacka som i sig får mig att spela sämre och känner att jag behöver kanske öva mig på några moment.

* RP - QoS *

Postad
Mitt tips är ju då att titta på WPT och WSOP så ofta som du kan,där lär man sig en hel del :shock:

Jag är inte säker på att jag håller med där...

Det beror helt på vilka bord man spelar.. om man har nån nytta av att ta efter det spel som spelas på WPT t.ex. I low limit cash-games skulle jag inte ge mig på att försöka efterlikna deras spel.. då är böcker ett bättre alternativ.

För SnG's kanske man mer kan ha nytta av det man lärt sig på tv, men jag är inte helt övertygad där heller..

Kom gärna med era synpunkter i denna frågan..

Postad
Mitt tips är ju då att titta på WPT och WSOP så ofta som du kan,där lär man sig en hel del :shock:

Antog att det var etts skämt?

Tips: träna på att enbart sitta still och stirra in i väggen. Ha så tråkigt du kan . Lär dig diciplin vilket är för det mesta enda som krävs i lowlimit.

Spela är förstås bästa sättet.

• 1 month later...
Postad

Antog att det var etts skämt?

Tips: träna på att enbart sitta still och stirra in i väggen. Ha så tråkigt du kan . Lär dig diciplin vilket är för det mesta enda som krävs i lowlimit.

Spela är förstås bästa sättet.

BINGO! Rätt gissat..

Postad

använd pokertracker å lira på en site som sparar händerna på hddn så du kan ha autoimport på 1 min.

förlorar du en pot som du är lite osäker på om du verkligen lirat rätt så gå in i pokertracker direkt (du har det igång medans du spelar) force import (tanka senaste handen direkt) och gå kritiskt igenom hur du spelade och va fi hade för händer.

Likadant om ja vinner en hand så brukar ja kolla va fi satt med.

säg att du vinner på ett par, du har bettat hela vägen o fi synat och sen muckat handen i showdown brukar ja in å kolla va han satt på.

Visar se dej att han följt med på samma par fast lägre kicker behöver du inte va orolig om du har KJ och träffar K om han följer med, för han skulle gladeligen syna med Kx.

De har iaf hjälpt mej mycke.

Sen innan ja börjar spela brukar ja kolla vilka händer jag förlorat mest pengar på och gå igenom några av dom händerna å se om ja spelat dom dåligt.

Kommer en liknande situation under kommande pass är de lätt att minnas hur det gått tidigare. Och du förbereder dej även för att spela poker vilket kan vara minst lika viktigt iom att när du lirar på nätet är det lätt att man sysslar med en massa annat samtidigt när man ändå sitter vid datorn. Men börjar man med att analysera ett par händer har man poker i huvet när man börjar spela.

För mej har det funkar alldeles utmärkt.

Postad

1) Läs några böcker

2) Sätt upp en strategi för ditt spel och ditt spelande.

3)För noteringar under spelets gång.

4) Posta HH här på forumet.

5) För noteringar på hur mycket du går + eller - under dina pokerdagar.

Lycka till! ;)

Postad

Håller nog med om att man inte ska gå för mycket efter WPT och WSOP.

Spelarna där är för det alla mesta VÄLDIGT duktiga, och spelar som man bör mot andra väldigt duktiga spelare. Det är svårt att veta varför dom agerar som som gör eftersom tänkandet är lite mer avancerat än på att 0.25-0.50. Det är mycket tänkande fram och tillbaka mellan spelarna (i många led), så det blir lätt att dra fel slutsatser om deras spel. Dessutom handlar det ju där om Turneringspoker, vilket spelas avsevärt annorlunda.