dlinder Postad 11 November , 2004 Rapport Postad 11 November , 2004 Har ärligt talat aldrig förstått poängen med att höja till två gånger big blind preflop, när är det bättre än tex 3-4 ggr? 2 ggr synar ju i princip alla som redan lagt in pengar (åtminstone på de nivåer jag spelar på). Är folk medvetna om det så borde ju en sådan höjning indikera stor styrka, eftersom den så bara borde syfta till att få in mer pengar i potten. Å andra sidan spelar jag personligen hellre även händer som AA och KK hårdare än så för att slippa bli utdragen. Skulle väl vara om nästan hela bordet redan foldat kanske... Tankar på detta? Citera
psychologically loose Postad 11 November , 2004 Rapport Postad 11 November , 2004 Spelar man mot otroligt lösa och passiva spelare kanske man "enkelhöjer" med AT för att det _troligtvis är en ganska bra hand, men man vill inte skapa för mycket rekationer hos fiskarna man spelar mot. Sedan kan jag tänka mig att man skulle kunna göra det på button för att öka potten. Men det fungerar nog bara mot fiskar som inte släpper sina blinds och inte misstänker att man ha något bra... Annars är ajg också skeptisk till att spela så.. Citera
Recommended Posts