eurythmech Postad 25 Mars , 2006 Rapport Postad 25 Mars , 2006 Hej hej, Jag och en polare hade tänkt åka några dagar till Paris i april och tja...hångla med fransyskor och dricka vin. Dock fixar vi inga gemensamma lediga helger, så det kanske blir må-to eller nåt sånt. Verkar det dumt att åka mitt i veckan? Nån som har några tips på vad ett par 23-åriga singelslynor kan förta sig i de älskandes stad? (eller var det Florens?) Citera
Albert Postad 25 Mars , 2006 Rapport Postad 25 Mars , 2006 Det vanliga är ju Eiffel, Louvren och Pompidou (Kulturhuset som ligger vid Les Halles - är en massa rör på byggnaden) sedan finns det ett koolt ställe som heter något med "japan" som har utställningar o dyl. Om ni ska shoppa så får ni inte missa Colette. Bra mat hittar man vid Quarter Latin. Supa gör man bäst på Champs Elysée men något dyrt. Budget hittar man överallt typ. Hoppas du och din pojkvän får det bra! Citera
eurythmech Postad 25 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 25 Mars , 2006 Vi ska väl eventuellt inte göra så mycket turistiga saker på vår knappa tid, misstänker att det inte är gratis att åka upp i Eiffeltornet och äta en lunch liksom? Tänkte väl mest typ gå ut o äta mat, bli full i en park och gå på rockklubb. Citera
TANDEMCYKELN Postad 25 Mars , 2006 Rapport Postad 25 Mars , 2006 Tänkte väl mest typ gå ut o äta mat, bli full i en park och gå på rockklubb. Låter som en mycket kul semester. Fransyskor är sjukt snygga, precis som tjejer från Italien och Spanien är. Varenda gång jag kommer ner i Europa, kommer jag till paradiset, då det finns så sjukt mycket snygga tjejer. Att bara vara där och njuta av det ögonen fångar är värt extremt mycket. Citera
eurythmech Postad 25 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 25 Mars , 2006 Frågan är bara hur fan man bär sig åt om man inte kan franska? Citera
Albert Postad 25 Mars , 2006 Rapport Postad 25 Mars , 2006 Frågan är bara hur fan man bär sig åt om man inte kan franska? Finns en bra och artig fras att fråga fransyskorna: C'est possible avoir une cigarette? (Är det möjligt att få en cigarett?) Sedan är det bara att visa lite dansmoves så är saken biff Sedan är det mycket viktigt att visa goda manér när man besöker en affär: När man går in: Bonjour! När man går ut: Au revoir! (Uttalas typ orwar) Citera
Macroman Postad 25 Mars , 2006 Rapport Postad 25 Mars , 2006 Inled med: Comment ca va? Betyder ungefär "hur är läget?". Sedan går ni gradvis över till engelska... Funkar både i Frankrike och Kanada... Citera
eurythmech Postad 25 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 25 Mars , 2006 Finns en bra och artig fras att fråga fransyskorna: C'est possible avoir une cigarette? (Är det möjligt att få en cigarett?) Sedan är det bara att visa lite dansmoves så är saken biff Två fel i det tipset: 1. Du ser mig aldrig utan en cigarett 2. Jag dansar inte Men tack ändå. Och tack Macroman Citera
Jennez Postad 25 Mars , 2006 Rapport Postad 25 Mars , 2006 Fransyskor är sjukt snygga, precis som tjejer från Italien och Spanien är. Smaken är som baken... om du inte var ironisk? (vilket du måste ha varit) Citera
eurythmech Postad 25 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 25 Mars , 2006 Fransyskor är sjukt snygga, precis som tjejer från Italien och Spanien är. Smaken är som baken... om du inte var ironisk? (vilket du måste ha varit) Vadå skulle genpoolen vara så sjukt annorlunda där nere? Citera
Albert Postad 25 Mars , 2006 Rapport Postad 25 Mars , 2006 Vadå skulle genpoolen vara så sjukt annorlunda där nere? Håller med Jennez. De brukar oftast vara under "normalt snygg" i Frankrike. Har sett ett fåtal riktigt attraktiva i Frankrike men desto fler i Monaco. Såg en snygg fransyska i Uppsala. Riktigt snygg. Spanien ska inte inte tala om... Faktum är att Sverige har flest snygga tjejer per capita. Figo och Tiger Woods vet vad jag snackar om. Citera
Hjort Postad 25 Mars , 2006 Rapport Postad 25 Mars , 2006 Vadå skulle genpoolen vara så sjukt annorlunda där nere? Mörka tjejer är väl en rätt mycket större del av populationen där och det finns säkert lite ansiktsdrag som näsform och sånt som typiskt är lite annorlunda jämfört med vad man är van vid att se i Sverige. Så har man preferenser åt det hållet så stämmer det säkert. Citera
Andrew_W Postad 26 Mars , 2006 Rapport Postad 26 Mars , 2006 Förslag: betala min resa så följer jag med och fixar semestern! Jag är sjukt bra på att hitta söta flickor och jag är asbäst på att hinka franskt vin. Dessutom pratar jag nästan flytande franska (åtminstone efter de där flaskorna vin) så jag grejar all konversation. Jag är som en blandning av Patsy och Eddy, fast ändå lite mer normal, och de gjorde ju succé i Frankrike vill jag minnas. Dessutom var jag i Paris senast våren 1988 (ok, då var jag jättejätteliten) och det var ju praktiskt taget i går så jag lär ju fortfarande kunna orientera mig så bra. Det här blir sjukt bra. Och gillar ni inte Paris så tar vi Florens (andra alternativet väl?). En helt fantastisk stad med jättetrevliga människor som gärna vill hångla lite. Man bör dock påminna sig själv om att de flesta är fulla och även bilburna. Åtminstone blev denna kombination lite för mycket för mig då jag var ung och oförstörd. Tyvärr är det lite dyrt, som Paris ungefär. Men ok, om ni inte vill ha mig som guide så tycker jag att ligga i parken och dricka vin och sunka runt låter som en fantastisk idé. Mitt i veckan gör nog ingenting. Det är ju Paris! Lycka till! Citera
kfluffie Postad 26 Mars , 2006 Rapport Postad 26 Mars , 2006 Vi ska väl eventuellt inte göra så mycket turistiga saker på vår knappa tid, misstänker att det inte är gratis att åka upp i Eiffeltornet och äta en lunch liksom? Tänkte väl mest typ gå ut o äta mat, bli full i en park och gå på rockklubb. Eiffeltornet kostar typ 5 + 5€ (där först 5€ är upp till mittenvåningen och de sista 5€ är för att åka Hiss sista biten upp. Ligger någonstans i den prisklassen om jag inte minns helt fel). Helt klart värt! Louvre kostar typ 10€ och är också klart helt värt pengarna men inte för Mona Lisas skull utan för allt annat tufft. Notre Dame är gratis och också klart värt gratistitten. Men ska du skita i sånt så var jag på en klubb som hette Rex, som hade någon Funk-kväll och på så vis gjorde det ganska värdelöst, men det ryktas om att det är en stor klubb i Paris. Det var skitdyrt där inne (som på alla klubbar) 9€ för en Absolut Vodka shot och ca 5-6€ för en 33:a öl och 8€ för en 0.5:a öl. Men utanför klubben så finns det något Gudomligt, bakom alla högre makter, jo ett litet 24h-Bageri som har Paris godaste Croissanter (stavning ...) med Choklad i! Dom är klart det bästa fyllslasket och kostar strax under en € och jag har käkat 4-5 såna! Riktigt J*kla goda!! Åk till Rex och fyllekäka lite ... Tror att gatan där Rex ligger så finns det andra bra klubbar också om jag inte minns fel. Jag och en polare försökte komma in på en annan men det var "Lesbian Night" så det gick inte =/ Liknande för Paris Nattklubbar: * Spriten är dyr * Dom öppnar ganska sen mot Svenska mått (00:00 som tidigast oftast och håller på till ca 06:00). Citera
MJ Postad 26 Mars , 2006 Rapport Postad 26 Mars , 2006 Det är väl ganska svårt att komma in på klubbar om man inte har damsällskap har jag hört. Citera
Albert Postad 26 Mars , 2006 Rapport Postad 26 Mars , 2006 Louvre kostar typ 10€ och är också klart helt värt pengarna men inte för Mona Lisas skull utan för allt annat tufft. Man kan knappt se Mona Lisa för alla japaner som fotar. Hammurabis lagsten är däremot ett måste! Citera
Hjort Postad 26 Mars , 2006 Rapport Postad 26 Mars , 2006 Man kan knappt se Mona Lisa för alla japaner som fotar. Men fota japanerna då, det är ju betydligt coolare än att fota Mona Lisa. Citera
Albert Postad 26 Mars , 2006 Rapport Postad 26 Mars , 2006 Men fota japanerna då, det är ju betydligt coolare än att fota Mona Lisa. Om de har skolunifomsdräkt på sig, ja. Citera
Hjort Postad 26 Mars , 2006 Rapport Postad 26 Mars , 2006 Om de har skolunifomsdräkt på sig, ja. Jag kan bara tänka på Mona Lisa-bukkake nu. Jävla snuskhummer. Om ni inte vet vad "bukkake" är rekommenderar jag att ni låter bli att googla. Citera
eurythmech Postad 26 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 26 Mars , 2006 Om ni inte vet vad "bukkake" är rekommenderar jag att ni låter bli att googla. Eller frågar någon som kan japanska, men som av en händelse inte vet vad termen betyder, men utifrån sin lingvistiska kunskap kan göra en mkt god gissning. Citera
Albert Postad 26 Mars , 2006 Rapport Postad 26 Mars , 2006 Bukkake? Bukakke? Bukkake? Nä, men allvarligt så är det väl en sorts pasta med massa grejs på eller ett cumshot. När jag bildgooglat så har jag aldrig fått upp en sådan variete utav bilder på en sökning. EDIT: Enligt min japanske vän så är det en slags nudel. Citera
kfluffie Postad 27 Mars , 2006 Rapport Postad 27 Mars , 2006 Louvre kostar typ 10€ och är också klart helt värt pengarna men inte för Mona Lisas skull utan för allt annat tufft. Man kan knappt se Mona Lisa för alla japaner som fotar. Hammurabis lagsten är däremot ett måste! Jag var in på en Söndag och det var mest turister vid Mona-Lisa men ingen betydlig väntetid. Alla flockades kring tavlan och kollade i 20-30 sekunder och gick sen vidare. Tror man kommer åt att se henne lätt jag. Citera
eurythmech Postad 3 April , 2006 Författare Rapport Postad 3 April , 2006 forsta natten i paris nu och vandrarhemmet verkar ok, tydligen nan form avv kvinnlliga roomies. datornn suger, villka limits finns pa aviation cclub? Citera
Recommended Posts