Gå till innehåll

NLT - Given fold med fyrtal/Kung hög på river?

Recommended Posts

fi är en l.a.g spelare som synar mer än min mamma äter kakor

nån timme innan går han all in med AKo, mot rockets och vinner med stege . han verkar tro det är ett turspel

NL 1/2

fi has 200bb

hero has 200bb

hero is dealt {K. K} (dealer)

fi checks.

hero bets 10bb

fi calls

FLOP 999 NÖJD! sitter han med en nia så grattis, här är jag tvärsäker på att om han synar ner mig måste jag vinna så jag mjölkar

fi checks.

Hero bets 20bb

fi calls

TURN 5

fi checks

Hero bets 50bb

fi calls

RIVER 9 :evil:fuckknull! jag slår näven i bordet och är bombsäker på att han sitter på minst ett ess, som slår mitt fyrtal med K hög. men syna med ess hög så stora bettar fram t river med max 7outs är lite sjukt så jag sätter han på ett lägre PP än KK. +att han bör reraisat pre/postflop med AA

fi bets ALL-IN

Hero ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det var just en 9a eller ett A som var de 2 sämsta korten som kunde komma på river.. och det gjorde det..

jag hade inte kunant slänga, men risken är väl ganska överhängade att fi sitter på ett A ....

förövrigt ALLTID dåligt att slowspela.... 8-) man brukar kunna trilla in i sånahär situationer alldeles för ofta... onödigt! beta ordentligt på floppen istället så slipper du detta läge..

jäkligt jobbigt läge ;)

Länk till kommentar

förövrigt ALLTID dåligt att slowspela.... 8-) man brukar kunna trilla in i sånahär situationer alldeles för ofta... onödigt! beta ordentligt på floppen istället så slipper du detta läge..

Sluta fjanta dig. Han bettar ju perfekt hela vägen.

som jag skrev, vad är oddsen på att 9an kommer på river, xtrem otur.. så man skulle velat att han beta ut hårdare på floppen.. då slipper man såna lägen, såklart händer det 1 på 1000, MEN, som regel; slowspel = torsk på river...

Länk till kommentar

Sluta fjanta dig. Han bettar ju perfekt hela vägen.

som jag skrev, vad är oddsen på att 9an kommer på river, xtrem otur.. så man skulle velat att han beta ut hårdare på floppen.. då slipper man såna lägen, såklart händer det 1 på 1000, MEN, som regel; slowspel = torsk på river...

Vet du överhuvudtaget vad slowspel är för något? Personligen skulle jag nog betta ännu mindre på flop än vad hero gjorde men får han syn så är det ju perfekt.

Btw. går du överhuvudtaget plus på ditt spel bossbaver? Du måste låta fi göra fel om du ska kunna göra några pengar och genom att överbetta varenda gata kommer du vinna bara små potter och få stora förluster IMO.

Länk till kommentar

Hehhe, slowspelade han? Var då?

parre kanske ska skriva en artikel om vad som räknas om slowspel också, nu har många läst den första och tror att allt utom ALL IN är slowspel. :lol:

Bra spelat hela vägen, fuckknull otur på rivern!

Syn eller inte? Jag hade nog lagt mig och vänta på nästa hand, han fattar att han har bästa handen och försöker få dig att syna. Du kan lika väl sittar på ett A, och inte hade han väl gamblat med hela stacken om han inte satt på ett A.

Länk till kommentar

Jag hade nog hittat folden. Vette tusan om fi är så smart att han förstår att han har ett grymt bluffläge i och med att du ofta sitter på ett pocketpar skilt från AA.

OT-ankedot angående slowplay som inte är slowplay:

Min största tilt uppkom genom att jag spelade AA väldigt aggressivt preflop och på floppen T93 mot en kille som spelade varenda hand och redan hade hela bordet på tilt pga av diverse sanslösa utdragningar.

På turn kom en kung och jag ställde in för typ ett potbet. Han synar såklart med QJo och turnad stege. Efter att jag och de andra vid bordet utbrustit diverse "omg" o.s.v. släpper han guldkommentaren:

"Don't slowplay'em"

Jag skrattade inte det minsta just då, men såhär i efterhand tycker jag att fi var en rätt skön lirare. :)

Länk till kommentar

Spelade nästan en exakt likadan hand med kungarna för ett halvår sedan. Fi synade hela vägen med AT och gick allin på river. Jag kunde inte lägga kungarna utan kvidsynade. Osäker på om det är rätt att lägga men jag tänkte att han mycket väl kunde ha ett lägre pp. Jag hade en notering på honom som en riktig tomte vilket var det som avgjorde när jag tryckte på synknappen.

Jag kan väl tillägga att denna spelare fick två fyrtal till mot mig inom en timme. Jag hade kåk respektive stege dessa händer så han vann en del pengar av mig...

Länk till kommentar

det var just en 9a eller ett A som var de 2 sämsta korten som kunde komma på river.. och det gjorde det..

jag hade inte kunant slänga, men risken är väl ganska överhängade att fi sitter på ett A ....

jäkligt jobbigt läge ;)

nah slowspela inte direkt, men han synade mina big bettar i pottar innan och jag var inte direkt rädd för att bli utdragen eftersom risken är minimal

satt han på en nia som sagt så va fan låta han få ett inköp, sånt måste man tåla. Hade jag gått all in på floppen skulle jag troligtvis inte fått betalt vilket jag ändå inte fick eftersom han drog ut mig, :?

Syn eller inte? Jag hade nog lagt mig och vänta på nästa hand, han fattar att han har bästa handen och försöker få dig att syna. Du kan lika väl sittar på ett A, och inte hade han väl gamblat med hela stacken om han inte satt på ett A

Jo det skulle nog vart en fold, jag trodde då att det var över 50%risk att jag vart slagen så onödig syn kanske.

Han hade AToff och jag synade. Många knäppa händer där ! 100%riggad ;)

Länk till kommentar