Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Som det tidigare sagts så kommer det alltid att finnas spelare som spelar för skojs skull. De som gillar spänningen och tror att spelet är ett lotteri.

medelchangson är full av "chinesee gambling blood" , kulturellt fenomen.

Postad
Per definition kommer det ju alltid finnas "fisk" eftersom det knappast är möjligt att alla spelare är lika bra. Den/de som är sämst vid bordet är fiskarna.

Sen tror jag att allmänkompetensen inom poker kommer att öka så att om tio år kommer de som räknas som "dugliga" idag att räknas som fiskar om de inte utvecklats.

Hmm det där håller jag inte riktigt med om. Om Negreanu och Doyle Brunson spelar heads up så är väl knappast Negreanu en fisk för att han är sämre än Brunson?

Nu är jag inte säker på om Brunson fortfarande är en av dom bättre spelarna eftersom pokern har tagit en ny vändning med alla unga superaggressiva spelare som har ändrat pokern sedan dom dagarna Brunson var på top.

är du dum ?

Postad

Jag har nog tjatat en del om detta, men även om svenska spelare skulle bli mindre fiskiga, eller västerlänningar överhuvudtaget för den delen, så finns denna enorma poker-marknad österut (läs t.ex. Indien) som har en enorm framtida fiskförsörjningspotential. Vi har inte direkt uttömt fisk-universat bara för att Svenne banan börjar lära sig starthandstabellen utantill.

Men jag är en ödmjuk och lyssnade person. Om än inte helt nykter. Så rätta mig gärna om jag har fel.

Postad
Poker kommer nog växa i s k "U-länder" de kommande åren. Frågan är dock vilka stakes dessa spelare kommer spela på? Att fler och fler bangladesher spelar på 0.1$/0.2$-nivån gör inte mig så mycket rikare.

pengarna vandrar uppåt. Om spelet på .1/.2 skulle avstanna skulle inte spelet fortsätta i samma utsträckning som tidigare på 10/20

Postad
Poker kommer nog växa i s k "U-länder" de kommande åren. Frågan är dock vilka stakes dessa spelare kommer spela på? Att fler och fler bangladesher spelar på 0.1$/0.2$-nivån gör inte mig så mycket rikare.

Det finns förmodligen fler rika indier än rika amerikaner.

Postad
Vi har ju spel som Black jack och roulette, där alla per definition är fiskar. Massor av folk spelar för att det är kul och är beredda att spela bort lite pengar. Jag är inte ett dugg orolig. De flesta saknar disciplin och intelligens för att spela riktigt bra poker.

Väntar bara på att alla asiater ska komma in på pokersajterna. Många av dom tror på tur och spelar t.ex 74 stenhårt för att dom har ett par barn som är fyra och sju år gamla. Det där såg jag en hel del av i Las Vegas och det var alltid asiater som resonerade så. Ungefär som när man spelar på Lotto (vilket man ju inte gör...).

Det där med asiater verkar ju helt klart trevligt :)