Gå till innehåll

NLT - Floppen ger triss mot ev färg


Recommended Posts

Jag spelar NL100 och en ny kille entrar bordet. Han har spelat ca 10 händer och jag har aldrig mött honom tidigare.

 

Jag plockar upp pocket 10or och har small blind, alla har foldat och BB synar. Jag träffar trissen på floppen men den kommer med 3 ruter. Jag betar pot och han ställer in degen och måste fatta ett svårt beslut. Jag har ca 2/1 att sätta huset eller bättre(?). Kommentarer?

 

 

Game # 287376022 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1,00 - Table "Mijas"

Game ended 2006-03-25 23:58:19 GMT+01:00

 

Players:

Melody_ (EUR 117,40 in seat 1)

Guzten_J (EUR 105,10 in seat 2)

Hero (EUR 106,45 in seat 3)

BambaSteel (EUR 122,35 in seat 4)

UrToEasy (EUR 100,30 in seat 6)

 

Dealer: Guzten_J

Small Blind: Hero (0,50)

Big Blind: BambaSteel (1,00)

 

Hero was dealt: Tc - Th

 

UrToEasy Fold

Melody_ Fold

Guzten_J Fold

Hero Raise (3,00)

BambaSteel Call (2,50)

 

Flop 7d - 5d - Td

 

Hero Bet (7,00)

BambaSteel All-In (118,85)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som han sitter på ett ruter och ger sig på en semi-bluff.

 

Har nötterna så går han väl inte all-in med dem, ytterst tveksamt spel av honom isf.

 

Jag hade synat och hoppats att inga mer ruter kom och att brädan parar sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syn. Han måste ha färg här extremt ofta för att det inte ska vara korrekt att syna. Lekte lite i pokerstove, och enligt den är det inget snack om saken. Även om FI bara trycker in med set och rimliga färger är det en "klar" syn. Lägg till det diverse semibluffar, udda överpar och liknande så är det en obligatorisk syn.

 

Board: Td 7d 5d

Dead:

 

equity (%) win (%) tie (%)

Hand 1: 56.3573 % 55.51% 00.85% { TT }

Hand 2: 43.6427 % 42.79% 00.85% { 77, 55, AdKd, AdQd, AdJd, Ad9d, Ad8d, KdQd, KdJd, QdJd, Jd9d, 9d8d }

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för input.

 

Min första tanker var direkt att syna. Väldigt sällan sitter han på färgen (118/1) och jag slår överpar, tptk, tvåpar. Jag valde att folda, dels för att jag inte vet hur han är som spelare samtidigt som jag precis blivit utdragen 3 gånger på rivern i andra händer.

 

Svagt spelat av mig, något jag ångrar i efterhand. Psykologin tog får stor överhand, det måste jag jobba med.

 

Hero Fold

BambaSteel Payback (111,85)

 

BambaSteel shows: 7c - Ad (a pair of sevens)

 

BambaSteel wins: EUR 19,95 (with a pair of sevens)

Rake: EUR 1,05

 

 

Han hade alltså mellanpar o draget. Inte helt orimligt från mina tankegångar. Jag ska vinna 7 av 10 där, synd att jag inte synade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som han sitter på ett ruter och ger sig på en semi-bluff.

 

Har han nötterna så går han väl inte all-in med dem, ytterst tveksamt spel av honom isf.

 

Jag hade synat och hoppats att inga mer ruter kom och att brädan parar sig.

 

Jag utnämner mig själv till Saida :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha Myssion du har verkligen tvångstankar att skriva ord som "stäjks "räjs" :D

 

för att återgå till ämnet så ska du syna här.. hade han haft färgen så har du outs...

 

men ja e dock osäker hur man räknar här, för du har tre 5:or och tre 7:or och 1 T:a = 7 outs men sen kan ju även turn och river para sig med ett nytt kort...hur räknar man då? för då borde de ju bli mer än 7 outs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men ja e dock osäker hur man räknar här, för du har tre 5:or och tre 7:or och 1 T:a = 7 outs men sen kan ju även turn och river para sig med ett nytt kort...hur räknar man då? för då borde de ju bli mer än 7 outs

Du har 7 outs på turn, och missar du dom så har du 10 outs på river. Ungefär (7+10)*2=34%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...