Trillian Postad 20 Mars , 2006 Rapport Postad 20 Mars , 2006 Ständigt dessa AK. Första handen vid bordet så inga reads, men det brukar vara tight aggresivt. Lite hemmasnickrad HH. Normal Table Fixed Limit 0.50/1.00 Preflop: HERO is with K , A posts blind of 0.5 1 fold, UTG+1 calls, 1 fold, MP1 raises, 1 fold, HERO raises, 4 folds, UTG+1 calls, MP1 raises, HERO calls, UTG+1 calls. Postar blind och får en bra hand som jag såklart tre-bettar. Flop: (~13 SB) J , Q , 3 UTG+1 checks, MP1 bets, HERO raises, UTG+1 folds, MP1 raises, HERO calls Tänker att jag kanske kan få ett frikort på turn om jag höjer men det gick ju inte så bra. Har ändå odds att dra till en gutshot. Turn: (~10 BB) Q MP1 bets, HERO calls Fortfarande odds att dra till en gutshot River: (~12 BB) 7 MP1 checks, HERO checks Vet inte riktigt varför han checkar här när han visat sån styrka förut. Men jag tänker inte försöka bluffa hem potten då jag säkert får syn ändå. Citera
VikingSW Postad 21 Mars , 2006 Rapport Postad 21 Mars , 2006 Med AK är det en given cap preflop. Tycker du spelar bra på floppen. Tyvärr får du en höjning mot dig. I det här läget är det grymt viktigt med en read på Fi. Jag tror inte du igentligen har odds för att träffa T. Bordet är parat och du kanske drar dött samt att färgdrag finns så Tr kanske inte hjälper dig. Men om Fi är en riktigt bra TAG spelar och det finns en möjlighet att han också sitter på AK och du går mot en delning. Knepigt läge utan reads. EDIT: Snusarn hittade ett misstag.... Tack. Citera
Snusarn Postad 21 Mars , 2006 Rapport Postad 21 Mars , 2006 AK och KQ förstår jag inte hur han ska dra dött mot. Citera
Trillian Postad 21 Mars , 2006 Författare Rapport Postad 21 Mars , 2006 Med AK är det en given cap preflop. Framgår kanske inte riktigt men jag trebettar och MP1 cappar. Tycker du spelar bra på floppen. Tyvärr får du en höjning mot dig. I det här läget är det grymt viktigt med en read på Fi. Lägger aldrig om det kommer tillbaka ett bet på floppen om jag inte är helt tom. En läcka kanske? Jag tror inte du igentligen har odds för att träffa T. Bordet är parat och du kanske drar dött samt att färgdrag finns så Tr kanske inte hjälper dig. Men om Fi är en riktigt bra TAG spelar och det finns en möjlighet att han också sitter på AK och du går mot en delning. Knepigt läge utan reads. Kanske borde ha lagt mig på turn med andra ord eftersom det var första handen på bordet. Citera
Recommended Posts