Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
BNP/capita är tydligen det man använder för att mäta hur bra ett land är.

Isf undrar jag varför inte alla världens människor flyttar till det land som har högst BNP/capita...

Jag har även härt att bb/100 är det mått som används för att avgöra hur bra en människa är. Dags att dumpa större delen av min bekantskapskrets..

• Svars 80
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Postad
Jo tack jag vet hur man läser, men vad jag däremot inte visste var att rikare=bättre.

BNP/capita är tydligen det man använder för att mäta hur bra ett land är.

Visst, man kan försöka mäta på en massa mjuka värden, problemet är ju att de är svåra att kvantifiera. Men S-regimen vill ju gärna göra en massa utredningar för att med mjuka värden visa att Sverige fortfarande är världsbäst. Jag ser det bara som ett försök att sopa under mattan de ekonomiska fakta som visar att det gått stadigt utför de senaste 35 åren...

ZZZZZzzzzzzzZZZZzz

För det första så släppten en undersökning för någon vecka sedan som visade på en mycket störra köpkraft idag än för 35 år sedan.

För det andra har massor av INTERNATIONELLA undersökningar visat på att Sverige ligger i top på rankinglistor, bla WHO.

Postad

Sverige är så bra. Vi har världens bästa välfärd, bästa genomsnittet bland pokerspelare, inga dopade idrottare och vi deltar inte i några krig. När vi åker utomlands så bugar folk, strör ut palmblad och säger att de vill vara som vi. Oj vad vi är bra. Alla älskar oss.

Postad

Enligt vem? har du en länk?

Länk

Speciellt stycket:

This could be a direct response to actions that

have occurred recently in which the EU has separated online gaming from its Services Directive. This directive, which dictates the areas of trade that are covered by all agreements between EU member nations, once covered the area of online gaming but, with its removal, opens up the online gaming industry to attack.

Tackar.

Postad
För det andra har massor av INTERNATIONELLA undersökningar visat på att Sverige ligger i top på rankinglistor, bla WHO.

Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz!

Relativt oinstressanta eftersom de mest mäter olika mjuka värden.

Alltså, jag hävdar inte att Sverige är ett dåligt land att bo i, tvärtom! Det som irriterar mig är att jag tycker att S har klantat bort det mycket stora försprång vi hade iom att vi lyckades undvika att vara med i två världskrig. Jag tycker också att man inte ska vara mesig och nöja sig med en 20:e plats på världsrankingen, jag tycker man ska sikta på att bli 1:a! Nu har det gått så långt att det behövs en hel del för att vända skutan. Vi svenskar har blivit väldigt bekväma och tar väldigt mycket för givet.

Postad
För det första så släppten en undersökning för någon vecka sedan som visade på en mycket störra köpkraft idag än för 35 år sedan.

Det var väl tur det då...

Något annat hade väl varit katastrof, eller hur? Det är ju mindre intressant att jämföra med oss själva eftersom det alldeles säkert blir positiva tillväxttal för de flesta länder över en sådan lång tidsperiod. Hur var jämförelsen i köpkraft jämfört med USA då? Tappat är väl nästan gigantisk om man gör den jämförelsen skulle jag tro...