Haggisen Postad 22 Mars , 2006 Rapport Postad 22 Mars , 2006 Satt och lirade Expekts 5K turnering igår har dessvärre ingen HH att tillgå utan ska försöka återge ur minnet vad som hände. Vi var väl 15-16 kvar och precis innanför bubblan. Jag har en averagestack på 17000 Blindsen uppe på 200/400 och UTG som är short(5000-6000) höjer upp till 1200 alla foldar till mig som sitter SB med QQ och raisar upp till ca 4000 varpå BB blixtallinar med 17000 i stacken och därefter UTG blixtsyn. Steker i 4-5 sekunder och gör en av mina större preflopfoldar. Nu till ena frågan borde jag pushat direkt efter Shortstackens raise? Fråga 2 skulle jag syna får ju rätt bra odds på mina pengar? Prisstruktur som vanligt rätt brant som i de flesta MTT. Citera
cOP Postad 22 Mars , 2006 Rapport Postad 22 Mars , 2006 Beror väl lite på vad du satsar på tycker jag. Om prissumman precis efter bubblan känns intressant kan du väl ta det säkra före det osäkra och kasta. Om du däremot bara är intresserad av topp5 priserna är det syn. Citera
Haggisen Postad 22 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 22 Mars , 2006 Tja man vill väl alltid vinna.....var ju ingen större turre 50 dollars inköp så självklart så siktade man på att vinna. Beror väl lite på vad du satsar på tycker jag. Om prissumman precis efter bubblan känns intressant kan du väl ta det säkra före det osäkra och kasta. Om du däremot bara är intresserad av topp5 priserna är det syn. Citera
Hjort Postad 22 Mars , 2006 Rapport Postad 22 Mars , 2006 http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=12483 Citera
Recommended Posts