Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Cryptologic

Limit Holdem Ring game

Limit: $2/$4

9 players

Converter

Pre-flop: (9 players) Hero is BB with T:club: 9:heart:

7 folds, SB calls, Hero checks.

När jag spelade handen så kändes det som självklart att bara checka men så här i efterhand så känns det kanske som att T9o är tillräckligt stark för att höja med här?

Visserligen har man väl kanske ingen större equityfördel här utan det lär väl i snitt vara runt 50-50 mot en rimlig limpdistribution men dels kan ju en raise ge viss information och dels blir det ju lite svårare för SB att sätta press på BB om potten är 4 bets preflop än två?

Vet faktiskt inte hur jag skall resonera i dessa lägen (trotts att jag lagt ner massa tid på att klura på situationen) och det känns som att jag blöder en del mot openlimpande SB just nu även om det kanske (förhoppningsvis) bara är varians...

Flop: 7:heart: J:club: 8:club: (2SB, 2 players)

SB checks, Hero ???

Får en monsterträff med färdig stege och här är då frågan om man skall betta som vanligt och hoppas att fi träffat något och/eller att min image som en aggresiv spelare ska ge mig action eller om jag skall checka bakom för att försöka inducera en bluff?

/Bjorn

Postad

Beror helt på read och/eller egen tableimage om jag betar ut där eller ej. Han är förmodligen tom/någon form av dåligt drag. Många vägrar ju beta utan hand och sätter sig på check-fold-mode, en del fightar emot.

Postad

Säger inte att det är rätt, men jag hade bettat där för att undvika eventuella färgdrag.

Pre flop tror jag checken är rätt o riktig. De där med att han inte kan sätta press på samma sätt om du höjt stämmer förvisso, men å andra sidan kan man väl se det tvärt om - att du skapar inlåsningseffekter för dig själv genom att höja. 1/4 av de pot-odds som du får på floppen har du ju själv betalat för genom din höjning.. hmm.. Am I making any sence..? :roll:

Postad

Håller med heybike att dom flesta i såna situationer sitter på check/fold, annars hade han nog bettat ut. Om inte du har en så aggressiv image att han vet att du kommer betta om han checkar så han kan check-raisa dig då (om han träffat/vill bluffa), vilket vore nice. Skulle nog dock checka flop och betta/raisa turn och river.